Research Article
BibTex RIS Cite

MODELLEME TEMELLİ ÖĞRENME: TÜRKİYE`DE 2004-2019 YILLARI ARASINDA YAYIMLANMIŞ MAKALELERİN İÇERİK ANALİZİ

Year 2021, Issue: 42, 185 - 206, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.845523

Abstract

Kendi öğrenme sürecini yönetebilen ve bilgiyi inşa edebilen öğrenciler yetiştirebilmek için, onlara modelleme etkinliklerine dayalı öğrenme ortamlarının sağlanması büyük önem taşımaktadır. Modelleme etkinliklerine dayalı öğrenme ortamları, öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine yardımcı olabilir. Bu çalışmanın amacı; Türkiye adresli dergilerde yayımlanmış modelleme temelli öğrenme konusu ile ilgili makalelerin eğilimlerini incelemek ve araştırmaların genel bir çerçevesini okuyucuya sunmaktır. Bu amaçla, Google Akademik ve Dergipark platformlarında gerçekleştirilen tarama sonucu elde edilmiş 57 makale içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Makalelerin incelenmesi ve kodlanması için “Makale İnceleme Formu” kullanılmıştır. Bulgular, frekans ve yüzde değerleri ile birlikte grafik ve tablolar şeklinde sunulmuştur. Yapılan analizler sonucu; konuyla ilgili en fazla yayının 2015 ve 2017 yıllarında yapıldığı, çalışmaların sadece fen ve matematik alanında gerçekleştirildiği, fen ve matematik alanlarındaki çalışma sayılarının hemen hemen eşit sayıda olduğu, araştırmalarda nitel araştırma yöntemlerinin daha fazla tercih edildiği, veri toplama aracı olarak başarı / kavramsal anlama testinin daha fazla kullanıldığı, veri analiz yöntemi olarak da betimsel istatistiklerin daha çok tercih edildiği tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların, bu alandaki araştırmalara ve gelecekte bu alanda yürütülecek çalışmalara yön vereceğine inanılmaktadır.

References

  • Albayrak, E. ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Albayrak, E. ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Aztekin, S. ve Taşpınar – Şener, Z. (2015). Türkiye’de matematik eğitimi alanındaki matematiksel modelleme araştırmalarının içerik analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 139-161.
  • Aztekin, S. ve Taşpınar – Şener, Z. (2015). Türkiye’de matematik eğitimi alanındaki matematiksel modelleme araştırmalarının içerik analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 139-161.
  • Baki, A., Güven, B., Karataş, İ., Akkan, Y. ve Çakıroğlu, Ü. (2011). Trends in Turkish mathematics education research: From 1998 to 2007. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 57-68.
  • Baki, A., Güven, B., Karataş, İ., Akkan, Y. ve Çakıroğlu, Ü. (2011). Trends in Turkish mathematics education research: From 1998 to 2007. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 57-68.
  • Batı, K. ve Kaptan, F. (2017). Model tabanlı sorgulama yaklaşımının, öğrencilerin bilimin doğası görüşlerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 427-450. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016713
  • Batı, K. ve Kaptan, F. (2017). Model tabanlı sorgulama yaklaşımının, öğrencilerin bilimin doğası görüşlerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 427-450. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016713
  • Bissuel, G. (2001). Et si la physique était symbolique?. Paris: PUFC.
  • Bissuel, G. (2001). Et si la physique était symbolique?. Paris: PUFC.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Campbell, T., Zhang, D. and Neilson, D. (2011). Model based inquiry in the high school physics classroom: an exploratory study of implementation and outcomes. Journal of Science Education and Technology, 20, 258–269. https://doi.org/10.1007/s10956-010-9251-6
  • Campbell, T., Zhang, D. and Neilson, D. (2011). Model based inquiry in the high school physics classroom: an exploratory study of implementation and outcomes. Journal of Science Education and Technology, 20, 258–269. https://doi.org/10.1007/s10956-010-9251-6
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (Altıncı Baskı). London: Routledge.
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (Altıncı Baskı). London: Routledge.
  • Çelik, H. C. (2017). Mathematical modelling research in Turkey: A content analysis study. Educational Research and Reviews, 12(1), 19-27.
  • Çelik, H. C. (2017). Mathematical modelling research in Turkey: A content analysis study. Educational Research and Reviews, 12(1), 19-27.
  • Deniş-Çeliker, H. ve Uçar, C. (2015). Fen eğitimi araştırmacılarına bir rehber: 2001-2013 yılları arasında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 81-94.
  • Deniş-Çeliker, H. ve Uçar, C. (2015). Fen eğitimi araştırmacılarına bir rehber: 2001-2013 yılları arasında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 81-94.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. J. and Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and in design and technology education. In J. K. Gilbert and C. J. Boulter (Eds.), Developing models in science education (pp. 3-7). Dordrecht: Springer.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. J. and Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and in design and technology education. In J. K. Gilbert and C. J. Boulter (Eds.), Developing models in science education (pp. 3-7). Dordrecht: Springer.
  • Gobert, J. D. and Buckley, B. C. (2000). Introduction to model-based teaching and learning in science education. International Journal of Science Education, 22(9), 891-894. https://doi.org/10.1080/095006900416839
  • Gobert, J. D. and Buckley, B. C. (2000). Introduction to model-based teaching and learning in science education. International Journal of Science Education, 22(9), 891-894. https://doi.org/10.1080/095006900416839
  • Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2015). Biology education research trends in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(1), 93–109. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1309a
  • Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2015). Biology education research trends in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(1), 93–109. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1309a
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç. ve Bağcı, N. (2004). Eğitim fakültelerindeki fen ve matematik öğretim elemanlarının model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 35-48.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç. ve Bağcı, N. (2004). Eğitim fakültelerindeki fen ve matematik öğretim elemanlarının model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 35-48.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (1998). Modelling in science lessons: Are there better ways to learn with models? School Science and Mathematics, 98(8), 420-429.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (1998). Modelling in science lessons: Are there better ways to learn with models? School Science and Mathematics, 98(8), 420-429.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (2000). A typology of school science model. Internetional Journal of Science Education, 22(9), 1011-1026.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (2000). A typology of school science model. Internetional Journal of Science Education, 22(9), 1011-1026.
