Toplumun ve toplukların gelişmesinde şüphesiz ki
iletişimin büyük bir rolü vardır. İlkel toplumlardan, sanayi toplumlarına kadar
olan süreç içeresinde ve sonrasında kitle iletişim araçlarının yadsınamaz bir
payı bulunmaktadır. Kitle iletişim araçlarının topluma ulaşma kolaylığı ve
kitleleri etki altına alma gücü dikkate alındığında reklamın birey ve kitleler
üzerinde ki etkisi de net bir şekilde karşımıza çıkmaktadır. Reklam sektörü gün
geçtikçe farklı kaynak ve alanlardan beslenerek günlük yaşantımız içerisinde
yer edinmektedir.
Batı’nın Doğu hakkında ortaya koyduğu Oryantalizm, sanat, bilim, edebiyat,
siyaset gibi birçok alanda kendini göstermektedir. Bu alanlardan biri olan reklamlarda
da oryantalizmin izlerine rastlamak mümkündür. Bu araştırmada Türk
televizyonlarında sunulan reklamlardaki oryantalist söylem incelenmiştir. Araştırmanın
amacını gerçekleştirmek için iki televizyon reklamı seçilmiştir.
Göstergebilimsel çözümleme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler ile seçilen
reklamlarda, Batılı ve Doğulu kimliklerin temsil edilme biçimleri tespit
edilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 6, 2018 |
Submission Date | November 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 69 |