Bu çalışmanın amacı robot etkinlikleri ile gerçekleştirilen
programlama öğretim sürecinde ortaokul öğrencilerinin bu sürece dair
görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 2017–2018 eğitim-öğretim
yılında bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 55 tane 6. ve 7. sınıf öğrencisi
ile 10 hafta süren bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Nitel yöntemle desenlenen
bu araştırmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin
robotik ile programlama eğitiminde gerçekleştirilen etkinlikleri genel olarak
bilgisayar kullanım becerilerini geliştiren, programlama kavramlarının
öğrenilmesini sağlayan ve zorlayıcı ama eğlenceli bir süreç olarak gördükleri
anlaşılmaktadır. Ayrıca robotik ile programlama eğitiminde gerçekleştirilen
etkinliklerin, öğrenciler arası işbirlikli çalışmaları desteklediği
görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | November 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org