  • Hitt, F. and González-Martín, A. S. (2015). Covariation between variables in a modelling process: The ACODESA (collaborative learning, scientific debate and self-reflection) method. Educational Studies in Mathematics, 88, 201-219. https://doi.org/10.1007/s10649-014-9578-7
  • Hitt, F. and González-Martín, A. S. (2015). Covariation between variables in a modelling process: The ACODESA (collaborative learning, scientific debate and self-reflection) method. Educational Studies in Mathematics, 88, 201-219. https://doi.org/10.1007/s10649-014-9578-7
  • Kaltakçı-Gürel, D., Sak, M., Ünal, Z. Ş., Özbek, V., Candaş, Z. ve Şen, S. (2017). 1995-2015 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimine yönelik yayınlanan makalelerin içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 143-167.
  • Kaltakçı-Gürel, D., Sak, M., Ünal, Z. Ş., Özbek, V., Candaş, Z. ve Şen, S. (2017). 1995-2015 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimine yönelik yayınlanan makalelerin içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 143-167.
  • Kang, O. and Noh, J. (2012, Temmuz). Teaching mathematical modelling in school mathematics. Paper presented at the 12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Korea.
  • Kang, O. and Noh, J. (2012, Temmuz). Teaching mathematical modelling in school mathematics. Paper presented at the 12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Korea.
  • Khan, S. (2007). Model-based inquiries in chemistry. Science Education, 91(6), 877-905. https://doi.org/10.1002/sce.20226
  • Khan, S. (2007). Model-based inquiries in chemistry. Science Education, 91(6), 877-905. https://doi.org/10.1002/sce.20226
  • Küçüközer, A. (2016). Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan doktora tezlerine bir bakış. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 107-141.
  • Küçüközer, A. (2016). Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan doktora tezlerine bir bakış. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 107-141.
  • Landis, J. R. and Koch, G. G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • Landis, J. R. and Koch, G. G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • Lesh, R. and Doerr, H. M. (2003). Foundations of a models and modeling perspective on mathematics teaching, learning, and problem solving. In R. Lesh and H. M. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Lesh, R. and Doerr, H. M. (2003). Foundations of a models and modeling perspective on mathematics teaching, learning, and problem solving. In R. Lesh and H. M. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Lesh, R. and Lehrer, R. (2003). Models and modeling perspectives on the development of students and teachers. Mathematical Thinking and Learning, 5(2&3), 109–129.
  • Lesh, R. and Lehrer, R. (2003). Models and modeling perspectives on the development of students and teachers. Mathematical Thinking and Learning, 5(2&3), 109–129.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf adresinden erişildi.
  • Ng, K. E. D. (2013). Teacher readiness in mathematical modelling: Are there differences between pre-service and in-service teachers? In G. A. Stillman, G. Kaiser, W. Blum and J. P. Brown (Eds.), Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice (pp. 339–348). London: Springer.
  • Ng, K. E. D. (2013). Teacher readiness in mathematical modelling: Are there differences between pre-service and in-service teachers? In G. A. Stillman, G. Kaiser, W. Blum and J. P. Brown (Eds.), Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice (pp. 339–348). London: Springer.
  • O’Toole, J. M., Freestone, M., McKoy, K. S. and Duckworth, B. (2018). Types, topics and trends: A ten-year review of research journals in science education. Education Sciences, 8(2), 73. https://doi.org/10.3390/educsci8020073
  • O’Toole, J. M., Freestone, M., McKoy, K. S. and Duckworth, B. (2018). Types, topics and trends: A ten-year review of research journals in science education. Education Sciences, 8(2), 73. https://doi.org/10.3390/educsci8020073
  • Önder, N., Oktay, Ö., Eraslan, F., Gülçiçek, Ç., Göksu, V., Kanlı, U., Eryılmaz, A. ve Güneş, B. (2013). Content analysis of physics education studies published in Turkish science education journal from 2004 to 2011. Journal of Turkish Science Education, 10(4), 151-163.
  • Önder, N., Oktay, Ö., Eraslan, F., Gülçiçek, Ç., Göksu, V., Kanlı, U., Eryılmaz, A. ve Güneş, B. (2013). Content analysis of physics education studies published in Turkish science education journal from 2004 to 2011. Journal of Turkish Science Education, 10(4), 151-163.
  • Öztürk, B. ve Doymuş, K. (2018). İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlke ve Modellerle Desteklenen İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Akademik Başarıya Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 1957-1976.
  • Öztürk, B. ve Doymuş, K. (2018). İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlke ve Modellerle Desteklenen İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Akademik Başarıya Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 1957-1976.
  • Paton, R. C. (1996). On an apparently simple modelling problem in biology. International Journal of Science Education, 18(1), 55-64. https://doi.org/10.1080/0950069960180105
  • Paton, R. C. (1996). On an apparently simple modelling problem in biology. International Journal of Science Education, 18(1), 55-64. https://doi.org/10.1080/0950069960180105
  • Schwarz, C. (2009). Developing preservice elementary teachers' knowledge and practices through modeling‐centered scientific inquiry. Science Education, 93(4), 720-744.
  • Schwarz, C. (2009). Developing preservice elementary teachers' knowledge and practices through modeling‐centered scientific inquiry. Science Education, 93(4), 720-744.
  • Schwarz, C. V., Reiser, B. J., Davis, E. A., Kenyon, L., Achér, A., Fortus, D., Shwartz, Y., Hug, B. and Krajcik, J. (2009). Developing a learning progression for scientific modeling: Making scientific modeling accessible and meaningful for learners. Journal of Research in Science Teaching, 46(6), 632-654.
  • Schwarz, C. V., Reiser, B. J., Davis, E. A., Kenyon, L., Achér, A., Fortus, D., Shwartz, Y., Hug, B. and Krajcik, J. (2009). Developing a learning progression for scientific modeling: Making scientific modeling accessible and meaningful for learners. Journal of Research in Science Teaching, 46(6), 632-654.
  • Sins, P. H., Savelsbergh, E. R., van Joolingen, W. R. and van Hout‐Wolters, B. H. (2009). The relation between students’ epistemological understanding of computer models and their cognitive processing on a modelling task. International Journal of Science Education, 31(9), 1205-1229.
  • Sins, P. H., Savelsbergh, E. R., van Joolingen, W. R. and van Hout‐Wolters, B. H. (2009). The relation between students’ epistemological understanding of computer models and their cognitive processing on a modelling task. International Journal of Science Education, 31(9), 1205-1229.
  • Smyrnaiou, Z., Moustaki, F. and Chronis, K. (2012). Students‟ constructionist game modeling activities as part of inquiry learning processes. Electronic Journal of e-Learning, 10(2), 235 – 248.
  • Smyrnaiou, Z., Moustaki, F. and Chronis, K. (2012). Students‟ constructionist game modeling activities as part of inquiry learning processes. Electronic Journal of e-Learning, 10(2), 235 – 248.
  • Tekin-Dede, A. ve Bukova-Güzel, E. (2013). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinlikleri ve matematik derslerinde kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 300 – 322.
  • Tekin-Dede, A. ve Bukova-Güzel, E. (2013). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinlikleri ve matematik derslerinde kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 300 – 322.
  • Teo, T. W., Goh, M. T. and Yeo, L. W. (2014). Chemistry education research trends: 2004–2013. Chemistry Education Research and Practice, 15(4), 470-487. https://doi.org/10.1039/c4rp00104d
  • Teo, T. W., Goh, M. T. and Yeo, L. W. (2014). Chemistry education research trends: 2004–2013. Chemistry Education Research and Practice, 15(4), 470-487. https://doi.org/10.1039/c4rp00104d
  • Ulutaş, B., Üner, S., Turan-Oluk, N., Yalçın-Çelik, A. ve Akkuş, H. (2015). Türkiye'deki kimya eğitimi makalelerinin incelenmesi: 2000-2013. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 141-160.
  • Ulutaş, B., Üner, S., Turan-Oluk, N., Yalçın-Çelik, A. ve Akkuş, H. (2015). Türkiye'deki kimya eğitimi makalelerinin incelenmesi: 2000-2013. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 141-160.
  • Windschitl, M., Thompson, J. and Braaten, M. (2008). Beyond the scientific method: Model‐based inquiry as a new paradigm of preference for school science investigations. Science Education, 92(5), 941-967.
  • Windschitl, M., Thompson, J. and Braaten, M. (2008). Beyond the scientific method: Model‐based inquiry as a new paradigm of preference for school science investigations. Science Education, 92(5), 941-967.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Z. ve Işık, A. (2015). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 581-600.
  • Yıldırım, Z. ve Işık, A. (2015). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 581-600.
  • Yıldız, Ş. ve Yenilmez, K. (2019). Matematiksel modelleme ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-22.
  • Yıldız, Ş. ve Yenilmez, K. (2019). Matematiksel modelleme ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-22.
  • Zihar, M. ve Çiltaş, A. (2018). Matematiksel modelleme yöntemiyle 8. sınıf üslü ifadeler konusunun öğretimine yönelik bir eylem araştırması. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 46-63.
  • Zihar, M. ve Çiltaş, A. (2018). Matematiksel modelleme yöntemiyle 8. sınıf üslü ifadeler konusunun öğretimine yönelik bir eylem araştırması. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 46-63.

