Bu çalışma sosyal
bilgiler öğretmenlerinin zümre öğretmenler kurulu (ZÖK) toplantılarına ve
2017-2018 eğitim-öğretim yılında pilot uygulaması yapılan e-müfredata ilişkin
görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Yapılan araştırmaya 17’si erkek, 8’i
kadın olmak üzere toplam 25 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Katılımcıların
zümre öğretmenler kurulu toplantılarına ve e- müfredata yönelik görüşlerini
belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme esnasında sondalara yer verilerek veri
seti zenginleştirilmeye çalışılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde görüşme
yöntemi kullanılmıştır. Görüşmelerde katılımcılar bilgilendirildikten sonra ses
kaydı alınmıştır. Görüşmeler bittikten sonra elde edilen veriler yazıya
aktarılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından betimsel analiz
yöntemi ile çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler uzman bir grup önünde sunulmuş
ve gelen dönütlere göre verilerin kodlanması noktasında düzeltmeler
yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların zümre öğretmenler kurulu
toplantılarının önemine inandıkları ama yapılış sürecinin formalite olduğunu
düşündükleri görülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmeleri okulda yapılan zümre
öğretmenler kurulu toplantılarının daha faydalı olduğu, alınan kararların
kısmen uygulandığı ve kısmen denetlendiği ifade etmişlerdir. Yine sosyal
bilgiler öğretmenleri ilçe zümre toplantılarının faydasız geçtiği, alınan
kararların formalite olduğu ve denetlenmediğini belirtmişleridir. Ayrıca
e-müfredat uygulamasının faydalı olduğu ve daha da geliştirilmesi gerektiği
hususunda sosyal bilgiler öğretmenlerinde genel bir kanı olduğu tespit
edilmiştir. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmenleri e- müfredatla ilgi
yapısal konularda yaşanan problemlerin ilerleyen süreçte düzeleceği ve daha
elverişli bir şekilde kullanılacağına inanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 26, 2019 |
Submission Date | November 28, 2018 |
Acceptance Date | February 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |