Research Article
BibTex RIS Cite

ANİMASYON FİLMLERDE ÜRÜN YERLEŞTİRME STRATEJİSİNİN KULLANIMI: EVLİYA ÇELEBİ VE ÖLÜMSÜZLÜK SUYU ÜZERİNDEN BİR İNCELEME

Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 38 - 57, 22.04.2021

Abstract

Günümüzün çetin rekabet ortamında işletmeler pazar trendleri ile uyumlu inovasyonel reklam stratejileri aracılığıyla pazarda dinamik kalmayı hedeflemektedir. Bu yenilikçi çabalardan biri de ürün yerleştirme stratejisidir. Bu sebeple çalışma, ürün yerleştirme stratejisinin nasıl uygulandığını görmek amacıyla incelenmiştir. Örnek uygulama alanı ise, yaratıcı türevli içerik endüstrisi olan animasyon film seçilmiştir. Bu endüstrisinin seçilme sebebi ise, yerli yapım animasyon film endüstri ile ilgili yapılan çalışmalar incelendiğinde ürün yerleştirme stratejisinin kullanımına ilişkin çok fazla çalışma olmadığı ön araştırma sırasında tespit edilmiştir. Amaçlı örneklem içerisinde tespit edilen 2014 yapımı olan Evliya Çelebi ve Ölümsüzlük Suyu animasyon filmi ele alınarak incelenmiştir. Yöntem olarak içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ayrıca ürün yerleştirmeye ilişkin diyaloglar hem sözel hem de görsel malzeme ile beraber değerlendirilerek analiz edilmiştir.
Araştırma bulguları doğrultusunda animasyon filmde en çok görsel sunuma yer verilmiştir. İncelenen animasyon filmde spor, eğitim, inşaat, telekomünikasyon, ulaşım, turizm ve gıda hizmet grubundan markaların ürün yerleştirmelerine yer verilmiştir.

References

  • Referans 1 Prof. Dr. Safiye KIRLAR Referans 2 Prof. Dr. Atiye Filiz SUSAR
Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 38 - 57, 22.04.2021

Abstract

References

  • Referans 1 Prof. Dr. Safiye KIRLAR Referans 2 Prof. Dr. Atiye Filiz SUSAR
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Can Akgün 0000-0001-5097-8291

Publication Date April 22, 2021
Submission Date January 12, 2021
Acceptance Date April 12, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Akgün, A. C. (2021). ANİMASYON FİLMLERDE ÜRÜN YERLEŞTİRME STRATEJİSİNİN KULLANIMI: EVLİYA ÇELEBİ VE ÖLÜMSÜZLÜK SUYU ÜZERİNDEN BİR İNCELEME. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 4(1), 38-57.


Creative Commons Lisansı    HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE) 
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.