BibTex RIS Cite

Orta Çağ İktisat Tarihinde Tefecilik Yasağından Kurtuluş

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 21 - 52, 26.05.2016

Abstract



Tefecilik,
çoğu kez, borç alan kişinin parasını kullanmış olması nedeniyle borç veren
kişiye karşı üstlendiği aşırı derece ağırlıktaki bir yük ya da ödediği fazla
miktar olarak düşünülmüştür. Yahveist geleneğe göre, ilkesel olarak tefecilik,
zayıfın güçlü tarafından sömürülmesinden başka bir anlamı taşımamaktadır.
Kutsal Kitap’ın ya da Tevrat’ın Çıkış (22: 4), Levililer (25: 35-37) ve Tesniye
(23: 20) kitapları İsrail halkının içindeki kimselerden faiz alınmasını
kesinlikle yasaklamaktadır. Bu nedenle İsrailliler, mülkün ilk sahibine geri
döndüğü ve kölelerin de zincirlerini çıkarıp azat edildiği ellinci yıl anlamına
gelen Yubil görüşünü içtenlikle benimsemişlerdir. Elbette, saflık ve
dindarlığın gerektirdiği görevler, İsrailliler dışındaki uluslar tarafından da
ve yabancıları kapsayacak kapsamda yerine getirildiği gibi, birliğin
zayıflamaması için grup üyelerini dışarıdan gelenlere karşı da sorumlu
tutmuştur. Hristiyan geleneği de, fakiri ve zayıfı güçlüden korumuş, borç alan
ve veren kimselerin parasal güçlerini hiç dikkate almaksızın Orta Çağlar
boyunca faiz karşılığı borç vermeyi kötülüğün kendisi olarak görmüştür.




References

  • BENTHAM Jeremy (1974). Defense of Usury, New York
  • CLEARY Patric (1914). The Church and Usury : An Essay on Some Historical and Theological Aspects of Money-Lending, Dublin
  • DAY John (1987). The Medieval Market Economy, New York
  • De ROOVER Raymond (1948). Money, Banking and Credit in Mediaeval Bruges, Massachusetts
  • DONALD D.W.A. (1975). Compound Interest and AnnuitiesCcertain, London
  • DOPSCH Alfons (1937). The economic and social foundations of European civilization, London
  • HODGETT Gerald Augustus John (1972). A Social And Economic History of Medieval Europe, London
  • HUNT Edwin (2004). A History Business in Medieval Europe 1200-1550, New York
  • JEREMY David (1988). Religion, Business, and Wealth in Modern Britain, London
  • JONES Leslie (1989). God and Moneylender, New York
Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 21 - 52, 26.05.2016

Abstract

References

  • BENTHAM Jeremy (1974). Defense of Usury, New York
  • CLEARY Patric (1914). The Church and Usury : An Essay on Some Historical and Theological Aspects of Money-Lending, Dublin
  • DAY John (1987). The Medieval Market Economy, New York
  • De ROOVER Raymond (1948). Money, Banking and Credit in Mediaeval Bruges, Massachusetts
  • DONALD D.W.A. (1975). Compound Interest and AnnuitiesCcertain, London
  • DOPSCH Alfons (1937). The economic and social foundations of European civilization, London
  • HODGETT Gerald Augustus John (1972). A Social And Economic History of Medieval Europe, London
  • HUNT Edwin (2004). A History Business in Medieval Europe 1200-1550, New York
  • JEREMY David (1988). Religion, Business, and Wealth in Modern Britain, London
  • JONES Leslie (1989). God and Moneylender, New York
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Kürşat Haldun Akalın

Publication Date May 26, 2016
Submission Date January 19, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Akalın, K. H. (2016). Orta Çağ İktisat Tarihinde Tefecilik Yasağından Kurtuluş. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 7(1), 21-52.