Bu
çalışmada Türkiye’de kuru fasulyenin üretici–tüketici fiyatları ve pazarlama
yapısı incelenmiştir. 2003-2017 yılları arasında üretim–tüketim, dış ticaret,
fiyat dalgalanmaları ve pazarlaması üzerinde durulmuştur. Türkiye’de ekim alanları
ve üretim miktarında düşüş, verimde ise artış olduğu tespit edilmiştir. Bu
çalışmada kuru fasulyenin cari ve reel fiyatlara göre pazarlama marjları hesap
edilmiş. Yine cari fiyatlara göre üretici ve tüketici zincirleme indeksleri
hesaplanarak yıllık enflasyon oranları ile karşılaştırılmıştır. Kuru fasulye
üretim fonksiyonu ile ilgili model tahmin edilmiş, kuru fasulye üretimi üzerine
tarım işçi reel fiyatı, mazot reel fiyatı ve trendin (zamanın) etkili olduğu
bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |