Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin sosyal medyayı nasıl ve
niçin kullandıklarını analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada
kullanıcı tarafından oluşturulmuş içerik ve kullanılar ve doyumlar kuramı
kullanılmıştır. Çalışma, nitel bir araştırma olarak tasarlanmış olup, otuz iki
sosyal medya kullanıcısıyla yarı-yapılandırılmış görüşmelerle tamamlanmıştır.
Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Kullanıcı
tarafından oluşturulmuş içerik ile ilgili bulgular; katılımcıların sosyal
medyayı bilgi tüketme, kendini gerçekleştirme amaçlı içerik yaratma ile
beğeniler ve yorumlar vasıtasıyla sosyal etkileşime geçme şeklinde
kullandıklarını göstermiştir. Kullanım ve doyumlar ile ilgili bulgularda;
tüketiciler için altı, işletmeler için beş farklı kullanım ve doyum elde
edildiği görülmüştür.
Sosyal Medya Kullanıcı Tarafından Oluşturulmuş İçerik Kullanımlar Ve Doyumlar Kuramı Yarı-Yapılandırılmış Görüşme Nitel Araştırma
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2019 |
Submission Date | October 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 28 Issue: 1 |