Son yıllarda ülkemize başta Suriye olmak üzere farklı ülkelerden sayıları milyonları aşan göçmen gelmiştir. Göçmenlerin yeni bir hayata adım attıkları bu süreçte eğitimden sağlığa, ekonomiden sosyal birçok alanda yeni durumlar ortaya çıkmaktadır. Bu alanlardan biri olarak eğitim alanında da göçmenlerin eğitimi ile ilgili gelişmeler yaşanmış ve akademik çalışmalara konu edilmiştir. Gerek genel gerek çeşitli boyutları ile akademik çalışmalara konu edilen göçmenlerin eğitimi meselesi, sınırlı sayıda din eğitimi çalışmasının da konusu olmuştur. Bu çalışmada göçmen öğrencilerin İmam Hatip Liselerindeki eğitim durumları okul müdürlerinin görüşleri çerçevesinde incelenmiştir. Göçmen sayısının yüksek olduğu tespit edilen Ankara’daki 11 okulun müdürleri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Nitel yöntem ile tasarlanan araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda okul müdürleri, göçmen öğrencilerin İmam Hatip Liselerinde Arapça, Kur’an-ı Kerim vb. derslerin bulunması, dini ve kültürel yakınlık, okul ortamında diğer göçmenlerle beraber olma isteği ve imkânı gibi nedenlerle İmam Hatip Liselerine geldiklerini belirtmiştir. Göçmen öğrencilere ilişkin tespit edilen temel problem alanları ise göçmen öğrencilerin Türkçe düzeylerinin yetersizliği, devamsızlık veya okul terki, iletişim sorunları, önceki aşamalardaki öğrenme eksiklikleri, sınıflardaki dağılımları ve diğer öğrenciler ile aralarındaki sosyokültürel farklılıklardan oluşmaktadır.
In recent years, more than millions of immigrants have come to our country from different countries, especially Syria. In this process, where immigrants step into a new life, new situations arise in many areas, from education to health, economy to social life. In education, particularly concerning migrants, noteworthy developments have occurred and become the focus of academic scrutiny. While academic studies have delved into the broader aspects of migrant education, religious education studies specific to this demographic remain limited. This study examines the education of migrant students in Imam Hatip High Schools, focusing on the perspectives of school principals. The research is conducted in Ankara, encompassing 11 schools with a significant migrant population. Employing a qualitative methodology, data is gathered through semi-structured interviews and subjected to descriptive analysis. Results indicate that school principals acknowledge the potential for migrant students to learn Arabic, the Holy Quran, and more. The decision to enroll in Imam Hatip High School is attributed to available classes, religious and cultural affinity, and the desire to connect with fellow migrants. Key challenges identified for migrant students are their insufficient Turkish level, absenteeism or school dropout, communication problems, learning deficiencies in previous stages, their distribution in classes, and sociocultural differences between them and other students.
تعليم الطلبة المهاجرين في مدارس الإمام الخطيب الثانوية من وجهة نظر مديري المدارس
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2024 |
Submission Date | November 30, 2023 |
Acceptance Date | February 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 24 Issue: 1 |