This article discusses the competence of halal sensitive tourists (HST) to benefit from tourism services without contravening Islamic law. The obligation of halal concept enterprises and the best perception of these obligations by travellers will be discussed. With international research and publications, The Journal has been examined in a broad framework from expert notes along with articles from the Dergipark database. Some uncertainties remain as halal tourism is a new area of study. Halal tourism is still perceived as a "Muslim Hotel” or" hijab hotels " specific to Muslim tourists. Three steps that should be implemented and supported in halal tourism concept applications have been discussed. The first of these is halal food, the second is halal place and the third is the most important steps to be presented in the form of halal entertainment. in addition, certification is the way halal concept applications can provide reliability in attracting and promoting tourists. This article aims to contribute to the institutionalization of halal tourism services. The first step is to establish coordination with halal tourism education institutions by conducting theoretical studies to study this issue more deeply.
Bu makalede, helal duyarlı turistlerin (HST) İslam hukukuna aykırı olmadan turizm hizmetlerinden yararlanma yetkinliği tartışılmaktadır. Helal kavram işletmelerinin yükümlülüğü ve bu yükümlülüklerin gezginler tarafından en iyi şekilde algılanması tartışılacaktır. Uluslararası araştırma ve yayınlarla Dergipark veri tabanından makaleler ile birlikte uzman notlarından geniş bir çerçevede çizilerek incelenmiştir. Helal turizmin yeni bir çalışma alanı olması nedeniyle bazı belirsizlikler devam etmektedir. Helal turizm hala Müslüman turistlere özgü bir "Müslüman Otel” veya "Tesettür Oteller" olarak algılanmaktadır. Helal turizm kavramı uygulamalarında uygulanması ve desteklenmesi gereken üç adım tartışılmıştır. Bunların birincisi helal gıda, ikincisi helal yer ve üçüncüsü helal eğlence şeklinde sunulması gereken en önemli adımlardır. bunun yanında, helal konsept uygulamalarının turist çekme ve tanıtım konusunda güvenilirlik sağlayabilmesinin yolu sertifikasyondur. Bu makale, helal turizm hizmetlerinin kurumsallaşmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. İlk adım, bu konuyu daha derinlemesine incelemek için teorik çalışmalar yaparak helal turizm eğitim kurumları ile koordinasyon kurmaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | April 26, 2020 |
Acceptance Date | May 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
All articles sent to the journal are checked by the plagiarism program before the evaluation process.
USOBED works under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/