BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 4 Issue: 4, 79 - 85, 31.12.2014
https://doi.org/10.17339/ejovoc.97606

Abstract

One of the aim of preschool education is to improve creativity of children. Art education programmes have an important part to improve creativity. Art education bring to child, reasoning, improving creativity, problem solving, improving hand-eye coordination from childhood. In preschool term preschool teacher have an important role to improve creativity. Therefore, in this study, teachers sequence of art education, and methods and techniques that they use. 51 teachers are participants. They work in İstanbul Kadıköy and Beşiktaş, in 20132014 spring term (N=51). The percentage and frequency distributions were examined in terms of statistical techniques and the results of interwievs were examined with qualitative techniques. As a result, %76,5 of teachers give place to art activities everyday. % 52,9 choose painting activities. %47,1 use expression method. Also, teachers think that art education improves psychomotor skills and creativity, art education during undergraduate is inadequate

References

  • Artut, K. (2002). Sanat Eğitimi Kuram ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Feeney, S.ve Moravcik, E.(1987). A Thing of Beauty: Aesthetic Development in Young Children. Young Children, September; 7-15.
  • Kırışoğlu, Olcay Tekin (2005), Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Kırışoğlu, Olcay Tekin (2009), Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi-Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • San, İnci (1977). Sanatsal Yaratma, Çocuk’ta Yaratıcılık, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara
  • Zincirci, D. (2012). Okul Öncesi Resim Eğitimi Dersi Kolaj Uygulamaları. Ege Eğitim Dergisi. 13-2.
  • Ulutaş, İ., Ersoy, İ. (2004). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitimi. Cilt:12 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 1-12

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRSEL SANAT ETKİNLİĞİ UYGULAMALARINI DEĞERLENDİRMESİ

Year 2014, Volume: 4 Issue: 4, 79 - 85, 31.12.2014
https://doi.org/10.17339/ejovoc.97606

Abstract

Okul öncesi eğitiminin amaçlarından biri çocuğun yaratıcılığının geliştirilmesidir. Yaratıcılığın geliştirilmesinde sanat eğitimi programlarının önemli bir yeri vardır. Sanat; kişinin duygu ve düşüncelerini en iyi ifade ettiği bir yoldur. Sanat eğitimi insana çocukluktan başlayarak akıl yürütme, yaratıcılığını geliştirme, hayal kurma, problem çözme, el, zihin ve göz koordinasyonu geliştirme, gibi becerileri kazandırır. Okul öncesi dönemde çocuklarda sanatsal yaratıcılığı geliştirmede okul öncesi öğretmeninin rolü büyüktür. Bu nedenle bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin görsel sanat etkinliklerine programlarında yer verme düzeyleri ve bu etkinlikleri uygularken kullandıkları yöntemler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 öğretim yılı bahar döneminde, İstanbul ili Kadıköy ve Beşiktaş ilçelerinde görev yapan 51 okul öncesi öğretmeni katılmıştır (N=51). Öğretmenlere araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket uygulanmış, ayrıca öğretmenlerden 10 tanesi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Anketten elde edilen verilerin yüzde frekans dağılımlarına bakılmış, görüşmelerden elde edilen veriler ise, nitel veri analizi ile yorumlanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin %76,5 inin görsel sanat etkinliklerine her gün yer verdikleri, %52,9 unun en çok boyama çalışmalarını tercih ettikleri, ve %47,1 inin bu etkinliklerde anlatım yöntemini kullandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenler, görsel sanat eğitiminin çocukta psikomotor becerileri ve yaratıcılığı geliştirdiğini, lisans eğitimi boyunca aldıkları sanat eğitimi derslerinin yetersiz olduğunu düşünmektedir.

References

  • Artut, K. (2002). Sanat Eğitimi Kuram ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Feeney, S.ve Moravcik, E.(1987). A Thing of Beauty: Aesthetic Development in Young Children. Young Children, September; 7-15.
  • Kırışoğlu, Olcay Tekin (2005), Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Kırışoğlu, Olcay Tekin (2009), Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi-Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • San, İnci (1977). Sanatsal Yaratma, Çocuk’ta Yaratıcılık, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara
  • Zincirci, D. (2012). Okul Öncesi Resim Eğitimi Dersi Kolaj Uygulamaları. Ege Eğitim Dergisi. 13-2.
  • Ulutaş, İ., Ersoy, İ. (2004). Okul Öncesi Dönemde Sanat Eğitimi. Cilt:12 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 1-12
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Banu Özkan

Figen Girgin

Publication Date December 31, 2014
Submission Date January 18, 2015
Published in Issue Year 2014 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Özkan, B., & Girgin, F. (2014). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRSEL SANAT ETKİNLİĞİ UYGULAMALARINI DEĞERLENDİRMESİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(4), 79-85. https://doi.org/10.17339/ejovoc.97606

Cited By