Art and Literature
BibTex RIS Cite

Çetin Öner’in “Mavi Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” Adlı Romanlarının Çocuk Edebiyatı Yapıtlarında Bulunması Gereken Temel İlkeler Açısından İncelenmesi

Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 29 - 44, 10.10.2020

Abstract

Bu
çalışmanın amacı, Çetin Öner’in “Mavi Kuşu Gören Var Mı?
ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanlarının çocuğa görelik ilkeleri açısından
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır:



1.     
“Mavi
Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanların biçimsel özellikleri
(kapak, kağıt türü, sayfa düzeni, ciltleme, resim, boyut, harf karakteri ve
büyüklüğü) çocuğa göre midir?



2.     
“Mavi
Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanların içerik
özellikleri (karakterler, konu, dil ve anlatım, izlek (tema) ve iletileri)
çocuğa göre midir?



3.     
“Mavi
Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanların eğitsel
özellikleri (öğretme ve belletme; öğüt ve emir; korku ve kaygı; ideolojik ve
dinsel söylemler; cinsiyet ayrımcılığı; tozpembe bir dünya; geleneksel
değerler, yaptırımcı yargılar ve kurallar; tek ve değişmez doğrular; abartılmış
merak ve duygusallık) çocuğa göre midir?



Bu başlıklar belirlenirken Sever
(2017)’ in “Çocuk ve Edebiyat” adlı eseri ile Çer (2014)’in “ Edebiyatta Çocuk
Gerçekliği ve Çocuğa Görelik İlkelerinin İncelenmesi” adlı tez çalışmasından
yararlanılmıştır.












References

  • Aksan, D. (2014). Ana Dilimizin Söz Denizinde. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aslan, C. (2006). Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi” , Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve Gençlik Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çer, E. (2014). Edebiyatta Çocuk Gerçekliği ve Çocuğa Görelik İlkelerinin İncelenmesi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dilidüzgün, S. (2003). İletişim Odaklı Türkçe Derslerinde Çocuk Kitapları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Karatay, H. (2016). Çocuk Edebiyatı Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler. Tacettin Şimşek (Ed.), Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı içinde (ss. 94). Ankara: Grafiker Yayınları. Kavcar, C. (2017). Edebiyat ve Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık. Kıbrıs, İ. (2016). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Oğuzkan, F. (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. Öner, Ç. (2017). Kargalar Kara Değildi. (11. Baskı). İstanbul: Can Yayınları. Öner, Ç. (2018). Mavi Kuşu Gören Var Mı?. (22. Baskı). İstanbul: Can Yayınları.
  • Sever, S. (2007). Çocuk Edebiyatı Öğretimi Nasıl Olmalıdır? II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Gelişmeler-Sorunlar, Çözüm Önerileri (04-06 Ekim 2006). Sempozyum Kitabı, s.41-56. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Sever, S. (2015). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları . Sever, S. (2017). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları . TDK (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. TÜBA (2011). Türkçe Bilim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Yeni Reform Matbaacılık. UNICEF.org. (2018). 8 Mayıs 2018 tarihinde https://www.unicef.org/turkey/crc/_cr23c.html adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (Ed.). (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Year 2020, Volume: 4 Issue: 2, 29 - 44, 10.10.2020

Abstract

References

  • Aksan, D. (2014). Ana Dilimizin Söz Denizinde. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Aslan, C. (2006). Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi” , Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve Gençlik Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çer, E. (2014). Edebiyatta Çocuk Gerçekliği ve Çocuğa Görelik İlkelerinin İncelenmesi. Yayımlanmış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dilidüzgün, S. (2003). İletişim Odaklı Türkçe Derslerinde Çocuk Kitapları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Karatay, H. (2016). Çocuk Edebiyatı Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler. Tacettin Şimşek (Ed.), Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı içinde (ss. 94). Ankara: Grafiker Yayınları. Kavcar, C. (2017). Edebiyat ve Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık. Kıbrıs, İ. (2016). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Oğuzkan, F. (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. Öner, Ç. (2017). Kargalar Kara Değildi. (11. Baskı). İstanbul: Can Yayınları. Öner, Ç. (2018). Mavi Kuşu Gören Var Mı?. (22. Baskı). İstanbul: Can Yayınları.
  • Sever, S. (2007). Çocuk Edebiyatı Öğretimi Nasıl Olmalıdır? II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Gelişmeler-Sorunlar, Çözüm Önerileri (04-06 Ekim 2006). Sempozyum Kitabı, s.41-56. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Sever, S. (2015). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları . Sever, S. (2017). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları . TDK (2005). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. TÜBA (2011). Türkçe Bilim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Yeni Reform Matbaacılık. UNICEF.org. (2018). 8 Mayıs 2018 tarihinde https://www.unicef.org/turkey/crc/_cr23c.html adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (Ed.). (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nülifer Karadağ 0000-0001-8431-9104

Publication Date October 10, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Karadağ, N. (2020). Çetin Öner’in “Mavi Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” Adlı Romanlarının Çocuk Edebiyatı Yapıtlarında Bulunması Gereken Temel İlkeler Açısından İncelenmesi. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR), 4(2), 29-44.

International Journal of Children's Literature and Education Researches