Research Article
BibTex RIS Cite

İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi

Year 2023, Volume: 11 Issue: 2, 878 - 918, 30.09.2023
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1283657

Abstract

ÖZ
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, bilginin ulaşılabilirliğini, paylaşımını ve erişim hızını önemli hale getirmiştir. Tüketiciler, bilgiye erişim hızı yüksek olan ve bilgiye ulaşılabilirliği kolaylaştıran teknolojik araçlara ve internete yönelmişlerdir. Bu yönelim, gazete okumak gibi geleneksel faaliyetlerde bile öne çıkmış, bu araçlar ve internet yaşamın vazgeçilmezi olmuştur. Bu durum, işletmeleri teknoloji kullanımına yönelik riskleri ve maliyetleri göze alarak rekabet avantajı elde etmek için çaba göstermeye zorlarken, tüketicilerin de teknolojiyi benimseyerek kullanmalarını gerektirmektedir. Teknoloji ile iç içe yaşayan günümüz tüketicileri, pazarlama çabalarının da etkisiyle aynı anda birden fazla aracı birlikte kullanma davranışı sergilemektedir. İkinci ekran kullanımı olarak bilinen bu davranışın en bilinen örneği, TV’deki pazarlama çabalarının etkisiyle, izleyicilerin bazı deneyimleri gerçekleştirmek üzere eş zamanlı olarak dizüstü, tablet bilgisayarlar veya akıllı telefon gibi araçları kullanmalarıdır. Bu araştırmada, TV izleyicilerinin ikinci ekran kullanımının Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Hazırlanan anket yardımı ile 390 katılımcıdan elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre tüketicilerin ikinci ekran kullanım davranışı üzerinde teknolojiyi kabul boyutlarının etkisi olduğu belirlenmiştir.

References

  • AL-GHAITH, Waleed (2015). “Applying The Technology Acceptance Model To Understand Social Networking Sites (Sns) Usage: Impact Of Perceived Social Capital”, International Journal of Computer Science and Information Technology, 7(4), s.105-117.
  • ALALWAN, Ali Abdallah, DWIVEDI, Yogesh. K., & RANA, Nripendra P. (2017). “Factors Influencing Adoption of Mobile Banking By Jordanian Bank Customers: Extending UTAUT2 With Trust”, International Journal of Information Management, 37(3), s.99-110.
  • ALİ, Asad (2018). “The Second Screen Viewing Trend That’s Reshaping Marketing”, https://curatti.com/second-screen-viewing-trend/, Erişim: 13.08.2023.
  • ALSHARE, Khaled, GRANDON, Elizabeth, & MILLER, Donald (2005). Internet usage in the academic environment: the technology acceptance model perspective. Academy of Educational Leadership Journal, 9(2), 81-97.
  • ANSTEAD, Edward (2016). Many-Screen Viewing: Collaborative Consumption Of Television Media Across Multiple Devices. University of Nottingham, Doctoral Dissertation, Nottingham.
  • BARAN, Tamer ve BARAN, Serhat (2014). “Televizyon Programları, Sembolik Tüketim ve Toplumsal Yansımaları”, KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştı̇rmalar Dergı̇si, 16 (Özel Sayı I), s.171-175.
  • BERNHAUPT, Regina; PIRKER, Michael and GATELLIER, Bastien (2013). “Identification Of User Experience And Usability Dimensions For Second Screen Applications: Results From An Expert Evaluation Using Generic Task Models”, Proceedings of 2013 International Broadcasting Convention Conference.
  • BLAKE, J. (2017). Second Screen interaction in the cinema: Experimenting with transmedia narratives and commercialising user participation. Participations: International Journal of Audience Reception Studies, 14(2).
  • CHENG, Yu-Shan, YU, Tsai-Fang, HUANG, Chin-Feng, YU, Chien, and YU, Chin-Cheh (2011). “The Comparison of Three Major Occupations for User Acceptance of Information Technology: Applying The UTAUT Model”, IBusiness, 3(02), s.147-158.
  • CUNNINGHAM, Nicole R. and EASTIN, Matthew S. (2017). “Second Screen and Sports: A Structural Investigation into Team Identification and Efficacy”, Communication & Sport, 5(3), s.288-310.
  • ÇETİNKAYA, Ahmet, ŞAHİN, Özgür Erkut, ARSLAN, Ahmet, & KIRIK, Ali Murat (2015). “Televizyon izleme davranışına sosyal medya ve ikincil ekran kullanımının etkileri”, Sobider Sosyal Bilimler Dergisi, 4, s.151-168.
  • DAVIS, Fred D. (1989). "Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology", MIS Quarterly, Vol. 13, No. 3, pp. 319-339.
  • DOLBIN, Jordan (2015). “The Effects of Second Screen Use on the Enjoyment of the Super Bowl”, University of Minnesota, Master Dissertation.
  • ERJAVEC, Jure and MANFREDA, Anton (2022). “Online Shopping Adoption During COVID-19 And Social Isolation: Extending The UTAUT Model With Herd Behavior”, Journal of Retailing and Consumer Services, 65, 102867.
  • ESCOBAR-RODRIGUEZ, Tomás, & CARVAJAL-TRUJILLO, Elena (2014). “Online Purchasing Tickets For Low Cost Carriers: An Application Of The Unified Theory Of Acceptance And Use Of Technology (UTAUT) Model”, Tourism Management, 43, pp.70-88.
  • FLEURY, Alexandre, PEDERSEN, Jakob Schou, BAUNSTRUP, Mai, & LARSEN, Lars Bo (2012). “Interactive TV: Interaction and Control in Second-screen TV Consumption”, In Adjunct proceedings of the 10th European interactive TV conference (EuroITV) (pp. 104-107). Fraunhofer Institute for Open Communication Systems, FOKUS. http://www.euroitv2012.org/AdjProc_EuroITV2012.pdf.
  • GAO, Shang; KROGSTIE, John and GRANSÆTHER, Per Anton (2008). “Mobile Services Acceptance Model”, International Conference on Convergence and Hybrid Information Technology, ss.446-453.
  • GIGLIETTO, Fabio and SELVA, Donatella (2014). “Second Screen and Participation: A Content Analysis On A Full Season Dataset of Tweets”, Journal of Communication, 64(2), s. 260-277.
  • GLOBAL WEB INDEX 2016 Raporu, https://www.globalwebindex.com/reports, Erişim Tarihi: 12.08.2022.
  • GLOBAL WEB INDEX TREND REPORT (2019), Digital vs Traditional Media Consumption, https://www.amic.media/media/files/file_352_2142.pdf. Erişim: 10.08.2023
  • HAIR Joseph F., ANDERSON Rolph E., TATHAM Ronald L. &., BLACK William C (1998). “Multivariate Data Analysis”, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 5th ed, NJ.
  • HARRINGTON, Stephen; HIGHFIELD, Tim and BRUNS, Axel (2013). “More Than a Backchannel: Twitter and Television”, Participations, 10(1), s. 405-409.
  • HART, Maria Teresa (2018). “Seven TV Shows That Are Perfect for Multitasking”, https://www.nytimes.com/2018/10/10/watching/tv-shows-multitasking-background-chores.html., Erişim: 09.08.2023.
  • HEW, Jun-Jie; LEE, Voon-Hsien; OOİ, Keng-Boon and WEI, June (2015). “What Catalyses Mobile Apps Usage Intention: An Empirical Analysis”, Industrial Management & Data Systems, 115(7), s. 1269-1291.
  • HIGHFIELD, Tim; HARRINGTON, Stephen, & BRUNS, Axel (2013). “Twitter As A Technology For Audiencing And Fandom: The #Eurovision Phenomenon”, Information, Communication & Society, 16(3), 315-339.
  • HOECK, Lena, & SPANN, Martin (2019). “The Effects Of First And Second Screen Marketing On Tv Viewing Activity”, Journal of Media Economics, 32(3-4), 82-98.
  • HORNING, Michael A. (2017). "Interacting With News: Exploring The Effects of Modality and Perceived Responsiveness and Control on News Source Credibility and Enjoyment Among Second Screen Viewers", Computers in Human Behavior, 73, s.273-283.
  • IAB Türkiye İkinci Ekran Raporu (2017), http://www.iabturkiye.org/uploadFiles/Reports/İkinci%20Ekran2382017120630.pdf., Erişim:12.09.2018.
  • KARACA, Şükran (2022). “Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Giyilebilir Teknolojilere Yönelik Tutumun Satın Alma Niyetine Etkisi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), s. 81-101.
  • KAUR, Kamaljeet; YA'AKUB, Noor Inayah; KEONG, Chan Sai; SİNGH, Jaspal, SANDHU, Sukjeet Kaur, SENATHİRAJAH, Abdul Rahman bin S. and HAQUE, Rasheedul (2023). “Examining Factors Influencing Fashion Apparel Purchases in Omni-Channel Retailing: A Post-Covid-19 Study”, Transnational Marketing Journal, 11(1), s.44-58.
  • KIM, Dae‐Young , PARK, Jungkun and MORRISON, Alastair M. (2008). “A Model of Traveller Acceptance of Mobile Technology”, International Journal of Tourism Research, 10(5), s.393-407.
  • KUYUCU, Mihalis. (2014). “Y Kuşaği ve Facebook: Y Kuşağı’nın Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49): 55-83.
  • LIN, Cheng-Hsuan., Lin, Hui-Fei, Yeo, Benjamin, & Lin, Pei-Chih (2021). “The Influence of Social TV Multitasking Behavior on the Effectiveness of Cross-Media Advertising”, International Journal of Communication, 15, 25.
  • NART, Sima ve OKUTAN, Semih. (2015). “Yeniliklere Uyum ve Mobil Ticaret: Tüketicilerin Mobil Alışverişe Yönlendirilmeleri Nasıl Sağlanabilir”, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), s.163-180.
  • OFCOM (2021), “Children and parents: media use and attitudes report 2020/21”, https://www.ofcom.org.uk/_data/assets/pdf_file/0025/217825/children-and-parents-media-use-and-attitudes-report-2020-21.pdf., Erişim: 16.08.2023.
  • ORTIZ-LUIS, Jean (2021). “Second Screening: Understanding Usage and Audiences”, https://www.digitalturbine.com/blog/consumer-research/second-screening-understanding-usage-and-audiences/, Erişim: 15.08.2023.
  • ÖZTÜRK, R. Gülay. (2016). “Dijitalleşmenin Türk Dizilerindeki Eğlenceli Reklam Uygulamalarına Yansıması”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(29), 241.
  • PALAU-SAUMELL, Ramon, FORGAS-COLL, Santiago., SÁNCHEZ-GARCÍA, Javier, & ROBRES, Emilio. (2019). “User Acceptance Of Mobile Apps For Restaurants: An Expanded And Extended UTAUT-2”,Sustainability, 11(4), ss.1-24, 1210.
  • PENPECE Dilek ve ASLANER Dilge (2010). “Akademisyenlerin İnternet Bankacılığını Kabulüne Etki Eden Faktörler: Çukurova Üniversitesi Örneği”, 15.Ulusal Pazarlama Kongresi, 26-29 Ekim 2010, Dokuz Eylül Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, ss.308-319.
  • PURIWAT, Wilert; TRIPOPSAKUL Suchart (2021). “”Explaining Social Media Adoption For A Business Purpose: An Application Of The Utaut Mode”, Sustainability, 13(4), 2082.
  • QUINTAS FROUFE, Natalia and GONZÁLEZ NEİRA, Ana (2014). “Active Audiences: Social Audience Participation in Television”, Comunicar, 22(43) 83-98.
  • RAO Sally and TROSHANI, Indritt. (2007). “A Conceptual Framework and Propositions for The Acceptance of Mobile Services”, Journal of Theoretical and Applied Electronic Research, 2(2), s. 61-73.
  • RAUNIAR, Rupak, RAWSKI, Greg, YANG, Jei and JOHNSON, Ben (2014). “Technology Acceptance Model (TAM) and Social Media Usage: An Empirical Study on Facebook”, Journal of Enterprise Information Management, 27(1), s. 6-30.
  • RUBENKING, Bridget. (2017). “Boring is Bad: Effects Of Emotional Content And Multitasking On Enjoyment And Memory”, Computers in Human Behavior, 72, 488-495.
  • SALIM, Bashar (2012). “An Application of UTAUT Model for Acceptance of Social Media in Egypt: A Statistical Study”, International Journal of Information Science, 2(6), s.92-105.
  • SHIH, Hung-Pin (2004). “Extended Technology Acceptance Model of Internet Utilization Behavior”, Information and Management, 41(6), s.719-729.
  • SİNE NAZLI, Rengim. (2019). “Değişen Habercilik Ve Haber: Güven İlişkisi Üzerine Bir Saha Araştırması”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 7 (2) , 977-1005 . DOI: 10.19145/e-gifder.557133
  • STATISTA (2022), Most common activities while watching sports worldwide as of August 2021, https://www.statista.com/statistics/587904/olympic-fans-second-screen-activities, Erişim: 12.08.2023.
  • TÜİK, İstatistiklerle Aile (2022), https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle-Aile-2022-49683#:~:text=Ta%C5%9F%C4%B1nabilir%20bilgisayar%20bulunan%20hanelerin%20oran%C4%B1,oran%20%94%2C1%20oldu. , Erişim:07.08.2023.
  • UĞUR, Naciye Güliz ve TURAN, Aykut Hamit (2016). “Mobil Uygulama Kabul Modeli: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 34(4), s. 97-125.
  • UĞURLU, Saadet. (2016). “Marka İletişiminde, Yeni Ve Sosyal Medyada İçerik Yönetimi”, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 203-227.
  • VENKATESH, Viswanath; MORRIS, Michael G.; DAVIS, Gordon B. and DAVIS, Fred D. (2003). “User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View”, MIS Quarterly, 27(3) s.425-478.
  • VENKATESH, Viswanath, THONG, James YL. and XU, Xin (2012). “Consumer Acceptance and Use of Information Technology: Extending The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology”, MIS Quarterly, 36(1), s.157-178.
  • YAMAN, Yılmaz (2018). “Müşterilerin Mobil Alışveriş Kanalını Kullanma Niyetini Etkileyen Faktörler”, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 10(1), s.1-27.
  • YILDIRIM, Mert (2018). Yarışma Programlarında Ürün Yerleştirme Uygulamaları ve Marka Hatırlanırlığına Etkisi: Survivor 2017 Ünlüler Gönüllüler Analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Year 2023, Volume: 11 Issue: 2, 878 - 918, 30.09.2023
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1283657

Abstract

References

  • AL-GHAITH, Waleed (2015). “Applying The Technology Acceptance Model To Understand Social Networking Sites (Sns) Usage: Impact Of Perceived Social Capital”, International Journal of Computer Science and Information Technology, 7(4), s.105-117.
  • ALALWAN, Ali Abdallah, DWIVEDI, Yogesh. K., & RANA, Nripendra P. (2017). “Factors Influencing Adoption of Mobile Banking By Jordanian Bank Customers: Extending UTAUT2 With Trust”, International Journal of Information Management, 37(3), s.99-110.
  • ALİ, Asad (2018). “The Second Screen Viewing Trend That’s Reshaping Marketing”, https://curatti.com/second-screen-viewing-trend/, Erişim: 13.08.2023.
  • ALSHARE, Khaled, GRANDON, Elizabeth, & MILLER, Donald (2005). Internet usage in the academic environment: the technology acceptance model perspective. Academy of Educational Leadership Journal, 9(2), 81-97.
  • ANSTEAD, Edward (2016). Many-Screen Viewing: Collaborative Consumption Of Television Media Across Multiple Devices. University of Nottingham, Doctoral Dissertation, Nottingham.
  • BARAN, Tamer ve BARAN, Serhat (2014). “Televizyon Programları, Sembolik Tüketim ve Toplumsal Yansımaları”, KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştı̇rmalar Dergı̇si, 16 (Özel Sayı I), s.171-175.
  • BERNHAUPT, Regina; PIRKER, Michael and GATELLIER, Bastien (2013). “Identification Of User Experience And Usability Dimensions For Second Screen Applications: Results From An Expert Evaluation Using Generic Task Models”, Proceedings of 2013 International Broadcasting Convention Conference.
  • BLAKE, J. (2017). Second Screen interaction in the cinema: Experimenting with transmedia narratives and commercialising user participation. Participations: International Journal of Audience Reception Studies, 14(2).
  • CHENG, Yu-Shan, YU, Tsai-Fang, HUANG, Chin-Feng, YU, Chien, and YU, Chin-Cheh (2011). “The Comparison of Three Major Occupations for User Acceptance of Information Technology: Applying The UTAUT Model”, IBusiness, 3(02), s.147-158.
  • CUNNINGHAM, Nicole R. and EASTIN, Matthew S. (2017). “Second Screen and Sports: A Structural Investigation into Team Identification and Efficacy”, Communication & Sport, 5(3), s.288-310.
  • ÇETİNKAYA, Ahmet, ŞAHİN, Özgür Erkut, ARSLAN, Ahmet, & KIRIK, Ali Murat (2015). “Televizyon izleme davranışına sosyal medya ve ikincil ekran kullanımının etkileri”, Sobider Sosyal Bilimler Dergisi, 4, s.151-168.
  • DAVIS, Fred D. (1989). "Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology", MIS Quarterly, Vol. 13, No. 3, pp. 319-339.
  • DOLBIN, Jordan (2015). “The Effects of Second Screen Use on the Enjoyment of the Super Bowl”, University of Minnesota, Master Dissertation.
  • ERJAVEC, Jure and MANFREDA, Anton (2022). “Online Shopping Adoption During COVID-19 And Social Isolation: Extending The UTAUT Model With Herd Behavior”, Journal of Retailing and Consumer Services, 65, 102867.
  • ESCOBAR-RODRIGUEZ, Tomás, & CARVAJAL-TRUJILLO, Elena (2014). “Online Purchasing Tickets For Low Cost Carriers: An Application Of The Unified Theory Of Acceptance And Use Of Technology (UTAUT) Model”, Tourism Management, 43, pp.70-88.
  • FLEURY, Alexandre, PEDERSEN, Jakob Schou, BAUNSTRUP, Mai, & LARSEN, Lars Bo (2012). “Interactive TV: Interaction and Control in Second-screen TV Consumption”, In Adjunct proceedings of the 10th European interactive TV conference (EuroITV) (pp. 104-107). Fraunhofer Institute for Open Communication Systems, FOKUS. http://www.euroitv2012.org/AdjProc_EuroITV2012.pdf.
  • GAO, Shang; KROGSTIE, John and GRANSÆTHER, Per Anton (2008). “Mobile Services Acceptance Model”, International Conference on Convergence and Hybrid Information Technology, ss.446-453.
  • GIGLIETTO, Fabio and SELVA, Donatella (2014). “Second Screen and Participation: A Content Analysis On A Full Season Dataset of Tweets”, Journal of Communication, 64(2), s. 260-277.
  • GLOBAL WEB INDEX 2016 Raporu, https://www.globalwebindex.com/reports, Erişim Tarihi: 12.08.2022.
  • GLOBAL WEB INDEX TREND REPORT (2019), Digital vs Traditional Media Consumption, https://www.amic.media/media/files/file_352_2142.pdf. Erişim: 10.08.2023
  • HAIR Joseph F., ANDERSON Rolph E., TATHAM Ronald L. &., BLACK William C (1998). “Multivariate Data Analysis”, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 5th ed, NJ.
  • HARRINGTON, Stephen; HIGHFIELD, Tim and BRUNS, Axel (2013). “More Than a Backchannel: Twitter and Television”, Participations, 10(1), s. 405-409.
  • HART, Maria Teresa (2018). “Seven TV Shows That Are Perfect for Multitasking”, https://www.nytimes.com/2018/10/10/watching/tv-shows-multitasking-background-chores.html., Erişim: 09.08.2023.
  • HEW, Jun-Jie; LEE, Voon-Hsien; OOİ, Keng-Boon and WEI, June (2015). “What Catalyses Mobile Apps Usage Intention: An Empirical Analysis”, Industrial Management & Data Systems, 115(7), s. 1269-1291.
  • HIGHFIELD, Tim; HARRINGTON, Stephen, & BRUNS, Axel (2013). “Twitter As A Technology For Audiencing And Fandom: The #Eurovision Phenomenon”, Information, Communication & Society, 16(3), 315-339.
  • HOECK, Lena, & SPANN, Martin (2019). “The Effects Of First And Second Screen Marketing On Tv Viewing Activity”, Journal of Media Economics, 32(3-4), 82-98.
