Teknolojik
gelişmelere paralel olarak internet günlük hayatımıza girmiş ve sosyal medya
kullanımını yaygınlaştırmıştır. Böylece sık kullanılan internet ve sosyal medya
tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını etkilemiştir. Günümüzde tüketiciler
sosyal ağları bir iletişim aracı olarak kullanırken işletmeler reklam aracı
olarak kullanmaktadır. Araştırmanın amacı, sosyal medya reklamlarına yönelik
tüketici algılarının satın alma niyetlerini nasıl etkilediğini incelemektir.
Bir diğer amaç ise, sosyal medya kullanıcılarının sosyal medya reklamları ile
ilgili algılarını saptamaktır. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi ile
Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi sosyal medya kullanan öğrencilerden 212
analize uygun anket elde edilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, öğrencilerin
sosyal medya reklamlarına yönelik
algılarının ve satın alma davranışlarının sınıflara göre farklılık gösterdiği bulunmuştur.
Ayrıca öğrencilerin satın alma davranışlarının sosyal medya reklamlarına
yönelik algılarına bağlı olduğu görülmüştür. Araştırmanın dikkat çekici bulgusu,
öğrencilerin sosyal medya reklamlarını güvenilir ve inandırıcı bulmamalarına
rağmen ürün bilgisi için iyi bir kaynak olarak
görmeleridir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Submission Date | October 2, 2018 |
Acceptance Date | October 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.