Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Beceri Alanlarına Yönelik B1 Düzeyi Etkinlik Modeli

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 65 - 88, 20.12.2020

Abstract

Mevcut ünite modeli çalışması metindilbilimsel ölçütler ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde oldukça önemli olan kültürel aktarım unsurları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Bu süreçte Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Başvıuru Metni’nde belirtilen dil seviyelerinden B1 düzeyi kazanımları kılavuz olarak kullanılmış ve ünitenin metinsel örüntüler bakımından sıralılık ve bütünlük özellikleri taşıması sağlanmıştır. Bu bağlamda dil, beceri alamları, kültür aktarımı, metindilbilim konuları hakkında alanyazına değinilmiş ve ünite modeli sunulmuştur.

References

  • Brooks, N. (1986). Culture in the Classroom, Culture Bound, Ed. Joyce Merrill Valdes, Cambridge, Cambridge University Press, pp. 123-129.
  • CEF. (2000). A Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment https://rm.coe.int/16802fc1bf adresinden 25.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Dilidüzgün, Ş. (2010). Metindilbilim Ve Türkçe Öğretimi. İstanbul: Morpa.
  • Dilidüzgün, Ş. (2008). Türkçe öğretiminde metindilbilimsel bağlamda uygulamalı bir yaklaşım. İstanbul Üniversitesi Doktora Tezi. İstanbul
  • Güvenç, B. (1997). Kültürün ABC’si. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kartarı, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Şahin Matbaası, Ankara.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Çeviri Komisyonu (2009) Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni Öğrenme-Öğretme-Değerlendirme, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni, Öğrenme-Öğretme- Değerlendirme. Ankara.
  • Pinker, S. (2016). Boş Sayfa İnsan Doğasının Modern İnkarı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Tomalin, B. & Stempleski, S. (1993). Cultural awareness. Oxford University Pres.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 65 - 88, 20.12.2020

Abstract

References

  • Brooks, N. (1986). Culture in the Classroom, Culture Bound, Ed. Joyce Merrill Valdes, Cambridge, Cambridge University Press, pp. 123-129.
  • CEF. (2000). A Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment https://rm.coe.int/16802fc1bf adresinden 25.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Dilidüzgün, Ş. (2010). Metindilbilim Ve Türkçe Öğretimi. İstanbul: Morpa.
  • Dilidüzgün, Ş. (2008). Türkçe öğretiminde metindilbilimsel bağlamda uygulamalı bir yaklaşım. İstanbul Üniversitesi Doktora Tezi. İstanbul
  • Güvenç, B. (1997). Kültürün ABC’si. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kartarı, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Şahin Matbaası, Ankara.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Çeviri Komisyonu (2009) Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni Öğrenme-Öğretme-Değerlendirme, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2006). Avrupa Dilleri İçin Ortak Başvuru Metni, Öğrenme-Öğretme- Değerlendirme. Ankara.
  • Pinker, S. (2016). Boş Sayfa İnsan Doğasının Modern İnkarı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Tomalin, B. & Stempleski, S. (1993). Cultural awareness. Oxford University Pres.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics, Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Bilge Merve Karadağ 0000-0002-4792-2876

Publication Date December 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Karadağ, B. M. (2020). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Beceri Alanlarına Yönelik B1 Düzeyi Etkinlik Modeli. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(2), 65-88.

International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: