Bu
araştırmanın amacı son zamanlarda ülkemizde çokça tartışılan ve sadece
öğretmenlerin değil tüm eğitim paydaşlarının gündemini oluşturan öğretmen
performans değerlendirme sistemine ilişkin sendikaların görüşlerinin
belirlenmektir. Araştırmada
nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” deseni benimsenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’deki eğitim sendikaları arasında en çok üye
sayısına ve oranına sahip üç sendika olan Eğitim-Bir-Sen, Türk Eğitim-Sen,
Eğitim-Sen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında “doküman incelemesi”
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanlarını her bir sendikaya ait
öğretmen performansı ile ilgili birer afiş oluşturmaktadır. Bu afişler
sendikaların resmi web sitelerinden elde edilmiştir. Araştırma verileri “söylem
analizi” yöntemiyle analiz edilmiş ve analizde Şahin, Ökmen ve Kılıç (2018)
tarafından geliştirilen söylem analizi modeli kullanılmıştır. Analizler
sonucunda sendikaların öğretmen performans değerlendirme sistemine ilişkin
görüşleri belirlenmiş ve sendikaların görüşleri arasında karşılaştırmalar
yapılmıştır. Araştırma sonucunda her üç sendikanın da yürürlüğe konulması
planlanan söz konusu öğretmen performans sistemine karşı oldukları,
Eğitim-Bir-Sen’in uygulamanın “yanlış” olduğunu vurguladığı, diğer iki
sendikanın ise bu uygulamayı hayata geçirmeyi planlayan MEB’in “iyi niyetli
olmadığını vurguladığı görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | February 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 4 |