Bu
araştırmanın amacı ilk ve orta dereceli okullarda görev yapan öğretmenlerin
karakter eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu genel amaçtan
hareketle, tarama modeline dayalı olarak gerçekleştirilen bu araştırma
kapsamında Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilk ve ortaokullarda görev
yapan farklı branşlardaki 272 (%53) ilkokul, 241 (%47) ortaokul öğretmeni olmak
üzere toplam 515 öğretmene
araştırma ekibi tarafından hazırlanmış anket farklı zamanlarda uygulanmıştır.
Katılımcılara ait kişisel veriler elde edilerek görev yaptıkları kademe,
cinsiyet, yaş, kıdem ve bağlı bulundukları sendika değişkenlerine göre frekans
ve yüzdelere dayalı olarak tablolar oluşturulmuştur. Araştırmada toplanan likert
tipi anket verileri SPSS programı kullanılarak, açık uçlu anket soruları ise
betimsel olarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda okul ve
öğretmenlerin karakter eğitimi üzerindeki etkililiğinde öğretmenlerin
niteliklerinin; yaptıkları işi sevmelerinin;
gelişme açık olmalarının; konu hakkında aldıkları hizmet içi eğitim ve
öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate almalarının üst sıralarda yer
aldığı görülmektedir. Ayrıca Öğretmenler
karakter eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin çeşitlendirilmesini,
yaparak yaşayarak öğrenmenin sağlanmasını ve ailelerin bilinçlendirilmesini
önermektedirler. Karakter eğitimine yönelik kazanımlara ulaşılamamasına ilişkin
olarak öğrencinin yakın çevresinin özellikle de ailesinin etkili olmaması
öğretmenlerin belirttikleri nedenler arasında öne çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | May 4, 2018 |
Acceptance Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 2 |