MODELLING-BASED LEARNING: A CONTENT ANALYSIS ON THE STUDIES PUBLISHED BETWEEN 2004 AND 2019 IN TURKEY

Year 2021, Issue: 42, 185 - 206, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.845523

Abstract

In order to train students who can manage their own learning process and build knowledge, it is of great importance to provide them with learning environments based on modelling activities. Learning environments based on modelling activities can help students learn by doing and experiencing. The aim of this study is to examine the trends of the articles on modelling-based learning published in Turkish journals and to present a general framework of the researches. For this purpose, 57 articles obtained as a result of searching on Google Scholar and Dergipark platforms were analysed using content analysis method. For the review and coding of the articles, the "Article Review Form" was used. Findings are presented in graphs and tables with frequency and percentage values. As a result of the analyses carried out; The most publications on the subject were made in 2015 and 2017, studies were carried out only in the field of science and mathematics, the number of studies in the fields of science and mathematics was almost equal. In addition, it was determined that qualitative research methods were preferred more in studies, achievement / conceptual understanding test was used more as a data collection tool, and descriptive statistics were more preferred as data analysis method. It is believed that the results obtained from the study will guide the researches in this field.

References

  • Albayrak, E. ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Albayrak, E. ve Çiltaş, A. (2017). Türkiye’de matematik eğitimi alanında yayınlanan matematiksel model ve modelleme araştırmalarının betimsel içerik analizi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 258-283.
  • Aztekin, S. ve Taşpınar – Şener, Z. (2015). Türkiye’de matematik eğitimi alanındaki matematiksel modelleme araştırmalarının içerik analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 139-161.
  • Aztekin, S. ve Taşpınar – Şener, Z. (2015). Türkiye’de matematik eğitimi alanındaki matematiksel modelleme araştırmalarının içerik analizi: Bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 40(178), 139-161.
  • Baki, A., Güven, B., Karataş, İ., Akkan, Y. ve Çakıroğlu, Ü. (2011). Trends in Turkish mathematics education research: From 1998 to 2007. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 57-68.
  • Baki, A., Güven, B., Karataş, İ., Akkan, Y. ve Çakıroğlu, Ü. (2011). Trends in Turkish mathematics education research: From 1998 to 2007. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 57-68.
  • Batı, K. ve Kaptan, F. (2017). Model tabanlı sorgulama yaklaşımının, öğrencilerin bilimin doğası görüşlerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 427-450. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016713
  • Batı, K. ve Kaptan, F. (2017). Model tabanlı sorgulama yaklaşımının, öğrencilerin bilimin doğası görüşlerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 427-450. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016713
  • Bissuel, G. (2001). Et si la physique était symbolique?. Paris: PUFC.
  • Bissuel, G. (2001). Et si la physique était symbolique?. Paris: PUFC.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Campbell, T., Zhang, D. and Neilson, D. (2011). Model based inquiry in the high school physics classroom: an exploratory study of implementation and outcomes. Journal of Science Education and Technology, 20, 258–269. https://doi.org/10.1007/s10956-010-9251-6
  • Campbell, T., Zhang, D. and Neilson, D. (2011). Model based inquiry in the high school physics classroom: an exploratory study of implementation and outcomes. Journal of Science Education and Technology, 20, 258–269. https://doi.org/10.1007/s10956-010-9251-6
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (Altıncı Baskı). London: Routledge.
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (Altıncı Baskı). London: Routledge.
  • Çelik, H. C. (2017). Mathematical modelling research in Turkey: A content analysis study. Educational Research and Reviews, 12(1), 19-27.
  • Çelik, H. C. (2017). Mathematical modelling research in Turkey: A content analysis study. Educational Research and Reviews, 12(1), 19-27.
  • Deniş-Çeliker, H. ve Uçar, C. (2015). Fen eğitimi araştırmacılarına bir rehber: 2001-2013 yılları arasında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 81-94.
