Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI

Year 2019, Volume: 4 Issue: 1, 38 - 53, 05.07.2019

Abstract

Okumakta
olduğunuz etkinlik makalesi, infografik tasarımını öğrenme ve öğretme aracı
olarak kullanmayı konu edinmektedir. İlgili konuda yapılan bilimsel bir
araştırma projesinin ürünü olan makale, proje kapsamında uygulanan etkinlikler
serisini açıklamaktadır. Etkinlikler boyunca araştırmacılar, katılımcıların
belirli bir konu kapsamında araştırma, problem çözme ve infografik tasarımına
dönük deneyimleri kazanmasını hedeflemiştir. Çalışmaya katılım gönüllülük
esasına göre gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında
Gazi Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programına kayıtlı 43
öğrenci projeye katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerle teorik dersler ve
infografik tasarlama etkinliklerine yönelik çalışmalar yapılmıştır.  Uygulamalar belirli bir plan doğrultusunda gerçekleştirilmiştir.
İlgili planın aşama, içerik ve sıralaması literatüre dayalı olarak belirlenmiştir.
Etkinlikler literatürden esinlenerek oluşturulan aşamaları merkeze alarak
geliştirilen uygulamalardır. Uygulama sürecinde takip edilen aşamalar  (1) İçerik edinimi, (2) infografik tasarlama
bilgisi, (3) içerik hazırlama, (4) içerik çözümleme, (5) taslak çalışma (6)
dijital tasarım aşamalarından oluşmaktadır. 

References

  • Cüre, F., ve Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Uygulama Başarıları ve BİT’e Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Çelik, H. C., ve Kahyaoğlu, M. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Kümeleme Analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 571-586.
  • Ertmer, P., & Ottenbreit-Leftwich, A. T. (2010). Teacher Technology Change: How Knowledge, Confidence, Beliefs and Culture Intersect. Journal of Research on Technology in Education, 42, 255-284. http://dx.doi.org/10.1080/15391523.2010.10782551
  • Grabowski, B. L. (2004). Generative learning contributions to the design of instruction and learning (Eds.). Handbook of research on educational communications and technology (Vol 2), 719-743. Taylor&Francis.
  • Konur,K. B., Sezen, G. ve Tekbıyık, A. (2008). Fen Ve Teknoloji Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerde Öğretim Teknolojilerinin Kullanılabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Eskişehir, Türkiye: The 8th Intenational Educational Technology Conference (May, 6-­‐12,2008).
  • http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/104.doc. adresinden 23 Kasım 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Lai, K-W. (2008). ICT supporting the learning process: The premise, reality, and promise. In J. Voogt & G. Knezek (Eds), International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (pp. 215-230). New York: Springer.
  • Law, N. (2008). Teacher learning beyond knowledge for pedagogical innovations with ICT. In J. Voogt & G. Knezek (Eds), International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (pp. 425-434). New York: Springer.
  • McNair, V. ve Galanouli, D. (2002). Information and Communications Technology in Teacher Education: Can a Reflective Portfolio Enhance Reflective Practice?, Journal of Information Technology for Teacher Education, 11(2), 181-196.
  • Nuhoğlu Kibar, P. (2016). Bir öğrenme stratejisi olarak infografik oluşturma sürecinin modellenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nuhoğlu Kibar, P. ve Akkoyunlu, B. (2015). Eğitimde bilgi görselleştirme: Kavram haritalarından infografiklere. Eğitim Teknolojileri Okumaları. Ankara: TOJET – The Turkish Online Journal of Educational Technology.
  • Öztürk Ş. (2015). Sosyal Medyada Etik Sorunlar, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9 (1): 287-311.
  • Wittrock, M. C. (1992). Generative learning process of the brain. Educational Psyhologist, 27(4), 531-541.
  • Yeşiltaş, E. & Cevher, S. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnteraktif İnfografik Kullanımının Etkililiği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 10(3), 218-231.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E. ve Aydın, M. (2014). Bilgi Grafiği (İnfografik) Oluşturma Sürecine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi- Journal of Research in Education and Teaching. Kasım 2014 Cilt: 3 Sayı: 4 Makale No: 24 ISSN: 2146-9199.

INFOGRAPHIC DESIGN AS TEACHING AND LEARNING TOOL

Year 2019, Volume: 4 Issue: 1, 38 - 53, 05.07.2019

Abstract

The activity article you are reading focuses on using
infographic design as a learning and teaching tool. The article, which is a
product of a scientific research project in the related subject area,
illiustrates the series of activities implemented within the scope of the
project. Throughout the activities, it is aimed to create a learning enviroment
for students regading research skills, problem solving skills and infographic
design skills within a specific subject. Participation in the study was performed
on a voluntary basis. In this context, 43 students enrolled in Gazi University
Social Studies Teacher Education Program in the 2017-2018 Academic Year have
decided to participate in the project. In this study, theoretical lessons and
infographic design activities were conducted. Applications were carried out in
accordance with a specific plan. The stages, content and ordering of the
relevant plan have been determined based on the literature. Activities are
applications developed by taking inspiration from the literature. The stages
followed in the implementation process include (1) content acquisition, (2)
infographic design information, (3) content preparation, (4) content analysis,
(5) draft study (6) digital design stages.

