Research Article
BibTex RIS Cite

Experiences of Foreign Students Regarding Turkish Cuisine Week as a Tool of Gastrodiplomacy

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 152 - 167, 28.02.2023
https://doi.org/10.53353/atrss.1227845

Abstract

Nowadays, various interaction channels are established in order to integrate different societies with each other. Gastrodiplomacy, one of these interactions, is based on cultural exchange between societies. In this study, it is aimed to reveal the experiences and opinions of foreign students about Turkish cuisine. The research data were collected between August and September 2022. In order to get the experiences and opinions of foreign students, data were obtained from 16 participants through the interview form. The obtained data were subjected with descriptive analysis. In this context, the experiences of the participants is defined in three basic categories as Turkish cuisine image, Turkish cuisine experience and Turkish cuisine in terms of gastrodiplomacy. It was concluded that the participants partially had a perception about Turkish Cuisine, but they did not have the opportunity to experience Turkish cuisine in their own country, and that they gained both positive and new experiences about Turkish cuisine after coming to Turkey.

References

  • Aksoy, M. & Çekiç, İ. (2018). Gastronominin Yumuşak Güç Olarak Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. 19. Ulusal Turizm Kongresi, 17-21 Ekim 2018, Afyon, s. 715-729.
  • Alan, G.A.E. (2016). Diplomaside özel bir alan: Gastrodiplomasi. G.A. Sancar (Ed.). Kamu Diplomasisinde Yeni Yaklaşımlar ve Örnekleri (s.109-127). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek kültür ve toplum. Milli Folklor Uluslararası Kültür Araştırmalar Dergisi, 22(87), 159-169.
  • Bertaux, D. (1981). From the life-history approach to the transformation of sociological practice. İçinde D. Bertaux (Ed), Biography and Society: The Life History Approach in the Social Sciences (s.29-45). London: Sage.
  • Birer, S. (1990). Türk mutfağının tarihsel gelişim süreci içerisindeki değişimi ve bugünkü durumu. Beslenme ve Diyet Dergisi, 19, 251-260.
  • Bucak, T. & Yiğit, S. (2019). Gastromilliyetçilik ve gastrodiplomasi kavramları üzerine bir değerlendirme. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(4), 1305-1320.
  • Bucak, T., Yiğit, S. & Okat, S. (2019). Türk Mutfağı Tanıtım Faaliyetlerinin Gastrodiplomasi Kavramı Açısından İncelenmesi. 20.Ulusal Turizm Kongresi, 16-19 Ekim 2019, Eskişehir, s. 28.35.
  • Chapple-Sokol, S. (2013). Culinary diplomacy: Breaking bread to win hearts and minds. The Hauge Journal of Diplomacy. 8, 161-183.
  • Cömert, M. & Durlu Özkaya, F. (2014). Gastronomi turizminde Türk mutfağının önemi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(2), 62-66.
  • Creswell, J.W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Çev. Bütün, M. & Demir, S.B. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Çevik, A. & Aslan, Z. (2020). Dünyada ve Türkiye’de gastrodiplomasi uygulamaları üzerine bir araştırma. A Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(3). 2298-2317.
  • Economist. (2002). Asia: Thailand’s Gastro-Diplomacy: Food as Ambassador. Erişilen Adres (10.11.2022). Thailand's gastro-diplomacy | The Economist.
  • Eren, R. & Çelik, M. (2017). Çevrimiçi gastronomi imajı: Türkiye restoranlarının Tripadvisor yorumlarının içerik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Farina, F. (2018). Japan’s gastrodiplomacy as soft power; global washoku and national food security. Journal of Contemporary Eastern Asia, 17(1), 152-167.
  • Guan, J. & Jones, D.L. (2015). The contribution of local cuisine to destination attractiveness: An analysis involving Chinese tourists’ heterogeneous preferences. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 2(4), 416-434.
  • Güler, S. (2010). Türk mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıkları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26, 24-30.
  • Güler, S. & Olgaç, S. (2010). Lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin Türk mutfağının tanıtım ve pazarlanmasına ilişkin görüşleri: Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28, 227-238.
  • Hussin, H. (2018). Gastronomy, tourism and the soft power of Malaysia. Sage Open, 8(4), 1-11.
  • İşçimen, B. (2021). Kamu diplomasisi aracı olarak "gastro diplomasi": Yunus Emre Enstitüsü'nün gastro diplomasi alanındaki faaliyetleri. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 75-83.
  • Karaca, K. (2015). Dönem ‘Gastro-Diplomasi’ Dönemi. Erişilen Adres (17.11.2022).
  • https://www.dw.com/tr/d%C3%B6nem-gastro-diplomasi-d%C3%B6nemi/a-18232503. KTB. (2022). UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Envanter Listesi. Erişilen Adres (25.09.2022). UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi (ktb.gov.tr).