  • Deniş-Çeliker, H. ve Uçar, C. (2015). Fen eğitimi araştırmacılarına bir rehber: 2001-2013 yılları arasında yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 81-94.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. J. and Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and in design and technology education. In J. K. Gilbert and C. J. Boulter (Eds.), Developing models in science education (pp. 3-7). Dordrecht: Springer.
  • Gilbert, J. K., Boulter, C. J. and Elmer, R. (2000). Positioning models in science education and in design and technology education. In J. K. Gilbert and C. J. Boulter (Eds.), Developing models in science education (pp. 3-7). Dordrecht: Springer.
  • Gobert, J. D. and Buckley, B. C. (2000). Introduction to model-based teaching and learning in science education. International Journal of Science Education, 22(9), 891-894. https://doi.org/10.1080/095006900416839
  • Gobert, J. D. and Buckley, B. C. (2000). Introduction to model-based teaching and learning in science education. International Journal of Science Education, 22(9), 891-894. https://doi.org/10.1080/095006900416839
  • Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2015). Biology education research trends in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(1), 93–109. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1309a
  • Gül, Ş. ve Sözbilir, M. (2015). Biology education research trends in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(1), 93–109. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1309a
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç. ve Bağcı, N. (2004). Eğitim fakültelerindeki fen ve matematik öğretim elemanlarının model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 35-48.
  • Güneş, B., Gülçiçek, Ç. ve Bağcı, N. (2004). Eğitim fakültelerindeki fen ve matematik öğretim elemanlarının model ve modelleme hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(1), 35-48.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (1998). Modelling in science lessons: Are there better ways to learn with models? School Science and Mathematics, 98(8), 420-429.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (1998). Modelling in science lessons: Are there better ways to learn with models? School Science and Mathematics, 98(8), 420-429.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (2000). A typology of school science model. Internetional Journal of Science Education, 22(9), 1011-1026.
  • Harrison, A. G. and Treagust, D. F. (2000). A typology of school science model. Internetional Journal of Science Education, 22(9), 1011-1026.
  • Hitt, F. and González-Martín, A. S. (2015). Covariation between variables in a modelling process: The ACODESA (collaborative learning, scientific debate and self-reflection) method. Educational Studies in Mathematics, 88, 201-219. https://doi.org/10.1007/s10649-014-9578-7
  • Hitt, F. and González-Martín, A. S. (2015). Covariation between variables in a modelling process: The ACODESA (collaborative learning, scientific debate and self-reflection) method. Educational Studies in Mathematics, 88, 201-219. https://doi.org/10.1007/s10649-014-9578-7
  • Kaltakçı-Gürel, D., Sak, M., Ünal, Z. Ş., Özbek, V., Candaş, Z. ve Şen, S. (2017). 1995-2015 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimine yönelik yayınlanan makalelerin içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 143-167.
  • Kaltakçı-Gürel, D., Sak, M., Ünal, Z. Ş., Özbek, V., Candaş, Z. ve Şen, S. (2017). 1995-2015 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimine yönelik yayınlanan makalelerin içerik analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 143-167.
  • Kang, O. and Noh, J. (2012, Temmuz). Teaching mathematical modelling in school mathematics. Paper presented at the 12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Korea.
  • Kang, O. and Noh, J. (2012, Temmuz). Teaching mathematical modelling in school mathematics. Paper presented at the 12th International Congress on Mathematical Education, Seoul, Korea.
  • Khan, S. (2007). Model-based inquiries in chemistry. Science Education, 91(6), 877-905. https://doi.org/10.1002/sce.20226
  • Khan, S. (2007). Model-based inquiries in chemistry. Science Education, 91(6), 877-905. https://doi.org/10.1002/sce.20226
  • Küçüközer, A. (2016). Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan doktora tezlerine bir bakış. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 107-141.
