Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Biyografilerle Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasına İlişkin Bir İnceleme

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 60 - 71, 31.12.2017

Abstract

Ülkemiz üretim ve tüketim noktasında bir takım zorluklarla yüz
yüzedir. Ancak, yeniliğe açık, hayatta ne olursa olsun pes etmeyen, ruh ve
merakla yeni yollar arayan, cesaretli, sorunlara uyum sağlayan girişimci
bireylerle bu zorlukların üstesinden gelinebilir. Dahası ülkenin kalkınması ve
refah düzeyinin artması, dinamik bir ekonomi, yenilikçi ve yaratıcı mesleklerin
oluşabilmesi için, başarılı bir şekilde kendi ticari ve sosyal girişimlerini
gerçekleştirecek, girişimci olmaya istekli genç insanların sayılarının fazla
olması gerekmektedir.



Girişimcilik
Eğitimi’ni tanıyıp ilköğretime dâhil eden birçok ülkelerde genellikle
(cross-curricular) disiplinler arası yaklaşım kullanılmaktadır. Bu yaklaşıma
göre, girişimcilik eğitiminin amaçları, açık bir şekilde belirli bir konunun
bir parçası olmasından ziyade müfredat içerisinde programlar arası ya da yatay
ve çapraz olarak ifade edilir. Bütün konular ve müfredat çalışmaları süresince
geliştirilen değer ve yeterlilikler bu yaklaşımın önemli bir parçasıdır.
Girişimcilik Eğitimi’nin ilköğretimde sosyal bilgiler derslerinde etkili bir
şekilde öğrencilere aktarılması ve girişimcilik becerilerinin kazandırılmasında
biyografilerin kullanımı önemli bir noktadır. Çünkü örnek girişimcilerin
biyografileri ile öğrencilerin güdülenmesi sağlanabilir. Diğer bir ifade ile
kendi yaşadıkları coğrafyadan ya da milletlerden önemli girişimlere imza atmış
kişilerin hayatları, öğrencilerin başarma arzusunu ve cesaret duygularını
olumlu yönde geliştirebilir.

References

  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi (2017) İzzet Baysal’ın Hayatı, http://www.ibu.edu.tr/ tr/izzet-baysal-tr 7.10.2017 tarihinde indirilmiştir. Cavitt, M. E. (2006). A Content Analysis of Doctoral Research İn Beginning Band Education, 1958-2004. Journal of Band Research, 42(1). Ersinan Top F. (2009) Başarı Öyküleri 32 (BORSAN GRUP), Dünya Gazetesi Kitaplığı, Dünya Yayıncılık A.Ş., İstanbul. Ersinan Top F. (2010) Başarı Öyküleri 39 (Musa Demir Paslanmaz), Dünya Gazetesi Kitaplığı, Dünya Yayıncılık A.Ş.,İstanbul İzzet Baysal Vakfı (2012), İzzet Baysal ve Vakfı, İzzet Baysal Vakfı Yayını, Bolu Kaymakçı, S. Ve Er, H. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Ve Ders Kitaplarında Biyografinin Kullanımı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 13, Sayı 25 MEB (2005) Girişimcilik Dersi Öğretim Programı. 10.08.2017 Tarihinde Http:,,Ttkb.Meb.Gov. Tr,Program2. Aspx? İslem=1&Kno=38 Adresinden Alınmıştır. Özdemir N. (2010) Cumhuriyetin Öncü Sanayicisi İzzet Baysal, Phoenix Yayınevi, İstanbul Özsoy S. (2013) Hayırların Mühendisi, Phoenix Yayınevi, İstanbul Tunçay H. (2016) Modern Bir Köroğlu Ayvaz Hikâyesi: İzzet Baysal ve Ahmet Baysal, Bolu Belediyesi Yayınları, Bolu Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

An Inventory Study on Introductıon of Entrepreneurship Skills Through Bıographıes in Social Studies Education

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 60 - 71, 31.12.2017

Abstract

Our country has been facing a range of difficulties in production and
consumption matters. However, we can overcome these challenges through
entrepreneur individuals who are open to changes, seeking for new solutions
with spirit and curiosity, and who never give up no matter what happens in
life. In addition, we need higher numbers of young people who are willing
to be entrepreneurs to achieve their own business and social enterprises in
order for development of the country, increase of welfare, a dynamic
economy, and creation of innovative and creative professions.
In countries where Entrepreneurship Training is implemented, an
interdisciplinary approach is generally used. According to this approach, the
aims of entrepreneurship education are expressed in the curriculum interprogram
or horizontally and diagonally, rather than being clearly part of a
particular subject. All issues and values and qualifications developed during
curriculum work are an important part of this approach. The use of
biographies is an important point in transfering Entrepreneurship Education
to students effectively in primary and secondary education social studies
lessons and in acquiring entrepreneurship skills. Because students can be
motivated by biographies of exemplary entrepreneurs. In other words, the
desire for students to succeed and courageous feelings can be positively
developed by the lives of those who have signed important initiatives from
their own geographies or nations.

References

  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi (2017) İzzet Baysal’ın Hayatı, http://www.ibu.edu.tr/ tr/izzet-baysal-tr 7.10.2017 tarihinde indirilmiştir. Cavitt, M. E. (2006). A Content Analysis of Doctoral Research İn Beginning Band Education, 1958-2004. Journal of Band Research, 42(1). Ersinan Top F. (2009) Başarı Öyküleri 32 (BORSAN GRUP), Dünya Gazetesi Kitaplığı, Dünya Yayıncılık A.Ş., İstanbul. Ersinan Top F. (2010) Başarı Öyküleri 39 (Musa Demir Paslanmaz), Dünya Gazetesi Kitaplığı, Dünya Yayıncılık A.Ş.,İstanbul İzzet Baysal Vakfı (2012), İzzet Baysal ve Vakfı, İzzet Baysal Vakfı Yayını, Bolu Kaymakçı, S. Ve Er, H. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Ve Ders Kitaplarında Biyografinin Kullanımı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 13, Sayı 25 MEB (2005) Girişimcilik Dersi Öğretim Programı. 10.08.2017 Tarihinde Http:,,Ttkb.Meb.Gov. Tr,Program2. Aspx? İslem=1&Kno=38 Adresinden Alınmıştır. Özdemir N. (2010) Cumhuriyetin Öncü Sanayicisi İzzet Baysal, Phoenix Yayınevi, İstanbul Özsoy S. (2013) Hayırların Mühendisi, Phoenix Yayınevi, İstanbul Tunçay H. (2016) Modern Bir Köroğlu Ayvaz Hikâyesi: İzzet Baysal ve Ahmet Baysal, Bolu Belediyesi Yayınları, Bolu Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Tarhan

Fahri Kılıç This is me

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Tarhan, M., & Kılıç, F. (2017). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Biyografilerle Girişimcilik Becerisinin Kazandırılmasına İlişkin Bir İnceleme. International Journal of Field Education, 3(2), 60-71.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030