Research Article
BibTex RIS Cite

HİZMET SEKTÖRÜNDE MARKA FARKINDALIĞININ AVRASYALI TURİSTİK TÜKETİCİLER ÜZERİNDEKİ ÖNEMİ: MARKA KENTLER

Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 61 - 74, 04.07.2018

Abstract



Gelişmekte olan
ekonomilerde ortaya çıkan önemli bir yapısal değişiklik, hizmet sektörünün hem
genel ekonomi içerisindeki payının hem de pazar büyüklüğünün hızla artmasıdır.
Hizmet sektöründeki pazar büyümesi çeşitlenmeyi ve çeşitliliğe bağlı
uzmanlaşmayı da beraberinde getirmektedir. Hizmet sektörü içerisinde sürekli
büyüyen ve gelişen turizm ve konaklama hizmetleri yeni tüketici eğilimlerini de
ön plana çıkarmaktadır. Bu eğilimlere uyum sağlayan ve markalaşma stratejisini
başarılı bir şekilde yürüten işletmeler marka kentlerin oluşmasında önemli rol
oynamaktadırlar.
Başarıda bir başka önemli unsur ise hepimizin farklı
yaratıldığı ve farklı beğenileri olduğu noktasından hareketle, başarının kişiye
özel hizmet, ambiyans ve hatta tanıtımdan geçtiği gerçeğidir.
Dolayısıyla ortaya çıkan bu demografik eğilimleri doğru okumak sektör
işletmeleri için hayati önem taşımaktadır.




References

  • Aaker, A.D. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of Brand Name, The Free Press a Division of Macmillan, Inc. 866, Third Avenue, New York.
  • Akçay, E. (2014). Bir Fitness Merkezi Üyelerinin Hizmet Kalitesine Yönelik Beklenti ve Algıları. KKTC Yakın Doğu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşe, ss. 18-19.
  • Altunbaş, H. (2007).”Pazarlama İletişimi ve Şehirlerin Pazarlaması, Şehirlerin Markalaşması”, Selçuk İletişim Dergisi, S.1, p. 156-162.Aslan, M.H. (1998). Hizmet Ekonomisi. Alfa Yayınları, İstanbul, ss.9.
  • Assael, H. (1993). Marketing. Orlando: The Dryden Press.
  • Barutçu, S. (2008). Perakendecilik Sektöründe Teknolojik Değişim: E- Perakendecilik, E-Mağaza Bağlılığı ve E-Mağaza Bağlılığını Etkileyen Faktörler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (1), p. 317–334.
  • Baysal, A. (2004). “Dünyanın Alameti Harikaları: Marka Kentler”, Media Cat Dergisi, S.12 p. 36-42.
  • Bertsch, G. and Ostermann H. (2011). ”The Effect of Wellness Brand Awareness on Expected and Percived Service Quality”, Tourismos: An International Multi disciplinary Journal of Tourism,Volume 6, Number 2, p. 103-120.
  • Bowen, J.T. and Chen S.L. (2001). “The Relationship Between Customer Loyalty and Customer Satisfaction”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13 (5), p. 213-217.
  • Bloemer, J., Ruyter K. (1998). “On The Relationship Between Store Image, Store Satisfaction and Store Loyalty”, European Journal of Marketing, 32 (5/6), p. 499-513.
  • Brady, M.K., Cronin J.J. and Brand, R.R. (2002). “Performance Only Measurement of Service Quality: A Replication and Extention”, Journal of Business Research, 55 (1), p.17-31.
  • Cevher, E. (2012). “Kentsel Markalaşma Süreci: Antalya Örneği”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 4, No 1, ISSN: 1309-8012 (Online), p.105-115.
  • Clottey, T.A., Collier, D.A. and Stodnick, M. (2008). “Drivers of Customer Loyalty in a Retail Store Environment”, Journal of Service Science, 1 (1), p. 35-48.
  • Erciş, A., Yapraklı, Ş., Can, P. (2009). ”Güçlü ve Güçsüz Markalarda Marka Bilgisi, Marka İlişkileri ve Satın Alma Davranışları Arasındaki Farklılıkların İncelenmesi” Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Cilt 26, Sayı 1, p.157-190.
  • Gilbert, D. (2003). ”Retail Marketing Management”, Financial Times, Prentice Hall, Second Edition, Harlow, England.
  • Hennessey, S., Yun, D., MacEachern, M. and MacDonald, R. (2007). “An Examination of The Effects of Perceived Quality, Price-Value, and Satisfaction on Golf Tourists’ Behavioural Intentions: A Structural Model. Erişim adresi: http://www.trc.upei.ca/files/TTRA_Canada_2007_Golf_TTRA-Canada2007.pdf, (02.06.2017).Heracleous, L. (2001). “When Local Beat Global: The Chinese Beer Industry”, Business Strategy Review, Vol.12, No.3, p. 37-45.
  • Huang, R. and Sarıgöllü E. (2012). “How Brand Awereness Relates to Market Outcome, Brand Equity, and the Marketing Mix”, Journal of Business Research: Vol. 65 p. 92-99.
  • İbik, Ö.A. (2006). Rekabet Ortamında Hizmet Kalitesinin Önemi ve Bir Havayolu İşletmesinde Hizmet Kalitesinin Gerçekleştirilmesine Yönelik Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, ss.5.
  • Kaypak, Ş. (2013). “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”, Ç.Ü. İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, p. 335-355.
  • Kim, H. and Kim, W.G. (2005). “The Relationship Between Brand Equity and Firms Performance in Luxury Hotels and Chain Restaurants” Tourism Management, No. 26, p. 549-560.
  • Laroche, M. and Parsa H.G. (2000). “Brand Management in Hospitality: An Empirical Test of the Brisoux-Laroche Model Journal of Hospitality &Tourism Research No.24, p. 199-222.
  • Lew, A.A. (2011). “Tourism Place: A Discussion Forum Understanding Experiential Authenticity through the Best Tourism Places” Tourism Geographies, Vol. 13, No. 4, 570–575.
  • Mihelj, V. (2010). “New Tourist Products for New Tourists Expectations” Tourism & Hospitality Management, Conference Proceedings, p.1075-1085.
  • Moen, O. and Servais P. (2002). “Born Global or Gradual Global? Journal of International Marketing, Vol.10, No.3, p. 49-72.
  • Palmer, A. (1997). Defining Relationship Marketing: AnInternational Perspective. Management Decision.
  • Özkul, E. ve Demirer, D. (2012). “Şehirlerin Turistik Markalaşmada Kalkınma Ajanslarının Rolü, Bölge Planları Üzerine Bir Doküman İncelemesi1” İşletme Araştırmaları Dergisi, 4/4, p.157-181.
  • Öztürk, S.A. (1998). Hizmet Pazarlaması. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.15.
  • Sayım, F. ve Aydın V. (2011). Hizmet Sektörü Özellikleri ve Sistematik Olmayan Risklerin Sektör Menkul Kıymetleri İle Etkileşimine Sair Teorik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Kütahya, (29): 248-249.
  • Selnes, F. (1993). “An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty”, European Journal of Marketing, 27 (9), p. 19–35.
  • Sivadas, E. and Baker-Prewitt, J.L. (2000). “An Examination of The Relationship Between Service Quality, Customersatis faction and Store Loyalty”, International Journal of Retail & Distribution Management, 28 (2), p. 73–82.
  • Schiffman, G.L, Sherman, E., and Long M. (2003). “Toward a Beter Understanding of The Interplay of Personal Values and The Internet”, Psychology and Marketing. Vol 31 No.20, p. 169-186.
  • Staehr, K. (2003). “Reforms and economic growth in transition economies: Complementarity, sequencing and speed”, Erişim adresi: http://www.bof.fi/bofit/fin/6dp/03abspdf/dp0103.pdf (18.05.2017).
  • Taylor, S.A. and Baker, T.L. (1994). "An assessment of the relationship between service quality and customer satisfaction in the formation of consumers’ purchase intentions", Journal of Retailing, 70, p.163–178.
  • Tek, M. (2009). “Kamu Yatırımlarında Turizmin Yeri, Türkiye Turizm Stratejisi 2023’de Marka Kentler Projesi: Eleştirel Bir Değerlendirme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 20, Sayı 2, p. 169-184.
  • KTB, (2009). Marka Kent Toplantıları, http://www.turizm.gov.tr/EN/BelgeGoster.aspx? F6E10F8892433CFF7AFBDF5FE2807687C663EB3BA2011BD (ErişimTarihi 28. 05. 2017).
  • KTB, (2007). Türkiye Turizm Stratejisi. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı.
  • Valkenburg, P.M. and Buijzen M. (2005). “Identifying determinants of young children’s brand awareness: Television, parents, and peers” Applied Developmental Psychology, Vol.26, p. 456-468.
  • Woodward, T. (2000). ”Using Brand Awareness and Brand Image in Tourism Channels of Distribution”, Journal of Vacation Marketing, Vol.6 N.2, p.119-130.
  • Zeithaml, V., Berry, L., and Parasuraman, A. (1996). “Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality” Journal of Marketing, 52, p. 35–48.
Year 2018, Volume: 2 Issue: 1, 61 - 74, 04.07.2018

Abstract

References

  • Aaker, A.D. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of Brand Name, The Free Press a Division of Macmillan, Inc. 866, Third Avenue, New York.
  • Akçay, E. (2014). Bir Fitness Merkezi Üyelerinin Hizmet Kalitesine Yönelik Beklenti ve Algıları. KKTC Yakın Doğu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Yüksek Lisans Tezi, Lefkoşe, ss. 18-19.
  • Altunbaş, H. (2007).”Pazarlama İletişimi ve Şehirlerin Pazarlaması, Şehirlerin Markalaşması”, Selçuk İletişim Dergisi, S.1, p. 156-162.Aslan, M.H. (1998). Hizmet Ekonomisi. Alfa Yayınları, İstanbul, ss.9.
  • Assael, H. (1993). Marketing. Orlando: The Dryden Press.
  • Barutçu, S. (2008). Perakendecilik Sektöründe Teknolojik Değişim: E- Perakendecilik, E-Mağaza Bağlılığı ve E-Mağaza Bağlılığını Etkileyen Faktörler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13 (1), p. 317–334.
  • Baysal, A. (2004). “Dünyanın Alameti Harikaları: Marka Kentler”, Media Cat Dergisi, S.12 p. 36-42.
  • Bertsch, G. and Ostermann H. (2011). ”The Effect of Wellness Brand Awareness on Expected and Percived Service Quality”, Tourismos: An International Multi disciplinary Journal of Tourism,Volume 6, Number 2, p. 103-120.
  • Bowen, J.T. and Chen S.L. (2001). “The Relationship Between Customer Loyalty and Customer Satisfaction”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13 (5), p. 213-217.
  • Bloemer, J., Ruyter K. (1998). “On The Relationship Between Store Image, Store Satisfaction and Store Loyalty”, European Journal of Marketing, 32 (5/6), p. 499-513.
  • Brady, M.K., Cronin J.J. and Brand, R.R. (2002). “Performance Only Measurement of Service Quality: A Replication and Extention”, Journal of Business Research, 55 (1), p.17-31.
  • Cevher, E. (2012). “Kentsel Markalaşma Süreci: Antalya Örneği”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, Cilt 4, No 1, ISSN: 1309-8012 (Online), p.105-115.
  • Clottey, T.A., Collier, D.A. and Stodnick, M. (2008). “Drivers of Customer Loyalty in a Retail Store Environment”, Journal of Service Science, 1 (1), p. 35-48.
  • Erciş, A., Yapraklı, Ş., Can, P. (2009). ”Güçlü ve Güçsüz Markalarda Marka Bilgisi, Marka İlişkileri ve Satın Alma Davranışları Arasındaki Farklılıkların İncelenmesi” Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Cilt 26, Sayı 1, p.157-190.
  • Gilbert, D. (2003). ”Retail Marketing Management”, Financial Times, Prentice Hall, Second Edition, Harlow, England.
  • Hennessey, S., Yun, D., MacEachern, M. and MacDonald, R. (2007). “An Examination of The Effects of Perceived Quality, Price-Value, and Satisfaction on Golf Tourists’ Behavioural Intentions: A Structural Model. Erişim adresi: http://www.trc.upei.ca/files/TTRA_Canada_2007_Golf_TTRA-Canada2007.pdf, (02.06.2017).Heracleous, L. (2001). “When Local Beat Global: The Chinese Beer Industry”, Business Strategy Review, Vol.12, No.3, p. 37-45.
  • Huang, R. and Sarıgöllü E. (2012). “How Brand Awereness Relates to Market Outcome, Brand Equity, and the Marketing Mix”, Journal of Business Research: Vol. 65 p. 92-99.
  • İbik, Ö.A. (2006). Rekabet Ortamında Hizmet Kalitesinin Önemi ve Bir Havayolu İşletmesinde Hizmet Kalitesinin Gerçekleştirilmesine Yönelik Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli, ss.5.
  • Kaypak, Ş. (2013). “Küreselleşme Sürecinde Kentlerin Markalaşması ve Marka Kentler”, Ç.Ü. İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt 14, Sayı 1, p. 335-355.
  • Kim, H. and Kim, W.G. (2005). “The Relationship Between Brand Equity and Firms Performance in Luxury Hotels and Chain Restaurants” Tourism Management, No. 26, p. 549-560.
  • Laroche, M. and Parsa H.G. (2000). “Brand Management in Hospitality: An Empirical Test of the Brisoux-Laroche Model Journal of Hospitality &Tourism Research No.24, p. 199-222.
  • Lew, A.A. (2011). “Tourism Place: A Discussion Forum Understanding Experiential Authenticity through the Best Tourism Places” Tourism Geographies, Vol. 13, No. 4, 570–575.
  • Mihelj, V. (2010). “New Tourist Products for New Tourists Expectations” Tourism & Hospitality Management, Conference Proceedings, p.1075-1085.
  • Moen, O. and Servais P. (2002). “Born Global or Gradual Global? Journal of International Marketing, Vol.10, No.3, p. 49-72.
  • Palmer, A. (1997). Defining Relationship Marketing: AnInternational Perspective. Management Decision.
  • Özkul, E. ve Demirer, D. (2012). “Şehirlerin Turistik Markalaşmada Kalkınma Ajanslarının Rolü, Bölge Planları Üzerine Bir Doküman İncelemesi1” İşletme Araştırmaları Dergisi, 4/4, p.157-181.
  • Öztürk, S.A. (1998). Hizmet Pazarlaması. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.15.
  • Sayım, F. ve Aydın V. (2011). Hizmet Sektörü Özellikleri ve Sistematik Olmayan Risklerin Sektör Menkul Kıymetleri İle Etkileşimine Sair Teorik Bir Çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Kütahya, (29): 248-249.
  • Selnes, F. (1993). “An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty”, European Journal of Marketing, 27 (9), p. 19–35.
  • Sivadas, E. and Baker-Prewitt, J.L. (2000). “An Examination of The Relationship Between Service Quality, Customersatis faction and Store Loyalty”, International Journal of Retail & Distribution Management, 28 (2), p. 73–82.
  • Schiffman, G.L, Sherman, E., and Long M. (2003). “Toward a Beter Understanding of The Interplay of Personal Values and The Internet”, Psychology and Marketing. Vol 31 No.20, p. 169-186.
  • Staehr, K. (2003). “Reforms and economic growth in transition economies: Complementarity, sequencing and speed”, Erişim adresi: http://www.bof.fi/bofit/fin/6dp/03abspdf/dp0103.pdf (18.05.2017).
  • Taylor, S.A. and Baker, T.L. (1994). "An assessment of the relationship between service quality and customer satisfaction in the formation of consumers’ purchase intentions", Journal of Retailing, 70, p.163–178.
  • Tek, M. (2009). “Kamu Yatırımlarında Turizmin Yeri, Türkiye Turizm Stratejisi 2023’de Marka Kentler Projesi: Eleştirel Bir Değerlendirme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 20, Sayı 2, p. 169-184.
  • KTB, (2009). Marka Kent Toplantıları, http://www.turizm.gov.tr/EN/BelgeGoster.aspx? F6E10F8892433CFF7AFBDF5FE2807687C663EB3BA2011BD (ErişimTarihi 28. 05. 2017).
  • KTB, (2007). Türkiye Turizm Stratejisi. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı.
  • Valkenburg, P.M. and Buijzen M. (2005). “Identifying determinants of young children’s brand awareness: Television, parents, and peers” Applied Developmental Psychology, Vol.26, p. 456-468.
  • Woodward, T. (2000). ”Using Brand Awareness and Brand Image in Tourism Channels of Distribution”, Journal of Vacation Marketing, Vol.6 N.2, p.119-130.
  • Zeithaml, V., Berry, L., and Parasuraman, A. (1996). “Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality” Journal of Marketing, 52, p. 35–48.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section case study
Authors

Musa Çakır 0000-0002-1459-3666

Publication Date July 4, 2018
Submission Date March 6, 2018
Acceptance Date July 4, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Çakır, M. (2018). HİZMET SEKTÖRÜNDE MARKA FARKINDALIĞININ AVRASYALI TURİSTİK TÜKETİCİLER ÜZERİNDEKİ ÖNEMİ: MARKA KENTLER. Kapadokya Akademik Bakış, 2(1), 61-74.