  • Küçüközer, A. (2016). Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan doktora tezlerine bir bakış. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 107-141.
  • Landis, J. R. and Koch, G. G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • Landis, J. R. and Koch, G. G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-174.
  • Lesh, R. and Doerr, H. M. (2003). Foundations of a models and modeling perspective on mathematics teaching, learning, and problem solving. In R. Lesh and H. M. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Lesh, R. and Doerr, H. M. (2003). Foundations of a models and modeling perspective on mathematics teaching, learning, and problem solving. In R. Lesh and H. M. Doerr (Eds.), Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching (pp. 3-33). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Lesh, R. and Lehrer, R. (2003). Models and modeling perspectives on the development of students and teachers. Mathematical Thinking and Learning, 5(2&3), 109–129.
  • Lesh, R. and Lehrer, R. (2003). Models and modeling perspectives on the development of students and teachers. Mathematical Thinking and Learning, 5(2&3), 109–129.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf adresinden erişildi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf adresinden erişildi.
  • Ng, K. E. D. (2013). Teacher readiness in mathematical modelling: Are there differences between pre-service and in-service teachers? In G. A. Stillman, G. Kaiser, W. Blum and J. P. Brown (Eds.), Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice (pp. 339–348). London: Springer.
  • Ng, K. E. D. (2013). Teacher readiness in mathematical modelling: Are there differences between pre-service and in-service teachers? In G. A. Stillman, G. Kaiser, W. Blum and J. P. Brown (Eds.), Teaching mathematical modelling: Connecting to research and practice (pp. 339–348). London: Springer.
  • O’Toole, J. M., Freestone, M., McKoy, K. S. and Duckworth, B. (2018). Types, topics and trends: A ten-year review of research journals in science education. Education Sciences, 8(2), 73. https://doi.org/10.3390/educsci8020073
  • O’Toole, J. M., Freestone, M., McKoy, K. S. and Duckworth, B. (2018). Types, topics and trends: A ten-year review of research journals in science education. Education Sciences, 8(2), 73. https://doi.org/10.3390/educsci8020073
  • Önder, N., Oktay, Ö., Eraslan, F., Gülçiçek, Ç., Göksu, V., Kanlı, U., Eryılmaz, A. ve Güneş, B. (2013). Content analysis of physics education studies published in Turkish science education journal from 2004 to 2011. Journal of Turkish Science Education, 10(4), 151-163.
  • Önder, N., Oktay, Ö., Eraslan, F., Gülçiçek, Ç., Göksu, V., Kanlı, U., Eryılmaz, A. ve Güneş, B. (2013). Content analysis of physics education studies published in Turkish science education journal from 2004 to 2011. Journal of Turkish Science Education, 10(4), 151-163.
  • Öztürk, B. ve Doymuş, K. (2018). İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlke ve Modellerle Desteklenen İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Akademik Başarıya Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 1957-1976.
  • Öztürk, B. ve Doymuş, K. (2018). İyi Bir Eğitim Ortamı İçin Yedi İlke ve Modellerle Desteklenen İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin Akademik Başarıya Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 1957-1976.
  • Paton, R. C. (1996). On an apparently simple modelling problem in biology. International Journal of Science Education, 18(1), 55-64. https://doi.org/10.1080/0950069960180105
  • Paton, R. C. (1996). On an apparently simple modelling problem in biology. International Journal of Science Education, 18(1), 55-64. https://doi.org/10.1080/0950069960180105
  • Schwarz, C. (2009). Developing preservice elementary teachers' knowledge and practices through modeling‐centered scientific inquiry. Science Education, 93(4), 720-744.
  • Schwarz, C. (2009). Developing preservice elementary teachers' knowledge and practices through modeling‐centered scientific inquiry. Science Education, 93(4), 720-744.
  • Schwarz, C. V., Reiser, B. J., Davis, E. A., Kenyon, L., Achér, A., Fortus, D., Shwartz, Y., Hug, B. and Krajcik, J. (2009). Developing a learning progression for scientific modeling: Making scientific modeling accessible and meaningful for learners. Journal of Research in Science Teaching, 46(6), 632-654.