  • HORNING, Michael A. (2017). "Interacting With News: Exploring The Effects of Modality and Perceived Responsiveness and Control on News Source Credibility and Enjoyment Among Second Screen Viewers", Computers in Human Behavior, 73, s.273-283.
  • IAB Türkiye İkinci Ekran Raporu (2017), http://www.iabturkiye.org/uploadFiles/Reports/İkinci%20Ekran2382017120630.pdf., Erişim:12.09.2018.
  • KARACA, Şükran (2022). “Teknoloji Kabul Modeli Bağlamında Giyilebilir Teknolojilere Yönelik Tutumun Satın Alma Niyetine Etkisi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), s. 81-101.
  • KAUR, Kamaljeet; YA'AKUB, Noor Inayah; KEONG, Chan Sai; SİNGH, Jaspal, SANDHU, Sukjeet Kaur, SENATHİRAJAH, Abdul Rahman bin S. and HAQUE, Rasheedul (2023). “Examining Factors Influencing Fashion Apparel Purchases in Omni-Channel Retailing: A Post-Covid-19 Study”, Transnational Marketing Journal, 11(1), s.44-58.
  • KIM, Dae‐Young , PARK, Jungkun and MORRISON, Alastair M. (2008). “A Model of Traveller Acceptance of Mobile Technology”, International Journal of Tourism Research, 10(5), s.393-407.
  • KUYUCU, Mihalis. (2014). “Y Kuşaği ve Facebook: Y Kuşağı’nın Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49): 55-83.
  • LIN, Cheng-Hsuan., Lin, Hui-Fei, Yeo, Benjamin, & Lin, Pei-Chih (2021). “The Influence of Social TV Multitasking Behavior on the Effectiveness of Cross-Media Advertising”, International Journal of Communication, 15, 25.
  • NART, Sima ve OKUTAN, Semih. (2015). “Yeniliklere Uyum ve Mobil Ticaret: Tüketicilerin Mobil Alışverişe Yönlendirilmeleri Nasıl Sağlanabilir”, Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), s.163-180.
  • OFCOM (2021), “Children and parents: media use and attitudes report 2020/21”, https://www.ofcom.org.uk/_data/assets/pdf_file/0025/217825/children-and-parents-media-use-and-attitudes-report-2020-21.pdf., Erişim: 16.08.2023.
  • ORTIZ-LUIS, Jean (2021). “Second Screening: Understanding Usage and Audiences”, https://www.digitalturbine.com/blog/consumer-research/second-screening-understanding-usage-and-audiences/, Erişim: 15.08.2023.
  • ÖZTÜRK, R. Gülay. (2016). “Dijitalleşmenin Türk Dizilerindeki Eğlenceli Reklam Uygulamalarına Yansıması”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(29), 241.
  • PALAU-SAUMELL, Ramon, FORGAS-COLL, Santiago., SÁNCHEZ-GARCÍA, Javier, & ROBRES, Emilio. (2019). “User Acceptance Of Mobile Apps For Restaurants: An Expanded And Extended UTAUT-2”,Sustainability, 11(4), ss.1-24, 1210.
  • PENPECE Dilek ve ASLANER Dilge (2010). “Akademisyenlerin İnternet Bankacılığını Kabulüne Etki Eden Faktörler: Çukurova Üniversitesi Örneği”, 15.Ulusal Pazarlama Kongresi, 26-29 Ekim 2010, Dokuz Eylül Üniversitesi, Bildiriler Kitabı, ss.308-319.
  • PURIWAT, Wilert; TRIPOPSAKUL Suchart (2021). “”Explaining Social Media Adoption For A Business Purpose: An Application Of The Utaut Mode”, Sustainability, 13(4), 2082.
  • QUINTAS FROUFE, Natalia and GONZÁLEZ NEİRA, Ana (2014). “Active Audiences: Social Audience Participation in Television”, Comunicar, 22(43) 83-98.
  • RAO Sally and TROSHANI, Indritt. (2007). “A Conceptual Framework and Propositions for The Acceptance of Mobile Services”, Journal of Theoretical and Applied Electronic Research, 2(2), s. 61-73.
  • RAUNIAR, Rupak, RAWSKI, Greg, YANG, Jei and JOHNSON, Ben (2014). “Technology Acceptance Model (TAM) and Social Media Usage: An Empirical Study on Facebook”, Journal of Enterprise Information Management, 27(1), s. 6-30.
