Research Article
BibTex RIS Cite

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi soru yazarlarının ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri

Year 2017, Volume: 3 Issue: 3, 9 - 46, 31.07.2017

Abstract

Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde sınav sorularının hazırlanmasında görev alan soru yazarlarının kendilerine yönelik olarak gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, seminerlerin soru yazarlarının soru hazırlama teknikleri, madde analizi inceleme ve yorumlama konularındaki bilgi ve becerilerini artırdığını ortaya koymuştur.

References

  • Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1802 Gunawardena, C. N., & LaPointe, D. K. (2003). Planning and management of student assessment. Planning & Management in Distance Education (Ed: S. Panda). London: Kogan Page, 195-205. İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2001). Eğitimde planlama ve değerlendirme (3. baskı). Adapazarı: Değişim Yayınları. İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (4. baskı). Ankara: Pegem akademi. Karadağ, N. (2014). Açık ve Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Mega Üniversitelerdeki Uygulamalar. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir. Lindler, P. (1998). Assessment tools for distance learning: A review of the literature. Washington State Board for Comunity and Technical Colleges, Olympia. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED426725.pdf McIsaac, M.S., & Gunawardena, C.N. (1996). Distance education. Handbook of research for educational communications and technology (Ed: D. Jonassen). New York: Simon and Schuster Macmillan, ss. 403. Osters, S. ve Tiu, F.S. (2003). Writing measurable learning outcomes. 3. Annual Texas A&M Assessment Konferansı’nda sunulan bildiri. College Station, TX. Puspitasari, K.A. (2010). Student assessment. Policy and Practice in Asian Distance Education (Ed: T. Belawati ve J. Baggaley). New Delhi: SAGE, pp.60-65. Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (3. Baskı). New Jersey: Prentice Hall. Thorpe, M. (1998). Assessment and third generation distance education. Distance Education, 19(2), 265-286. Zhang, W., Tsui, C., Jedege, O., Ng, F., & Kowk, L. (2002). A comparison of distance education in selected Asian open universities. 14. Annual Conference of Asian Association of Open Universities Konferansı’nda sunulan bildiri. Manila, Philippines. http://www.ouhk.edu.hk/cridal/gdenet/Management/Governance/EAM11A.html.
Year 2017, Volume: 3 Issue: 3, 9 - 46, 31.07.2017

Abstract

References

  • Gelbal, S. (2013). Ölçme ve değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1802 Gunawardena, C. N., & LaPointe, D. K. (2003). Planning and management of student assessment. Planning & Management in Distance Education (Ed: S. Panda). London: Kogan Page, 195-205. İşman, A. ve Eskicumalı, A. (2001). Eğitimde planlama ve değerlendirme (3. baskı). Adapazarı: Değişim Yayınları. İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (4. baskı). Ankara: Pegem akademi. Karadağ, N. (2014). Açık ve Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme: Mega Üniversitelerdeki Uygulamalar. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir. Lindler, P. (1998). Assessment tools for distance learning: A review of the literature. Washington State Board for Comunity and Technical Colleges, Olympia. http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED426725.pdf McIsaac, M.S., & Gunawardena, C.N. (1996). Distance education. Handbook of research for educational communications and technology (Ed: D. Jonassen). New York: Simon and Schuster Macmillan, ss. 403. Osters, S. ve Tiu, F.S. (2003). Writing measurable learning outcomes. 3. Annual Texas A&M Assessment Konferansı’nda sunulan bildiri. College Station, TX. Puspitasari, K.A. (2010). Student assessment. Policy and Practice in Asian Distance Education (Ed: T. Belawati ve J. Baggaley). New Delhi: SAGE, pp.60-65. Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance: Foundations of distance education (3. Baskı). New Jersey: Prentice Hall. Thorpe, M. (1998). Assessment and third generation distance education. Distance Education, 19(2), 265-286. Zhang, W., Tsui, C., Jedege, O., Ng, F., & Kowk, L. (2002). A comparison of distance education in selected Asian open universities. 14. Annual Conference of Asian Association of Open Universities Konferansı’nda sunulan bildiri. Manila, Philippines. http://www.ouhk.edu.hk/cridal/gdenet/Management/Governance/EAM11A.html.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nejdet Karadağ This is me

Murat Akyıldız

Alper Tolga Kumtepe

Hüseyin Reha Akgün This is me

Publication Date July 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Karadağ, N., Akyıldız, M., Kumtepe, A. T., Akgün, H. R. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi soru yazarlarının ölçme ve değerlendirme seminerlerine ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(3), 9-46.