  • Schwarz, C. V., Reiser, B. J., Davis, E. A., Kenyon, L., Achér, A., Fortus, D., Shwartz, Y., Hug, B. and Krajcik, J. (2009). Developing a learning progression for scientific modeling: Making scientific modeling accessible and meaningful for learners. Journal of Research in Science Teaching, 46(6), 632-654.
  • Sins, P. H., Savelsbergh, E. R., van Joolingen, W. R. and van Hout‐Wolters, B. H. (2009). The relation between students’ epistemological understanding of computer models and their cognitive processing on a modelling task. International Journal of Science Education, 31(9), 1205-1229.
  • Sins, P. H., Savelsbergh, E. R., van Joolingen, W. R. and van Hout‐Wolters, B. H. (2009). The relation between students’ epistemological understanding of computer models and their cognitive processing on a modelling task. International Journal of Science Education, 31(9), 1205-1229.
  • Smyrnaiou, Z., Moustaki, F. and Chronis, K. (2012). Students‟ constructionist game modeling activities as part of inquiry learning processes. Electronic Journal of e-Learning, 10(2), 235 – 248.
  • Smyrnaiou, Z., Moustaki, F. and Chronis, K. (2012). Students‟ constructionist game modeling activities as part of inquiry learning processes. Electronic Journal of e-Learning, 10(2), 235 – 248.
  • Tekin-Dede, A. ve Bukova-Güzel, E. (2013). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinlikleri ve matematik derslerinde kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 300 – 322.
  • Tekin-Dede, A. ve Bukova-Güzel, E. (2013). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinlikleri ve matematik derslerinde kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 300 – 322.
  • Teo, T. W., Goh, M. T. and Yeo, L. W. (2014). Chemistry education research trends: 2004–2013. Chemistry Education Research and Practice, 15(4), 470-487. https://doi.org/10.1039/c4rp00104d
  • Teo, T. W., Goh, M. T. and Yeo, L. W. (2014). Chemistry education research trends: 2004–2013. Chemistry Education Research and Practice, 15(4), 470-487. https://doi.org/10.1039/c4rp00104d
  • Ulutaş, B., Üner, S., Turan-Oluk, N., Yalçın-Çelik, A. ve Akkuş, H. (2015). Türkiye'deki kimya eğitimi makalelerinin incelenmesi: 2000-2013. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 141-160.
  • Ulutaş, B., Üner, S., Turan-Oluk, N., Yalçın-Çelik, A. ve Akkuş, H. (2015). Türkiye'deki kimya eğitimi makalelerinin incelenmesi: 2000-2013. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 141-160.
  • Windschitl, M., Thompson, J. and Braaten, M. (2008). Beyond the scientific method: Model‐based inquiry as a new paradigm of preference for school science investigations. Science Education, 92(5), 941-967.
  • Windschitl, M., Thompson, J. and Braaten, M. (2008). Beyond the scientific method: Model‐based inquiry as a new paradigm of preference for school science investigations. Science Education, 92(5), 941-967.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Z. ve Işık, A. (2015). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 581-600.
  • Yıldırım, Z. ve Işık, A. (2015). Matematiksel modelleme etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 581-600.
  • Yıldız, Ş. ve Yenilmez, K. (2019). Matematiksel modelleme ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-22.
  • Yıldız, Ş. ve Yenilmez, K. (2019). Matematiksel modelleme ile ilgili lisansüstü tezlerin tematik içerik analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1-22.
  • Zihar, M. ve Çiltaş, A. (2018). Matematiksel modelleme yöntemiyle 8. sınıf üslü ifadeler konusunun öğretimine yönelik bir eylem araştırması. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 46-63.
  • Zihar, M. ve Çiltaş, A. (2018). Matematiksel modelleme yöntemiyle 8. sınıf üslü ifadeler konusunun öğretimine yönelik bir eylem araştırması. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 46-63.
There are 84 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Suat Ünal 0000-0002-0495-8385

Ali İhsan Benzer 0000-0002-5032-7058

Publication Date June 30, 2021
Submission Date December 23, 2020
Acceptance Date April 2, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 42

Cite

APA Ünal, S., & Benzer, A. İ. (2021). MODELLEME TEMELLİ ÖĞRENME: TÜRKİYE`DE 2004-2019 YILLARI ARASINDA YAYIMLANMIŞ MAKALELERİN İÇERİK ANALİZİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 185-206. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.845523