  • RUBENKING, Bridget. (2017). “Boring is Bad: Effects Of Emotional Content And Multitasking On Enjoyment And Memory”, Computers in Human Behavior, 72, 488-495.
  • SALIM, Bashar (2012). “An Application of UTAUT Model for Acceptance of Social Media in Egypt: A Statistical Study”, International Journal of Information Science, 2(6), s.92-105.
  • SHIH, Hung-Pin (2004). “Extended Technology Acceptance Model of Internet Utilization Behavior”, Information and Management, 41(6), s.719-729.
  • SİNE NAZLI, Rengim. (2019). “Değişen Habercilik Ve Haber: Güven İlişkisi Üzerine Bir Saha Araştırması”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 7 (2) , 977-1005 . DOI: 10.19145/e-gifder.557133
  • STATISTA (2022), Most common activities while watching sports worldwide as of August 2021, https://www.statista.com/statistics/587904/olympic-fans-second-screen-activities, Erişim: 12.08.2023.
  • TÜİK, İstatistiklerle Aile (2022), https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Istatistiklerle-Aile-2022-49683#:~:text=Ta%C5%9F%C4%B1nabilir%20bilgisayar%20bulunan%20hanelerin%20oran%C4%B1,oran%20%94%2C1%20oldu. , Erişim:07.08.2023.
  • UĞUR, Naciye Güliz ve TURAN, Aykut Hamit (2016). “Mobil Uygulama Kabul Modeli: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 34(4), s. 97-125.
  • UĞURLU, Saadet. (2016). “Marka İletişiminde, Yeni Ve Sosyal Medyada İçerik Yönetimi”, Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 203-227.
  • VENKATESH, Viswanath; MORRIS, Michael G.; DAVIS, Gordon B. and DAVIS, Fred D. (2003). “User Acceptance of Information Technology: Toward a Unified View”, MIS Quarterly, 27(3) s.425-478.
  • VENKATESH, Viswanath, THONG, James YL. and XU, Xin (2012). “Consumer Acceptance and Use of Information Technology: Extending The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology”, MIS Quarterly, 36(1), s.157-178.
  • YAMAN, Yılmaz (2018). “Müşterilerin Mobil Alışveriş Kanalını Kullanma Niyetini Etkileyen Faktörler”, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 10(1), s.1-27.
  • YILDIRIM, Mert (2018). Yarışma Programlarında Ürün Yerleştirme Uygulamaları ve Marka Hatırlanırlığına Etkisi: Survivor 2017 Ünlüler Gönüllüler Analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
There are 55 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Derya Altıntaş 0000-0003-1965-236X

Bilsen Bilgili 0000-0002-8454-8318

Publication Date September 30, 2023
Submission Date April 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Altıntaş, D., & Bilgili, B. (2023). İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(2), 878-918. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1283657
AMA Altıntaş D, Bilgili B. İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi. e-gifder. September 2023;11(2):878-918. doi:10.19145/e-gifder.1283657
Chicago Altıntaş, Derya, and Bilsen Bilgili. “İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü Ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 11, no. 2 (September 2023): 878-918. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1283657.
EndNote Altıntaş D, Bilgili B (September 1, 2023) İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 11 2 878–918.
IEEE D. Altıntaş and B. Bilgili, “İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi”, e-gifder, vol. 11, no. 2, pp. 878–918, 2023, doi: 10.19145/e-gifder.1283657.
ISNAD Altıntaş, Derya - Bilgili, Bilsen. “İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü Ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 11/2 (September 2023), 878-918. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1283657.
JAMA Altıntaş D, Bilgili B. İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi. e-gifder. 2023;11:878–918.
MLA Altıntaş, Derya and Bilsen Bilgili. “İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü Ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 11, no. 2, 2023, pp. 878-1, doi:10.19145/e-gifder.1283657.
Vancouver Altıntaş D, Bilgili B. İkinci Ekran Kullanımına Etki Eden Faktörlerin Birleşik Teknoloji Kabulü ve Kullanımı Teorisi- 2 Modeli (UTAUT-2) Çerçevesinde İncelenmesi. e-gifder. 2023;11(2):878-91.