References

  • Cüre, F., ve Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Uygulama Başarıları ve BİT’e Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Çelik, H. C., ve Kahyaoğlu, M. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Kümeleme Analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 571-586.
  • Ertmer, P., & Ottenbreit-Leftwich, A. T. (2010). Teacher Technology Change: How Knowledge, Confidence, Beliefs and Culture Intersect. Journal of Research on Technology in Education, 42, 255-284. http://dx.doi.org/10.1080/15391523.2010.10782551
  • Grabowski, B. L. (2004). Generative learning contributions to the design of instruction and learning (Eds.). Handbook of research on educational communications and technology (Vol 2), 719-743. Taylor&Francis.
  • Konur,K. B., Sezen, G. ve Tekbıyık, A. (2008). Fen Ve Teknoloji Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Etkinliklerde Öğretim Teknolojilerinin Kullanılabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Eskişehir, Türkiye: The 8th Intenational Educational Technology Conference (May, 6-­‐12,2008).
  • http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/104.doc. adresinden 23 Kasım 2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Lai, K-W. (2008). ICT supporting the learning process: The premise, reality, and promise. In J. Voogt & G. Knezek (Eds), International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (pp. 215-230). New York: Springer.
  • Law, N. (2008). Teacher learning beyond knowledge for pedagogical innovations with ICT. In J. Voogt & G. Knezek (Eds), International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (pp. 425-434). New York: Springer.
  • McNair, V. ve Galanouli, D. (2002). Information and Communications Technology in Teacher Education: Can a Reflective Portfolio Enhance Reflective Practice?, Journal of Information Technology for Teacher Education, 11(2), 181-196.
  • Nuhoğlu Kibar, P. (2016). Bir öğrenme stratejisi olarak infografik oluşturma sürecinin modellenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nuhoğlu Kibar, P. ve Akkoyunlu, B. (2015). Eğitimde bilgi görselleştirme: Kavram haritalarından infografiklere. Eğitim Teknolojileri Okumaları. Ankara: TOJET – The Turkish Online Journal of Educational Technology.
  • Öztürk Ş. (2015). Sosyal Medyada Etik Sorunlar, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 9 (1): 287-311.
  • Wittrock, M. C. (1992). Generative learning process of the brain. Educational Psyhologist, 27(4), 531-541.
  • Yeşiltaş, E. & Cevher, S. (2018). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnteraktif İnfografik Kullanımının Etkililiği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 10(3), 218-231.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E. ve Aydın, M. (2014). Bilgi Grafiği (İnfografik) Oluşturma Sürecine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi- Journal of Research in Education and Teaching. Kasım 2014 Cilt: 3 Sayı: 4 Makale No: 24 ISSN: 2146-9199.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Etkinlik/Deneyim Makaleleri
Authors

Bülent Akbaba 0000-0002-1335-3919

Fatih Öztürk

Hayati Adalar 0000-0002-6083-1055

Murat Ekiçi 0000-0002-1532-7300

Publication Date July 5, 2019
Submission Date May 20, 2019
Acceptance Date July 4, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Akbaba, B., Öztürk, F., Adalar, H., Ekiçi, M. (2019). ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, 4(1), 38-53.
AMA Akbaba B, Öztürk F, Adalar H, Ekiçi M. ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI. (REJ). July 2019;4(1):38-53.
Chicago Akbaba, Bülent, Fatih Öztürk, Hayati Adalar, and Murat Ekiçi. “ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi 4, no. 1 (July 2019): 38-53.
EndNote Akbaba B, Öztürk F, Adalar H, Ekiçi M (July 1, 2019) ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI. Araştırma ve Deneyim Dergisi 4 1 38–53.
IEEE B. Akbaba, F. Öztürk, H. Adalar, and M. Ekiçi, “ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI”, (REJ), vol. 4, no. 1, pp. 38–53, 2019.
ISNAD Akbaba, Bülent et al. “ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI”. Araştırma ve Deneyim Dergisi 4/1 (July 2019), 38-53.
JAMA Akbaba B, Öztürk F, Adalar H, Ekiçi M. ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI. (REJ). 2019;4:38–53.
MLA Akbaba, Bülent et al. “ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI”. Araştırma Ve Deneyim Dergisi, vol. 4, no. 1, 2019, pp. 38-53.
Vancouver Akbaba B, Öztürk F, Adalar H, Ekiçi M. ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI. (REJ). 2019;4(1):38-53.