Bu çalışmanın amacı, Nedenli
Eylem Teorisi (TRA) ve Teknoloji Kabul Modeli (TAM) kapsamında ele alınan
tutum-niyet ve davranış modelinden de hareket edilerek satın alma davranışının
öncüsü olan niyet üzerinde ilgilenimin etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışma Sosyal
Yargı Teorisine temellendirilmektedir. Çalışma kapsamında ilgilenim; ilgi, hedonik
değer, sembolik değer, algılanan risk ve hata olasılığı olmak üzere beş boyutlu
bir şekilde ele alınmaktadır. Çalışmada, ilgilenim ölçeğinde yer alan
boyutların ayrı ayrı davranışsal niyete olan etkileri ölçülmektedir. Yapısal
Eşitlik Modellemesi ile AMOS ve SPSS paket programları kullanılarak araştırma modeli
analiz edilmiştir. Bu çalışmanın temel bulgusu, genç tüketicilerin ilgilenim
düzeylerinin davranışsal niyet oluşumları üzerinde etkili olmasıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 35 Issue: 1 |