Son yıllarda
konaklama işletmeleri hizmet uzantıları ve otantikliği bir pazarlama aracı
olarak kullanarak rakiplerinden farklılaşmaya çalışmaktadır. Ayrıca, otel
işletmelerinde otantik unsurların ve hizmet uzantılarının misafir memnuniyeti
üzerindeki etkisi akademik yazında artan bir şekilde incelenmeye
başlamıştır. Bu araştırmanın amacı,
hizmet uzantıları ve otantik unsurların misafir memnuniyeti üzerindeki etkisini
belirlemektir. Araştırmanın evrenini İstanbul’da faaliyet gösteren butik otellerde
konaklayan misafirler oluşturmaktadır ve araştırma 306 kişiye uygulanmıştır.
Araştırmada nicel yöntem kullanılmış ve araştırma verileri, yüz yüze anket
tekniğiyle toplanmıştır. Analiz sonucunda, butik otellerde hizmet uzantıları
boyutlarından düzen ve iletişimsel hizmet uzantıları boyutlarının misafir
memnuniyeti üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu buna karşın ambiyans,
dekor/işlevsellik ve işaret boyutlarının misafir memnuniyeti üzerinde anlamlı
bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca otantikliğin boyutlarından
algılanan otantikliğin misafir memnuniyeti üzerinde pozitif bir etkiye sahip
olduğu buna karşın mimari otantikliğin misafir memnuniyeti üzerinde anlamlı bir
etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular sonuç
kısmında tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 3 |