Ergenlik,
sosyal ve duygusal gelişim açısından kritik öneme sahip bir gelişim dönemidir.
Bu dönemde duyguların başarılı bir şekilde yönetilmesi sosyal ilişkilerdeki
başarıyı beraberinde getirecektir. Bireysel, sosyal ve toplumsal açıdan sorun
yaratma potansiyeline sahip öfke duygusu ergenlik döneminde sık gözlemlenen bir
duygu olarak görülmektedir. Bu nedenle araştırmada bu yaş grubunun öfke düzeyleri
ile duygudurum düzenleme yöntemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu amaçla 60 üniversite birinci sınıf öğrencisine Ergen Öfke Değerlendirme
Ölçeği (EÖDÖ) ve Ergenler için Duygu Düzenleme Ölçeği (EİDDÖ) olmak üzere iki
ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarında ergenlerin öfke düzeylerinin düşük
(73,10±7,21 puan) olduğu; bu haliyle entelektüel bir faaliyet olan üniversite
eğitiminin öfke düzeyi üzerinde azaltıcı bir etkisinin olduğu görülmüştür. EİDDÖ
sonuçları incelendiğinde ise; öğrencilerin duygu düzenleme yöntemlerinden en
sık olarak içsel işlevsel duygu düzenleme yöntemlerine başvurdukları (ort.17,3)
ortaya konmuştur. İçsel işlevsel duygu düzenleme yüksek bilişsel faaliyetlerin
kullanıldığı bir yöntem olup olumlu bir metot olarak değerlendirilmektedir. İçsel
işlevsel duygu durum düzenleme metotlarının tercih edilmesinin, ergenlerin hali
hazırdaki sosyal ilişkilerine olumlu etki ettiği görülmüştür. Araştırmada
cinsiyete göre ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılaşma tespit
edilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.