İşletmeler ülke ekonomilerine katkıda bulunan en küçük birimlerdir. İşletmeler faaliyetlerini gerçekleştirirken ekonomik ve sosyal amaçlar gütmektedirler. Günümüzde bu amaçlardan şüphesiz en önemli olanı işletmenin piyasa değerini maksimize etmektir. İşletme yöneticileri bu amaç doğrultusunda yatırımın nasıl finanse edileceğinden çok kar payı kararlarının işletme değeri üzerine etkisi, işletme piyasa değerlerini arttırmak ve yatırımcıları memnun edecek şekilde dikkate almak zorunda kalmışlardır. Bu aşamada işletme değerini etkileyen faktörlerin önemi ortaya çıkmaktadır. İşletmelerin kar payı dağıtımı bu nokta da finansman ölçüsünde ayrıca önem kazanmaya başlamıştır. İşletmelerin belirli bir faaliyet dönemi sonucunda elde etmiş oldukları karlar sermayeye eklenebilir, ihtiyat amacıyla yedekler şeklinde tutulabilir ya da şirket ortak ve yatırımcılarına kar payı olarak dağıtılabilir. İşletmelerde kar payı dağıtım politikalarının işletmelerin hisse değeri üzerine etkisi bilimsel olarak hala kanıtlanamamasına rağmen, bu konuyu ortaya koyan önemli teoriler yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı BIST30 Endeksinde 2005-2019 dönemleri arasında kesintisiz yer alan 25 işletmenin finansal verileri incelenerek, kar dağıtımın finansal performans üzerine etkisi olup olmadığı ortaya koyulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 11, 2020 |
Acceptance Date | June 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |