Research Article
BibTex RIS Cite

Din Hizmetinin İlim-Amel-Gönül Boyutu

Year 2007, Volume: 11 Issue: 2, 419 - 439, 15.12.2007

Abstract

In this article, we try to emphasize the importance of saul dimension
of religious service as well as science and deeds. Main ·argument of
the article is that the saul dimension of religious teaching is
undeniable in today's world. The· proposed idea is that re)igious and national tradition, our Islamic
understanding, our vast experience of tolerance and ability to live
together and new sufı experience can help to motive the man of
religion in sp reading the message.
In order to identify the right training methods for the man of religion,
· German Evangelic Church case has been examined. The article i@
coı-Apleted with some recommendations for effective and efficierrt
religious service.

Din Hizmetinin İlim-Amel-Gönül Boyutu

Year 2007, Volume: 11 Issue: 2, 419 - 439, 15.12.2007

Abstract

Bu makalede, din hizmetindeki görevlilerin ilim-amel ve gönül
boyutunu aynı ölçüde önemseyen bir yaklaşımla yetiştirilmesi
gerektiği üzerinde durulmuş, özellikle "gönül" boyutunun günümüz
şartlarında ihmal edilemez bir olgu ve önemi haiz olduğu gerçeği
işlenmiştir.
Dini ve milli geleneğimizin, Türk-İslam anlayışımızın, hoşgörü ve
birlikte yaşama tei::rübemizin bu anlamda zengin bir müktesebata
sahip olduğu, yine tasavvufı tecrübenin din hizmeti sunumunda
görevliye verebileceği motivasyon birikimlerinin var olduğu
savunulmuştur.
İşin bir boyutu böyleyken diğer taraftan dünyada din görevlisi
yetiştirilmesi bağlamında nasıl bir .. yol izlendiğinin bilinmesi
gerektiğinden hareketle, Almanya Evanjelik ·örneğine bakılmıştır.
Makale sonunda ise etkin ve verimli din hizmetinde yapılması gerekli
bazı tavsiyelere değinilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Peer-reviewed Research Articles
Authors

Ömer Yılmaz

Publication Date December 15, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 11 Issue: 2

Cite

ISNAD Yılmaz, Ömer. “Din Hizmetinin İlim-Amel-Gönül Boyutu”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11/2 (December 2007), 419-439.