Araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının değerlendirme
tercihleri ile ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algılarını belirlemektir.
Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür.
Araştırmanın evrenini, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi
bünyesindeki lisans programlarına kayıtlı tüm öğretmen adayları
oluşturmaktadır. Katılımcılar, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden
tabakalı amaçsal örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada lisans
programları tabakalamada ölçüt olarak ele alınmış ve 4. Sınıfa devam eden,
toplam 262 öğretmen adayı katılımcı olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı
olarak; 1994 yılında Birenbaum tarafından geliştirilen ve 2008 yılında Gülbahar
ve Büyüköztürk tarafından Türkçe’ ye uyarlan “Değerlendirme Tercihleri Ölçeği” ve 2008 yılında Nartgün tarafından
geliştirilen “Öğretmen Adayları İçin
Ölçme Ve Değerlendirme Genel Yeterlik
Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler tek yönlü ANOVA analiz
tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmen adayları genel
olarak; süreç odaklı değerlendirme türlerini tercih etmektedirler. Ayrıca
kendilerini ölçme ve değerlendirme konusunda orta düzeyde yeterli
algılamaktadırlar.
Ölçme ve değerlendirme ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algıları değerlendirme tercihleri öğretmen adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2020 |
Submission Date | November 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 29 Issue: 1 |