  • Kut, G. (2020). Türklerde Yemek Kültürü. Erişilen Adres (22.11.2022). Türklerde yemek kültürü (tukav.org.tr).
  • Nahar, N., Ab Karim, S., Karim, R., Ghazali, H. & Krauss, S.E. (2018). The globalization of Malaysia national cuisine: A concept of ‘Gastrodiplomacy’. Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(1), 42-58.
  • Nair, B. B. (2021). Gastrodiplomacy in tourism: ‘Capturing hearts and minds through stomachs’. International Journal of Hospitality&Tourism Systems, 14(1), 30-40.
  • Octastefani, T. & Kusuma, B. M. A. (2022). Exploring Taiwanese street food in contemporary Indonesian society: Between nostalgia and gastrodiplomacy. Journal of Governance, 7(4), 797-809.
  • Ongkowidjojo, G. D. C. & Muhammad, A. S. (2015). Enhancing competitive identity in global competition: A comparative study of gastrodiplomacy in Malaysia and South Korea. Jurnal Universitas Paramadina, 12(1), 1319-1347.
  • Osipova, Y. (2014). From gastronationalism to gastrodiplomacy: Reversing the securitization of the dolma in the South Caucasus. Public Diplomacy Magazine, 11, 46-50.
  • Önçel, S. (2015). Türk mutfağı ve geleceğine ilişkin değerlendirmeler. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(4), 33-44.
  • Özgen, N. (2021). Türkiye’deki gastrodiplomasi politikaları ve dünyadaki konumu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Özgen, N. (2022). İspanya’da gastronomi turizminin tarihsel gelişimi ve gastrodiplomasi değerlendirmesi. Aydın Gastronomy, 6(2), 239-262.
  • Pujayanti, A. (2017). Gastrodiplomasi–Upaya Memperkuat diplomasi Indonesia. Jurnal Politica Dinamika Masalah Politik Dalam Negeri dan Hubungan Internasional, 8(1), 38-56.
  • Pulluk, E. & Örnek, E. (2021). Gastrodiplomasi ve gastromilliyetçilik. Y. Oğan (Ed). Gastronomi Araştırmaları (s.55-63), Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Rockower, P. (2012). Recipes for gastrodiplomacy. Place Branding and Public Diplomacy, 8(3), 235– 246.
  • Rubin, A. & Babbie, E. (2016). Essential Research Methods for Social Work. Boston: Cengage Learning.
  • Ruddy, B. (2014). Hearts, mind and stomachs: Gastrodiplomacy and the potential of national cuisine in changing public perception of national image. https://www.bidd.org.rs/hearts-minds-and-stomachs-gastrodiplomacy-and-the-potential-of-national-cuisine-in-changing-public-perception-of-national-image/.
  • Solleh, F.M. (2015). Gastrodiplomacy as a soft power tool to enhance nation brand. Journal of Media and Information Warfare. 7. 161-199.
  • Soner, F. (2022). Gastrodiplomasi: Gastronomiye diplomasi penceresinden bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(2), 97-101.
  • Spencer, C. (2016). Gastrodiplomacy: Assessing the role of food in decision-making. Flavour, 5(1), 1-16.
  • Suntikul, W. (2019). Gastrodiplomacy in tourism. Current Issues in Tourism, 22(9), 1076-1094.
  • Şanlıer, N., Cömert, M. & Durlu Özkaya, F. (2012). Gençlerin Türk mutfağına bakış açısı. Milli Folklor Uluslararası Kültür Araştırmaları Dergisi, 24(94), 152-161.
  • Tettner, S. & Kalyoncu, B. (2016). Gastrodiplomacy 2.0: Culinary tourism beyond nationalism. Journal of Tourism Research, 6(2), 47-55.
  • Trihartono, A., Santoso, B., Hara, A. E., Pamungkas, F. Z. & Viartasiwi, N. (2020). Frontline messenger: Preliminary study on Indonesian “diaspora” in gastrodiplomacy. In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science (Vol. 485, No. 1, p. 012009). IOP Publishing.
  • Türker, N. (2018). Gastrodiplomasi Türk Mutfağının tanıtımında bir araç olabilir mi? Güncel Turizm Araştırmalar Dergisi, 2(1), 14-29.
  • Wallin, M. (2013). Gastrodiplomacy “Reaching Hearts And Minds Through Stomachs. Erişilen Adres (24.10.2022).https://www.americansecurityproject.org/gastrodiplomacy-reaching-hearts-and-minds-through-stomachs/.
  • Wilson, R. (2013). Cocina Peruana para El Mundo: Gastrodiplomacy, the culinary nation brand, and the context of national cuisine in Peru. Exchange: The Journal of Public Diplomacy, 2(1), 13–20.
  • Wijaya, S. (2018). Gastrodiplomacy as soft power tool to enchance national branding: Thailand of kitchen of the world project in Indonesia (2015-2017). (Doktora tezi). Cikarang: President University, Indonesia.
  • Yağmurlu, A. (2019). Kültürel diplomasi: Kuram ve pratikteki çerçevesi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 12(2), 1182-1210.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, E. (2020). Gastromilliyetçilik ve gastrodiplomasi arasındaki ilişki üzerine teoriden pratiğe bir bakış. Kapadokya Akademik Bakış, 4(1), 76-99.
  • Zhang, J. (2015). The foods of the worlds: Mapping and comparing contemporary gastrodiplomacy campaigns. International Journal of Communication, 9(1), 568-591.

