BibTex RIS Cite

İlköğretim 4. Sınıf Arapça Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Year 2015, Volume: 4 Issue: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Arapça dersi öğretim programının
etkililiğini öğretmen görüşleri açısından değerlendirmektir. Bu amaçla 4. sınıf
Arapça dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma grubunu Ankara ili merkez ve ilçelerinde bulunan İmam Hatip
Ortaokullarında çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Her ilçeden seçkisiz örnekleme yolu ile seçilen İmam Hatip Ortaokullarındaki 30 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Görüşme verilerinin analizinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır.
Sonuçlarda öğretmenlerin, İlköğretim 4. Sınıf Arapça dersi öğretim programının
boyutlarına yönelik hem olumlu hem olumsuz görüş bildirdikleri görülmektedir.
Programın kazanım boyutuna yönelik öğretmen görüşlerinin programın diğer
boyutlarına göre daha olumlu olduğu; en olumsuz tutumun ise etkinliklere yönelik olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin programın geliştirilmesine yönelik önerileri: derse ayrılan sürenin artırılması, daha nitelikli ders kaynaklarının hazırlanması, yaş seviyesine uygun hale getirilmesi ve eğlenceli etkinliklere daha fazla yer verilmesi şeklinde ifade edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Program Değerlendirme, İlköğretim 4. Sınıf Arapça Dersi
Öğretim Programı.

Year 2015, Volume: 4 Issue: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 12
Authors

Murat Demir

Publication Date February 5, 2016
Submission Date February 5, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 12

Cite

APA Demir, M. (2016). İlköğretim 4. Sınıf Arapça Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 4(12).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.