Research Article
BibTex RIS Cite

Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarına ve E-Müfredata İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 30 - 61, 26.03.2019

Abstract

Bu çalışma sosyal
bilgiler öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulu (ZÖK) toplantılarına ve
2017-2018 eğitim-öğretim yılında pilot uygulaması yapılan e-müfredata ilişkin
görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Yapılan araştırmaya 17’si erkek, 8’i
kadın olmak üzere toplam 25 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Katılımcıların
zümre öğretmenler kurulu toplantılarına ve e- müfredata yönelik görüşlerini
belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme esnasında sondalara yer verilerek veri
seti zenginleştirilmeye çalışılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde görüşme
yöntemi kullanılmıştır. Görüşmelerde katılımcılar bilgilendirildikten sonra ses
kaydı alınmıştır. Görüşmeler bittikten sonra elde edilen veriler yazıya
aktarılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından betimsel analiz
yöntemi ile çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler uzman bir grup önünde sunulmuş
ve gelen dönütlere göre verilerin kodlanması noktasında düzeltmeler
yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların zümre öğretmenler kurulu
toplantılarının önemine inandıkları ama yapılış sürecinin formalite olduğunu
düşündükleri görülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmeleri okulda yapılan zümre
öğretmenler kurulu toplantılarının daha faydalı olduğu, alınan kararların
kısmen uygulandığı ve kısmen denetlendiği ifade etmişlerdir. Yine sosyal
bilgiler öğretmenleri ilçe zümre toplantılarının faydasız geçtiği, alınan
kararların formalite olduğu ve denetlenmediğini belirtmişleridir. Ayrıca
e-müfredat uygulamasının faydalı olduğu ve daha da geliştirilmesi gerektiği
hususunda sosyal bilgiler öğretmenlerinde genel bir kanı olduğu tespit
edilmiştir. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmenleri e- müfredatla ilgi
yapısal konularda yaşanan problemlerin ilerleyen süreçte düzeleceği ve daha
elverişli bir şekilde kullanılacağına inanmaktadır.

References

  • Acarbaş, Y. (2011). Zümre öğretmenler kurulunun çografya öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avalos, B. (1998). School-based teacher development: the experience of teacher professional groups in secondary school s in Chile. Teaching and Teacher Education, 14(3) 257-271.
  • Aydemir, S. (2006) Zümre öğretmenler kurulu toplanti tutanaklarina göre lise tarih derslerinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Ünv Sosyal Bil. Ens. Ankara.
  • Aytaç, E. Z. (2018). Fen alanı öğretmenlerinin mesleki gelişiminin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 1(1), 36-38. DOI: 10.5961/jhes.2011.004
  • Barth, R. S. (2006). Improving relationships within the school. Improving Professional Practice, 63(6), 8-13.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi nitelikli okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Black, A. L. & Halliwell, G. (2000). Accessing practical knowledge: How? Why? Teaching and Teacher Education, 16, 103-115.
  • Büke, M. (2007). Bağımsız anaokulu yöneticilerinin bakış açısından okul yönetimi süreçlerinin işleyişi, sorunlar ve sorunlarla başa çıkma yolları: Mersin İli merkezi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Ünversitesi, Mersin.
  • Carter, K. (1988). Using cases to frame mentor‐novice conversations about teaching. Theory Into Practice. 27(3), 214-222, DOI: 10.1080/00405848809543354
  • Celep, C. (1996). Okullarda işbirlikçi karar verme ve yöneticinin rolü. Eğitim Yönetimi, 2(1), 49-57.
  • Cruickshank, D.R., & Heafele, D. (2001). Good teachers, plural. Educational Leadership, 58(2), 26-30.
  • Çakmak, G. (2008). İlköğretim okullarindaki bazi kurullarin etkililiği üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çepni S., Kaya A., & Küçük M. (2002). Yeni üniversite sınav sisteminin liselerde fizik öğretimine etkileri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 16-20.
  • Çepni, S. & Küçük, M. (2003). Eğitim araştırmalarının fen bilgisi öğretmenlerinin uygulamaları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi: Bir örnek olay çalışması, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12) 75-84.
  • Çil, M. (2015). Fen bilgisi zümre faaliyetlerinin sınav hazırlama yöntemleri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirtaş, H., & Cömert, M. (2006). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Malatya ili örneği. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(25), 96-108.
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N., & Cömert, M. (2008) Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 55–74.
  • Doğanay, G. (2013). Zümreler arasi işbirliğinin önemi ve ortak konularin analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • E-müfredat (2018). Html1. http://e-mufredat.meb.gov.tr/ adresinden, Erişim tarihi: 30.07.2018.
  • Firestone, W. A. (1987). Meaning in method: The rhetoric of quantitativeand qualitative research. Educational Researcher, 16(7), 16-21.
  • Gökçe, F. (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerinin takım rolleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(151), 3-16.
  • Gökyer, N. (2011). İlköğretim okulu zümre öğretmenler kurulu toplantılarının gerçekleşme düzeyi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 127-148.
  • Güler, M., Altun, T. ve Türkdoğan, A. (2015). Matematik öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulunun etkililiği hakkindaki görüşlerinin incelenmesi. Elementary Education Online, 14(2), 395-406, http://ilkogretim-online.org.tr http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.30323
  • Holloway, K., & Long, R. (1998). Teacher development and school improvement: The use of “shared practice groups” to improve teaching in primary schools. Journal of In-Service Education, 24(3), 535-544.
  • İlköğretim Kurumları Yönetmeliği (2003, 27 Ağustos). Resmi Gazete (Sayı: 2552). Erişim adresi: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/08/20030827.htm
  • Kara, M. (2006) Eğitimde takım çalişmasi ve okul başarısı: İstanbul okullarında amprik bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Karal Eyüpoğlu, I. S. (2015). Eğitim bölgesi fizik öğretmenleri zümre başkanları kurulunun etkinliği. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 6(39), 1-27
  • Kılcan, B., Çepni, O., & Kılınç, A. Ç. (2018). Examining social studies teachers’ views on branch teachers’ committee meetings. Journal of Education and Training Studies, 6(4), 143-153
  • Küçük, M., Ayvacı, H., & Altıntaş, A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Lavy, V. (1999). Evaluating the effect of teachers’ performance incentives on pupils’ achievements. https://eml.berkeley.edu/symposia/nsf99/papers/lavy1.pdf adresinden, Erişim tarihi: 25.09.2018.
  • Little, J.W. (2003). Inside teacher community: Representations of classroom practice. Teachers College Record, 105(6), 913–945
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. (1973, 24 Haziran). Resmi Gazete (Sayı: 14574). Erişim adresi: http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf . Resmi Gazete.
  • Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği (2017, 16 Eylül). Resmi Gazete (Sayı: 30182). Erişim adresi:
  • http://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/20161748_MYLLY_EYYTYM_BAKANLIYI_ORTAYYRETYM_KURUMLARI_YYNETMELYYY.pdf
  • Özdemir, S., & Cemaloğlu, N. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme ve karara katılma. Milli Eğitim Dergisi, 146, 54-63.
  • Rogers, R., Threatt, D. (2000). Peer assistance review. Thrust for Educational Leadership, 29(3), 14-16.
  • Sertkaya, F. (2016). Zümre öğretmenler kurulu çalışmalarının yönetim süreçleri açısıdan değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Staniforth, D., & West, M. (1995). Leading and managing teams. Team Performance Management An International Journal, 1(2), 28-33.
  • Şahin, E., Maden, S., & Gedik, M. (2011). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Erzurum il örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 155-172.
  • Şahin, F. (2014). Ortaöğretim kurumlarinda örgütsel öğrenmeyi destekleyici ve engelleyici faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Taşdan, Ş. (2007). Ortaöğretim okullarında takım çalışması: Bolu il örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33(2), 283-298.
  • TDK (2005). Türkçe sözlük. Türk Dili Kurumu Yayınları. Ankara
  • Turan, S., Dönmez, A., & Çakmak, G. (2009). İlköğretim okullarında bazı kurulların etkililiği üzerine bir inceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 44-58.
  • Utley, B. L., Basile, C. G., & Rhodes, L. K. (2003). Walking in two worlds: master teachers serving as site coordinators in partner schools. Teaching and Teacher Education, 19, 515-528.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Y. (2014). Ortaokul 5. ve 6. sinif öğrencilrinin ahlaki olgunluk düzeyi ile sosyal tutumlarinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan
  • Yıldırım, Y., & Çalışkan, H. (2017). 2005 ile 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarındaki değerlere ve değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 7-23.
Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 30 - 61, 26.03.2019

Abstract

References

  • Acarbaş, Y. (2011). Zümre öğretmenler kurulunun çografya öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Avalos, B. (1998). School-based teacher development: the experience of teacher professional groups in secondary school s in Chile. Teaching and Teacher Education, 14(3) 257-271.
  • Aydemir, S. (2006) Zümre öğretmenler kurulu toplanti tutanaklarina göre lise tarih derslerinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Ünv Sosyal Bil. Ens. Ankara.
  • Aytaç, E. Z. (2018). Fen alanı öğretmenlerinin mesleki gelişiminin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: Nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 1(1), 36-38. DOI: 10.5961/jhes.2011.004
  • Barth, R. S. (2006). Improving relationships within the school. Improving Professional Practice, 63(6), 8-13.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi nitelikli okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Black, A. L. & Halliwell, G. (2000). Accessing practical knowledge: How? Why? Teaching and Teacher Education, 16, 103-115.
  • Büke, M. (2007). Bağımsız anaokulu yöneticilerinin bakış açısından okul yönetimi süreçlerinin işleyişi, sorunlar ve sorunlarla başa çıkma yolları: Mersin İli merkezi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Ünversitesi, Mersin.
  • Carter, K. (1988). Using cases to frame mentor‐novice conversations about teaching. Theory Into Practice. 27(3), 214-222, DOI: 10.1080/00405848809543354
  • Celep, C. (1996). Okullarda işbirlikçi karar verme ve yöneticinin rolü. Eğitim Yönetimi, 2(1), 49-57.
  • Cruickshank, D.R., & Heafele, D. (2001). Good teachers, plural. Educational Leadership, 58(2), 26-30.
  • Çakmak, G. (2008). İlköğretim okullarindaki bazi kurullarin etkililiği üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çepni S., Kaya A., & Küçük M. (2002). Yeni üniversite sınav sisteminin liselerde fizik öğretimine etkileri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 16-20.
  • Çepni, S. & Küçük, M. (2003). Eğitim araştırmalarının fen bilgisi öğretmenlerinin uygulamaları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi: Bir örnek olay çalışması, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12) 75-84.
  • Çil, M. (2015). Fen bilgisi zümre faaliyetlerinin sınav hazırlama yöntemleri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirtaş, H., & Cömert, M. (2006). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Malatya ili örneği. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(25), 96-108.
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., Özer, N., & Cömert, M. (2008) Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 55–74.
  • Doğanay, G. (2013). Zümreler arasi işbirliğinin önemi ve ortak konularin analizi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • E-müfredat (2018). Html1. http://e-mufredat.meb.gov.tr/ adresinden, Erişim tarihi: 30.07.2018.
  • Firestone, W. A. (1987). Meaning in method: The rhetoric of quantitativeand qualitative research. Educational Researcher, 16(7), 16-21.
  • Gökçe, F. (2009). İlköğretim okulu öğretmenlerinin takım rolleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(151), 3-16.
  • Gökyer, N. (2011). İlköğretim okulu zümre öğretmenler kurulu toplantılarının gerçekleşme düzeyi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 127-148.
  • Güler, M., Altun, T. ve Türkdoğan, A. (2015). Matematik öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulunun etkililiği hakkindaki görüşlerinin incelenmesi. Elementary Education Online, 14(2), 395-406, http://ilkogretim-online.org.tr http://dx.doi.org/10.17051/io.2015.30323
  • Holloway, K., & Long, R. (1998). Teacher development and school improvement: The use of “shared practice groups” to improve teaching in primary schools. Journal of In-Service Education, 24(3), 535-544.
  • İlköğretim Kurumları Yönetmeliği (2003, 27 Ağustos). Resmi Gazete (Sayı: 2552). Erişim adresi: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2003/08/20030827.htm
