Bu çalışma, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin doğrudan çalışan
performansına bağlı olduğu turizm işletmelerinde, performans değerlendirme
faaliyetlerinde ortaya çıkan sorunların belirlenmesi, önlenmesi ve önlenmesinde
insan kaynakları biriminin rolünü incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Performans değerlendirme, özellikle emek faktörünün üretimde belirleyici
olduğu hizmet işletmeleri için en önemli insan kaynakları fonksiyonlarından
biridir. Performans değerlendirme, işletme içinde yer alan çalışanlar,
yöneticiler ve işletmenin kendisi için çeşitli faydalar sağlayan bir süreçtir.
İşletme verimliliğine doğrudan etki eden bu sürecin hatasız planlanması,
yürütülmesi, sonuçlandırılması ve sonuçların değerlendirilmesi çok önemlidir.
Ancak performans değerlendirmenin bu önemine rağmen, ne kadar doğru
gerçekleştirildiği ve sonuçlarının ne kadar doğru olduğu konusunda tartışmalar
sürmektedir. Çalışan performansının hizmet işletmelerindeki önemi göz önünde
bulundurularak, bu çalışmada performans değerlendirme ile ilgili gerçekleştirilmiş
kuramsal ve uygulamalı çalışmalar ile mevcut uygulamalar dahilinde elde
edilen bilgileri değerlendirmek amacıyla ulaşılabilen kaynaklar doküman incelemesi yöntemiyle taranmıştır. Ayrıca yazarların turizm sektöründeki
yaşamış oldukları bireysel deneyim ve gözlemlerine dayanarak elde ettikleri
sonuçları literatürden elde ettikleri verilerle birleştirerek turizm işletmelerindeki
performans değerlendirmeye ilişkin sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır.
Çalışma sonucunda belirlenen sorunların çözümüne ilişkin insan kaynakları
departmanının rolüne ve çözüm önerilerine yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Submission Date | January 2, 2019 |
Acceptance Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 2 |