Research Article
BibTex RIS Cite

Türk Sinemasında Halkla İlişkilerin İmajı ve Bilinirliği Üzerine Bir Değerlendirme: “Pek Yakında” Film Örneği

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 27 - 40, 02.10.2017

Abstract

Halkla ilişkiler mesleği bir kurumun, kuruluşun, organizasyonun veya bir
kişinin itibarı ve güvenilirliği için çalışmalar yapar; icra edildiği yerde
uzun dönemli hedef kitlelerde iyi algı oluşması için çaba sarf eder. Bu
halkla ilişkilerin genel tanımına ilişkindir. Halkla ilişkiler alanında teorik
olarak çalışmalar yapan James Grunig ise halkla ilişkileri, “kurum ve
hedef kitleleri arasındaki iletişim yönetimi” olarak tanımlamaktadır. Başka
kaynaklarda halkla ilişkiler; iyi niyet inşa etme, ikna etme, karşılıklı güven
inşa etme ve uzlaşma olarak tanımlanmaktadır. Fakat bu bilimsel tanımların
hiçbiri, hedef kitle dediğimiz kamuoyunun birçok kesimince yeterince
bilinmemektedir. Halkla ilişkiler, kavramsal olarak sıradan bir iş ve
herkesin yapabileceği bir meslek olarak algılanmaktadır. Bu durum iletişim
sektörü içerisinde önemli bir yeri olan sinema sektörü için de geçerlidir.
Bu araştırmanın amacı, Türk sinemasında halkla ilişkiler mesleğine sıkça
yer vermiş olan Pek Yakında filminin halkla ilişkileri nasıl ele aldığını
ortaya koymak ve literatürde yer alan tanımlarla karşılaştırıp halkla

References

  • 1. Asna, M. A. (2004). Bir PR’cının Meslek Anıları. MediaCat, İstanbul. 2. Bernays, E. (1923). Crystallizing Public Opinion, Liveright Publishing Corporation, New York. 3. CPRS, (2017). CPRS Public Relations Definition, https://www.cprs. ca/aboutus/mission.aspx, Er. Tar.: 02.06.2017. 4. Çebi, M. (2003). İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Alternatif Yayınları, Ankara. 5. Ewen, S. (1996). PR: A Social History of Spin. Basic Books. New York. 6. Grunig, J. E. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Çeviren: Elif Özsayar, Rota Yayınları, İstanbul. 7. IPR, (2017). Public Relations Research Library, http://www. instituteforpr.org/research/ Er. Tar.: 02.06.2017. 8. Okay, A., & Okay, A. (2011). Halkla ilişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul. 9. PRSA, (2017). About The ‘Public Relations Defined’ Initiative, http:// prdefinition.prsa.org/index.php/2011/10/30/about-the-prsa-publicrelations- defined-initiative/, Er. Tar.: 02.06.2017. 10. Seaman, P. (2010). Definitions of PR: Keeping it Honest, https:// www.ipra.org/news/itle/definitions-of-pr-keeping-it-honest, Er.Tar.: 02.06.2017 11. Wikipedia, (2017). Pek Yakında Filmi, https://tr.wikipedia.org/wiki/ Pek_Yakında, Er. Tar.: 01.03.2017.
Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 27 - 40, 02.10.2017

Abstract

References

  • 1. Asna, M. A. (2004). Bir PR’cının Meslek Anıları. MediaCat, İstanbul. 2. Bernays, E. (1923). Crystallizing Public Opinion, Liveright Publishing Corporation, New York. 3. CPRS, (2017). CPRS Public Relations Definition, https://www.cprs. ca/aboutus/mission.aspx, Er. Tar.: 02.06.2017. 4. Çebi, M. (2003). İletişim Araştırmalarında İçerik Çözümlemesi, Alternatif Yayınları, Ankara. 5. Ewen, S. (1996). PR: A Social History of Spin. Basic Books. New York. 6. Grunig, J. E. (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik. Çeviren: Elif Özsayar, Rota Yayınları, İstanbul. 7. IPR, (2017). Public Relations Research Library, http://www. instituteforpr.org/research/ Er. Tar.: 02.06.2017. 8. Okay, A., & Okay, A. (2011). Halkla ilişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul. 9. PRSA, (2017). About The ‘Public Relations Defined’ Initiative, http:// prdefinition.prsa.org/index.php/2011/10/30/about-the-prsa-publicrelations- defined-initiative/, Er. Tar.: 02.06.2017. 10. Seaman, P. (2010). Definitions of PR: Keeping it Honest, https:// www.ipra.org/news/itle/definitions-of-pr-keeping-it-honest, Er.Tar.: 02.06.2017 11. Wikipedia, (2017). Pek Yakında Filmi, https://tr.wikipedia.org/wiki/ Pek_Yakında, Er. Tar.: 01.03.2017.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gözde Özçoban Yıldırım This is me

Ali Yıldırım 0000-0002-0721-0655

Publication Date October 2, 2017
Submission Date July 20, 2017
Acceptance Date September 11, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Özçoban Yıldırım, G., & Yıldırım, A. (2017). Türk Sinemasında Halkla İlişkilerin İmajı ve Bilinirliği Üzerine Bir Değerlendirme: “Pek Yakında” Film Örneği. İletişim Çalışmaları Dergisi, 3(2), 27-40.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)