Bu araştırmada, lisans düzeyinde turizm
eğitimi almakta olan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin iletişim
becerileri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni
Afyon Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinden oluşmaktadır.
Araştırma kapsamındaki öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ile iletişim
becerilerinin belirlenmesinde anket tekniğinden faydalanılmış olup, söz konusu
fakültede kayıtlı olan öğrenciler içerisinden örneklem yöntemiyle seçilen 524
kişiye anket uygulanmış ve elde edilen bulgular araştırmanın amacı
doğrultusunda yorumlanmıştır. Bu kapsamda ankete katılan öğrencilerin duygusal
zekâ düzeylerinin ve iletişim becerilerinin genelde yüksek olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca araştırma kapsamındaki turizm öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile
iletişim becerileri arasında anlamlı düzeyde pozitif yönlü bir ilişki tespit
edilmiştir. Diğer bir anlatımla araştırma kapsamındaki öğrencilerin, duygusal
zekâ düzeyleri yükseldikçe iletişim becerileri de yükseldiği araştırmanın göze
çarpan bulguları arasındadır. Ayrıca, araştırmada gerçekleştirilen regresyon
analizi sonuçlarına göre, duygusal zekânın öğrencilerin iletişim becelerini
etkilediği ortaya konulmuştur. Duygusal zekâ alt boyutları ile iletişim
becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan çoklu doğrusal regresyon
analizi sonuçlarına göre; duyguların değerlendirilmesi ve iyimserlik ruh
halinin düzenlenmesi ile iletişim becerileri arasında kuvvetli bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir. Yine kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre
duygusal zekâ düzeylerinin daha yüksek olduğu araştırmadan çıkan sonuçlar
arasındadır.
Afyon
Kocatepe University Faculty of Tourism. Within the scope of the research,
questionnaire technique was used to determine students' communication skills
and emotional intelligence. The questionnaire applied to 524 people selected by
sampling method and the obtained data was reviewed within the purpose of the
research. In this context, the surveyed students' emotional intelligence and
communication skills were determined to be usually high. It was identified that
there was also a significantly positive correlation between emotional
intelligence and communication skills of tourism students. In other words among
the findings it was found that when emotional intelligence of surveyed students
rise, their communication skills also become higher. Furthermore, according to
the results of the regression analysis conducted in the research, it was
revealed that emotional intelligence affected the communication skills of the
students. According to the results of multiple linear regression analysis to
determine the relationship between emotional intelligence sub-dimensions and
communication skills; it was found that there was a strong relationship between
evaluation of emotions and optimism mood regulation and communication skills. Also it was
identified that female students' emotional intelligence levels are higher than
male students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 5, 2018 |
Submission Date | November 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 1 |