BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Issue: 34, - , 01.09.2015

Abstract

relation is scrutinized; thereafter some samples are given about the transition of

References

  • Ahu ANTMEN (2013). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Ali AKAY (2006). Sanat Tarihi: Sıradışı Bir Disiplin. İstanbul. Yapıkredi Yayınları.
  • Ahu ANTMEN (2013). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Ali AKAY (2006). Sanat Tarihi: Sıradışı Bir Disiplin. İstanbul. Yapıkredi Yayınları.
  • Bourdieu P., Darbel A. (2011). Sanat Sevdası Avrupa Sanat Müzeleri ve Ziyaretçi Kitlesi. (Çev. Sertaç Canbolat). İstanbul. Metis Yayınları. (Eserin orijinali 1966’da yayımlandı). 4 Elçin Gen’in Eylül 2013 tarihli “Etkileşim, Taciz, Vandalizm? Çağdaş Sanatta Katılımcılık ve İlişkisellik Üzerine Bazı Sorular” başlıklı skopbültendeki yazısından alınmıştır.
  • Brian O’DOHERTY (2010). Beyaz Küpün İçinde. (Çev. Ahu Antmen). İstanbul: Sel Yayıncılık. (Eserin orijinali 1976’de yayımlandı).
  • Nicholas BOURRIAUD (2005). İlişkisel Estetik. (Çev. Saadet Özen). İstanbul. Bağlam Yayınları. (Eserin orijinali 1998’de yayımlandı).
  • Richard WOLLHEIM (1984). “Nesne Olarak Sanat Eseri”. Charles Harrison, Paul Wood(Haz./Ed.). “Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi” (s.215). (Çev. Sabri Gürses), Küre Yayınları, İstanbul, 2011.
  • İnternet Kaynakları:
  • İnternet: Gen, E. (Eylül, 2013). Etkileşim, Taciz, Vandalizm? Çağdaş Sanatta Katılımcılık ve İlişkisellik Üzerine Bazı Sorular http://www.e- skop.com/skopdergi/bir-arzu-nesnesi-olarak-ev/579 http://www.e- skop.com/skopbulten/etkilesim-taciz-vandalizm-cagdas-sanatta-katilimcilik-ve- iliskisellik-uzerine-bazi-sorular/1469 adresinden 25 Nisan 2015'de alınmıştır.
  • İnternet: Türk Dil Kurumu. Güncel Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&view=gts adresinden 23-05- 2015 tarihinde alınmıştır. Görsel Kaynakları:
  • Görsel 1: http://en.wikipedia.org/wiki/Mona_Lisa
  • Görsel 2: http://www.dr.dk/nyheder/kultur/kunst/80-aarig-femme- fatale-paa-louisiana
  • Görsel 3: http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/chaotic-putty- installation
  • Görsel 4: http://ebrunsulun.blogspot.com.tr/2010/12/arter-de- beklenen-sergi.html
  • Görsel 5: http://artfcity.com/2010/05/10/the-mysterious-location-of- marina-abramoviks-pee/
  • Görsel 6: http://ebrunsulun.blogspot.com.tr/2010/12/arter-de- beklenen-sergi.html

GÖRSEL SANATLARDA İZLEYİCİNİN ROLÜ / ROLE of AUDIENCES in VISUAL ART

Year 2015, Issue: 34, - , 01.09.2015

Abstract

 

The participation process which started to shape in early 20th century,
accelarated after 1960s with the trends and formations and became more spread
todayb Therefore the audience profile is formed with Mona Lisa that is taken as
a basic sample but the participant audiences are formed with various art works
since 1960s. This process revealed that the profile of the audiences are
transformed from a passive position to an active position, became more
independent before tha art work and got closer to the artist.

References

  • Ahu ANTMEN (2013). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Ali AKAY (2006). Sanat Tarihi: Sıradışı Bir Disiplin. İstanbul. Yapıkredi Yayınları.
  • Ahu ANTMEN (2013). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul. Sel Yayıncılık.
  • Ali AKAY (2006). Sanat Tarihi: Sıradışı Bir Disiplin. İstanbul. Yapıkredi Yayınları.
  • Bourdieu P., Darbel A. (2011). Sanat Sevdası Avrupa Sanat Müzeleri ve Ziyaretçi Kitlesi. (Çev. Sertaç Canbolat). İstanbul. Metis Yayınları. (Eserin orijinali 1966’da yayımlandı). 4 Elçin Gen’in Eylül 2013 tarihli “Etkileşim, Taciz, Vandalizm? Çağdaş Sanatta Katılımcılık ve İlişkisellik Üzerine Bazı Sorular” başlıklı skopbültendeki yazısından alınmıştır.
  • Brian O’DOHERTY (2010). Beyaz Küpün İçinde. (Çev. Ahu Antmen). İstanbul: Sel Yayıncılık. (Eserin orijinali 1976’de yayımlandı).
  • Nicholas BOURRIAUD (2005). İlişkisel Estetik. (Çev. Saadet Özen). İstanbul. Bağlam Yayınları. (Eserin orijinali 1998’de yayımlandı).
  • Richard WOLLHEIM (1984). “Nesne Olarak Sanat Eseri”. Charles Harrison, Paul Wood(Haz./Ed.). “Sanat ve Kuram 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi” (s.215). (Çev. Sabri Gürses), Küre Yayınları, İstanbul, 2011.
  • İnternet Kaynakları:
  • İnternet: Gen, E. (Eylül, 2013). Etkileşim, Taciz, Vandalizm? Çağdaş Sanatta Katılımcılık ve İlişkisellik Üzerine Bazı Sorular http://www.e- skop.com/skopdergi/bir-arzu-nesnesi-olarak-ev/579 http://www.e- skop.com/skopbulten/etkilesim-taciz-vandalizm-cagdas-sanatta-katilimcilik-ve- iliskisellik-uzerine-bazi-sorular/1469 adresinden 25 Nisan 2015'de alınmıştır.
  • İnternet: Türk Dil Kurumu. Güncel Türkçe Sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&view=gts adresinden 23-05- 2015 tarihinde alınmıştır. Görsel Kaynakları:
  • Görsel 1: http://en.wikipedia.org/wiki/Mona_Lisa
  • Görsel 2: http://www.dr.dk/nyheder/kultur/kunst/80-aarig-femme- fatale-paa-louisiana
  • Görsel 3: http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/chaotic-putty- installation
  • Görsel 4: http://ebrunsulun.blogspot.com.tr/2010/12/arter-de- beklenen-sergi.html
  • Görsel 5: http://artfcity.com/2010/05/10/the-mysterious-location-of- marina-abramoviks-pee/
  • Görsel 6: http://ebrunsulun.blogspot.com.tr/2010/12/arter-de- beklenen-sergi.html
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Articles
Authors

Seniha Ünay

Publication Date September 1, 2015
Submission Date September 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 34

Cite

APA Ünay, S. (2015). GÖRSEL SANATLARDA İZLEYİCİNİN ROLÜ / ROLE of AUDIENCES in VISUAL ART. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi(34).

Obtaining permissions for studies requiring ethics committee approval regarding the implementation of ethical rules and including information about permission in the article was added to the criteria. In this direction, Ethics Committee Permission is required for articles submitted to our journal and meeting the conditions stated below.
• Any research conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using questionnaires, interviews, focus group work, observation, experimentation, and interview techniques.
Also;
• Obtaining and indicating permission from the owners for the use of scales, surveys and photographs belonging to others,
• It should be stated that the copyright regulations are complied with for the intellectual and artistic works used.