Yabancı Öğrencilerin Gastrodiplomasi Aracı Olarak Türk Mutfağı Haftasına İlişkin Deneyimleri

Year 2023, Volume: 6 Issue: 1, 152 - 167, 28.02.2023
https://doi.org/10.53353/atrss.1227845

Abstract

Günümüzde farklı toplumların birbirleriyle kaynaştırılması için çeşitli etkileşim kanalları kurulmaktadır. Bu girişimlerden biri olan gastrodiplomasi, toplumlar arasında yiyecek içecek kültürü alışverişine dayanmaktadır. Bu çalışma, yabancı öğrencilerin Türk mutfağı hakkındaki deneyimlerinin ve görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yabancı öğrencilerin deneyim ve görüşlerinin alınması için yarı yapılandırılmış anket formu aracılığıyla 2022 Ağustos ve Eylül ayları arasında 16 adet katılımcıdan veriler toplanmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen veriler betimsel analizle yorumlanmıştır. Bu çerçevede katılımcıların deneyimleri; Türk mutfak imajı, Türk mutfak deneyimi ve gastrodiplomasi açısından Türk mutfağı şeklinde üç temel kategoride tanımlanmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların kısmen Türk Mutfağı hakkında ön bir algıya sahip olduğu, ikamet edilen ülkede Türk mutfağını deneyimleme fırsatı yakalayamadığı, Türkiye’ye geldikten sonra Türk mutfağı hakkında hem olumlu hem de yeni deneyimler kazandığı tespit edilmiştir.