  • Kara, M. (2006) Eğitimde takım çalişmasi ve okul başarısı: İstanbul okullarında amprik bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Karal Eyüpoğlu, I. S. (2015). Eğitim bölgesi fizik öğretmenleri zümre başkanları kurulunun etkinliği. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 6(39), 1-27
  • Kılcan, B., Çepni, O., & Kılınç, A. Ç. (2018). Examining social studies teachers’ views on branch teachers’ committee meetings. Journal of Education and Training Studies, 6(4), 143-153
  • Küçük, M., Ayvacı, H., & Altıntaş, A. (2004). Zümre öğretmenler kurulu toplantı kararlarının eğitim ve öğretim uygulamaları üzerindeki yansımaları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Lavy, V. (1999). Evaluating the effect of teachers’ performance incentives on pupils’ achievements. https://eml.berkeley.edu/symposia/nsf99/papers/lavy1.pdf adresinden, Erişim tarihi: 25.09.2018.
  • Little, J.W. (2003). Inside teacher community: Representations of classroom practice. Teachers College Record, 105(6), 913–945
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. (1973, 24 Haziran). Resmi Gazete (Sayı: 14574). Erişim adresi: http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf . Resmi Gazete.
  • Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği (2017, 16 Eylül). Resmi Gazete (Sayı: 30182). Erişim adresi:
  • http://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_09/20161748_MYLLY_EYYTYM_BAKANLIYI_ORTAYYRETYM_KURUMLARI_YYNETMELYYY.pdf
  • Özdemir, S., & Cemaloğlu, N. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme ve karara katılma. Milli Eğitim Dergisi, 146, 54-63.
  • Rogers, R., Threatt, D. (2000). Peer assistance review. Thrust for Educational Leadership, 29(3), 14-16.
  • Sertkaya, F. (2016). Zümre öğretmenler kurulu çalışmalarının yönetim süreçleri açısıdan değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Staniforth, D., & West, M. (1995). Leading and managing teams. Team Performance Management An International Journal, 1(2), 28-33.
  • Şahin, E., Maden, S., & Gedik, M. (2011). Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğinin Türkçe öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Erzurum il örneği. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 155-172.
  • Şahin, F. (2014). Ortaöğretim kurumlarinda örgütsel öğrenmeyi destekleyici ve engelleyici faktörler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Taşdan, Ş. (2007). Ortaöğretim okullarında takım çalışması: Bolu il örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Taşkaya, S. M. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33(2), 283-298.
  • TDK (2005). Türkçe sözlük. Türk Dili Kurumu Yayınları. Ankara
  • Turan, S., Dönmez, A., & Çakmak, G. (2009). İlköğretim okullarında bazı kurulların etkililiği üzerine bir inceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 44-58.
  • Utley, B. L., Basile, C. G., & Rhodes, L. K. (2003). Walking in two worlds: master teachers serving as site coordinators in partner schools. Teaching and Teacher Education, 19, 515-528.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Y. (2014). Ortaokul 5. ve 6. sinif öğrencilrinin ahlaki olgunluk düzeyi ile sosyal tutumlarinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan
  • Yıldırım, Y., & Çalışkan, H. (2017). 2005 ile 2017 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarındaki değerlere ve değerler eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 7-23.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Hüseyin Çalışkan 0000-0001-6849-1318

Yusuf Yıldırım 0000-0003-0035-8443

Güneş Kılınç 0000-0003-0035-8443

Publication Date March 26, 2019
Submission Date November 28, 2018
Acceptance Date February 27, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Çalışkan, H., Yıldırım, Y., & Kılınç, G. (2019). Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarına ve E-Müfredata İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 30-61.