Bu çalışmanın amacı, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi matematik öğretmenliği programında yer alan geometri öğretimi dersinde kullanılan öğretim materyallerini Geometrik Çalışma Düzlemleri (GÇD) modeli ile incelemektir. Bu model geometri dersinde gerçekleştirilen çalışmaları incelemek için geliştirilmiş ve Türkçe alan yazında henüz çalışılmamıştır. Bu amaç doğrultusunda geometri dersinde verilen sınıf içi etkinlikler, modelde tanımlanan dikey düzlemlere ve geometri paradigmalarına göre içerik analizi yapılarak sınıflandırılmıştır. Etkinliklerin çoğunun Geometri II paradigması bağlamında olduğu ve neredeyse tamamında öğretmen adaylarından beklenen geometri çalışmalarının göstergebilimsel-söylemsel ve araçsal-söylemsel düzlemlere dayandığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuç, tümdengelimli akıl yürütmeyi ve Öklid geometrisinin aksiyomatik yapısını tanıtmayı hedefleyen dersin amacı ile uyumludur. Ancak Geometri I paradigmasına dayalı ve göstergebilimsel-araçsal düzlemle ilgili etkinliklerin de ders kapsamında ele alınmasının öğretmen adaylarının geometri paradigmaları arasındaki ilişki konusunda farkındalık geliştirmelerine ve etkinliklerin gerektirdiği geometri çalışmalarını daha iyi kavramalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir. Çalışmadan elde edilen sonuçların, matematik öğretmenliği programlarında yer alan geometri öğretimi derslerinin içeriği hazırlanırken yol göstereceği düşünülmektedir.
Boğaziçi Üniversitesi
18762
In this study, materials used in a teaching geometry course were examined using Geometric Working Spaces (GWS) model. The model, developed to examine the activities carried out in geometry lessons, has not yet been studied in Turkish context. In this study, in-class activities were classified by content analysis according to the vertical planes and geometry paradigms defined in the model. Most of the activities were in line with Geometry II paradigm and oriented towards semiotic-discursive and instrumental-discursive planes. This result is in line with the aim of the course, which introduces deductive reasoning and the axiomatic structure of Euclidean geometry. However, including activities based on Geometry I paradigm and related to semiotic-instrumental plane in the course would help pre-service teachers to recognize the relationship between geometry paradigms and better comprehend geometry studies required by the activities. Results are thought to guide the design of teaching geometry courses.
Boğaziçi University
18762
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators, Mathematics Education |
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Project Number | 18762 |
Publication Date | October 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 40-2 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.