References

  • Aksoy, M. & Çekiç, İ. (2018). Gastronominin Yumuşak Güç Olarak Kullanımı Üzerine Bir İnceleme. 19. Ulusal Turizm Kongresi, 17-21 Ekim 2018, Afyon, s. 715-729.
  • Alan, G.A.E. (2016). Diplomaside özel bir alan: Gastrodiplomasi. G.A. Sancar (Ed.). Kamu Diplomasisinde Yeni Yaklaşımlar ve Örnekleri (s.109-127). İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek kültür ve toplum. Milli Folklor Uluslararası Kültür Araştırmalar Dergisi, 22(87), 159-169.
  • Bertaux, D. (1981). From the life-history approach to the transformation of sociological practice. İçinde D. Bertaux (Ed), Biography and Society: The Life History Approach in the Social Sciences (s.29-45). London: Sage.
  • Birer, S. (1990). Türk mutfağının tarihsel gelişim süreci içerisindeki değişimi ve bugünkü durumu. Beslenme ve Diyet Dergisi, 19, 251-260.
  • Bucak, T. & Yiğit, S. (2019). Gastromilliyetçilik ve gastrodiplomasi kavramları üzerine bir değerlendirme. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(4), 1305-1320.
  • Bucak, T., Yiğit, S. & Okat, S. (2019). Türk Mutfağı Tanıtım Faaliyetlerinin Gastrodiplomasi Kavramı Açısından İncelenmesi. 20.Ulusal Turizm Kongresi, 16-19 Ekim 2019, Eskişehir, s. 28.35.
  • Chapple-Sokol, S. (2013). Culinary diplomacy: Breaking bread to win hearts and minds. The Hauge Journal of Diplomacy. 8, 161-183.
  • Cömert, M. & Durlu Özkaya, F. (2014). Gastronomi turizminde Türk mutfağının önemi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(2), 62-66.
  • Creswell, J.W. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Çev. Bütün, M. & Demir, S.B. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Çevik, A. & Aslan, Z. (2020). Dünyada ve Türkiye’de gastrodiplomasi uygulamaları üzerine bir araştırma. A Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(3). 2298-2317.
  • Economist. (2002). Asia: Thailand’s Gastro-Diplomacy: Food as Ambassador. Erişilen Adres (10.11.2022). Thailand's gastro-diplomacy | The Economist.
  • Eren, R. & Çelik, M. (2017). Çevrimiçi gastronomi imajı: Türkiye restoranlarının Tripadvisor yorumlarının içerik analizi. Turizm Akademik Dergisi, 4(2), 121-138.
  • Farina, F. (2018). Japan’s gastrodiplomacy as soft power; global washoku and national food security. Journal of Contemporary Eastern Asia, 17(1), 152-167.
  • Guan, J. & Jones, D.L. (2015). The contribution of local cuisine to destination attractiveness: An analysis involving Chinese tourists’ heterogeneous preferences. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 2(4), 416-434.
  • Güler, S. (2010). Türk mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıkları. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26, 24-30.
  • Güler, S. & Olgaç, S. (2010). Lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin Türk mutfağının tanıtım ve pazarlanmasına ilişkin görüşleri: Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28, 227-238.
  • Hussin, H. (2018). Gastronomy, tourism and the soft power of Malaysia. Sage Open, 8(4), 1-11.
  • İşçimen, B. (2021). Kamu diplomasisi aracı olarak "gastro diplomasi": Yunus Emre Enstitüsü'nün gastro diplomasi alanındaki faaliyetleri. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 75-83.
  • Karaca, K. (2015). Dönem ‘Gastro-Diplomasi’ Dönemi. Erişilen Adres (17.11.2022).
  • https://www.dw.com/tr/d%C3%B6nem-gastro-diplomasi-d%C3%B6nemi/a-18232503. KTB. (2022). UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Envanter Listesi. Erişilen Adres (25.09.2022). UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi (ktb.gov.tr).
  • Kut, G. (2020). Türklerde Yemek Kültürü. Erişilen Adres (22.11.2022). Türklerde yemek kültürü (tukav.org.tr).
  • Nahar, N., Ab Karim, S., Karim, R., Ghazali, H. & Krauss, S.E. (2018). The globalization of Malaysia national cuisine: A concept of ‘Gastrodiplomacy’. Journal of Tourism, Hospitality and Culinary Arts, 10(1), 42-58.
  • Nair, B. B. (2021). Gastrodiplomacy in tourism: ‘Capturing hearts and minds through stomachs’. International Journal of Hospitality&Tourism Systems, 14(1), 30-40.
  • Octastefani, T. & Kusuma, B. M. A. (2022). Exploring Taiwanese street food in contemporary Indonesian society: Between nostalgia and gastrodiplomacy. Journal of Governance, 7(4), 797-809.
  • Ongkowidjojo, G. D. C. & Muhammad, A. S. (2015). Enhancing competitive identity in global competition: A comparative study of gastrodiplomacy in Malaysia and South Korea. Jurnal Universitas Paramadina, 12(1), 1319-1347.
  • Osipova, Y. (2014). From gastronationalism to gastrodiplomacy: Reversing the securitization of the dolma in the South Caucasus. Public Diplomacy Magazine, 11, 46-50.
  • Önçel, S. (2015). Türk mutfağı ve geleceğine ilişkin değerlendirmeler. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(4), 33-44.
  • Özgen, N. (2021). Türkiye’deki gastrodiplomasi politikaları ve dünyadaki konumu üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Özgen, N. (2022). İspanya’da gastronomi turizminin tarihsel gelişimi ve gastrodiplomasi değerlendirmesi. Aydın Gastronomy, 6(2), 239-262.
  • Pujayanti, A. (2017). Gastrodiplomasi–Upaya Memperkuat diplomasi Indonesia. Jurnal Politica Dinamika Masalah Politik Dalam Negeri dan Hubungan Internasional, 8(1), 38-56.
  • Pulluk, E. & Örnek, E. (2021). Gastrodiplomasi ve gastromilliyetçilik. Y. Oğan (Ed). Gastronomi Araştırmaları (s.55-63), Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Rockower, P. (2012). Recipes for gastrodiplomacy. Place Branding and Public Diplomacy, 8(3), 235– 246.
  • Rubin, A. & Babbie, E. (2016). Essential Research Methods for Social Work. Boston: Cengage Learning.
  • Ruddy, B. (2014). Hearts, mind and stomachs: Gastrodiplomacy and the potential of national cuisine in changing public perception of national image. https://www.bidd.org.rs/hearts-minds-and-stomachs-gastrodiplomacy-and-the-potential-of-national-cuisine-in-changing-public-perception-of-national-image/.
  • Solleh, F.M. (2015). Gastrodiplomacy as a soft power tool to enhance nation brand. Journal of Media and Information Warfare. 7. 161-199.
  • Soner, F. (2022). Gastrodiplomasi: Gastronomiye diplomasi penceresinden bakış. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 33(2), 97-101.
  • Spencer, C. (2016). Gastrodiplomacy: Assessing the role of food in decision-making. Flavour, 5(1), 1-16.
  • Suntikul, W. (2019). Gastrodiplomacy in tourism. Current Issues in Tourism, 22(9), 1076-1094.
  • Şanlıer, N., Cömert, M. & Durlu Özkaya, F. (2012). Gençlerin Türk mutfağına bakış açısı. Milli Folklor Uluslararası Kültür Araştırmaları Dergisi, 24(94), 152-161.
  • Tettner, S. & Kalyoncu, B. (2016). Gastrodiplomacy 2.0: Culinary tourism beyond nationalism. Journal of Tourism Research, 6(2), 47-55.
  • Trihartono, A., Santoso, B., Hara, A. E., Pamungkas, F. Z. & Viartasiwi, N. (2020). Frontline messenger: Preliminary study on Indonesian “diaspora” in gastrodiplomacy. In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science (Vol. 485, No. 1, p. 012009). IOP Publishing.
  • Türker, N. (2018). Gastrodiplomasi Türk Mutfağının tanıtımında bir araç olabilir mi? Güncel Turizm Araştırmalar Dergisi, 2(1), 14-29.
  • Wallin, M. (2013). Gastrodiplomacy “Reaching Hearts And Minds Through Stomachs. Erişilen Adres (24.10.2022).https://www.americansecurityproject.org/gastrodiplomacy-reaching-hearts-and-minds-through-stomachs/.
  • Wilson, R. (2013). Cocina Peruana para El Mundo: Gastrodiplomacy, the culinary nation brand, and the context of national cuisine in Peru. Exchange: The Journal of Public Diplomacy, 2(1), 13–20.
  • Wijaya, S. (2018). Gastrodiplomacy as soft power tool to enchance national branding: Thailand of kitchen of the world project in Indonesia (2015-2017). (Doktora tezi). Cikarang: President University, Indonesia.
  • Yağmurlu, A. (2019). Kültürel diplomasi: Kuram ve pratikteki çerçevesi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 12(2), 1182-1210.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, E. (2020). Gastromilliyetçilik ve gastrodiplomasi arasındaki ilişki üzerine teoriden pratiğe bir bakış. Kapadokya Akademik Bakış, 4(1), 76-99.
  • Zhang, J. (2015). The foods of the worlds: Mapping and comparing contemporary gastrodiplomacy campaigns. International Journal of Communication, 9(1), 568-591.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Fazıl Kaya 0000-0002-2801-0193

Early Pub Date November 22, 2022
Publication Date February 28, 2023
Submission Date January 1, 2023
Acceptance Date January 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Kaya, F. (2023). Yabancı Öğrencilerin Gastrodiplomasi Aracı Olarak Türk Mutfağı Haftasına İlişkin Deneyimleri. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 6(1), 152-167. https://doi.org/10.53353/atrss.1227845

22039