Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2023, Volume: 12 Issue: 2, 85 - 102

Abstract

Bu çalışma öğretmenlerin sınıf yönetiminde öğrencilerinin duygu düzenleme süreçlerini geliştirmek amaçlı kullandıkları stratejileri belirlemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiş bir araştırmadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 53 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda aşağıdaki görüşler ortaya çıkmıştır.
Araştırmaya katılan öğretmenler duygu düzenlemenin ne olduğu konusunda, genel olarak olumlu duyguların artması olumsuz duyguların da azaltılabilmesi yönünde görüşler ortaya koymuşlardır. Öğretmenlerin çoğu duygu düzenleme becerilerinin kişisel gelişim çabaları sonucunda oluşabileceğini vurgulamışlardır. Duygu düzenleme gelişimini sağlamak için genel olarak tüm derslerde ama en çok Hayat Bilgisi ve Türkçe dersinde drama, örnek olay çalışması, duygu kartları, hikâye yazdırma, nefes egzersizleri, duygu çarkı, örnek hikâye anlatma, açık uçlu sorularla kendilerini ifade etmelerini sağlama, görüşme, ben dili kullanma, rahatlatma, “kabul et, yansıt, sor” etkinliği, konuşma gibi stratejiler kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin duygu düzenleme ile kontrolü ilişkilendirdikleri ve duyguları kontrol etme ve süreç üzerine vurgu yaptıkları görülmüştür. Kazanımları ve ders kitaplarını duygu düzenleme açısından yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir.

References

  • Dinçer, Ç., Yarar, M., ve. Akgün, E. (2011). Okul öncesi öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1,1-9.
  • Durmuşoğlu Saltalı, N. (2010). Duygu eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarının duygusal becerilerine etkisi (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 258519
  • Duy, B. ve Yıldız, M. A. (2014). Ergenler için duygu düzenleme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Turkish Psychological Counseling And Guidance Journal, (5)41, 23-35.
Year 2023, Volume: 12 Issue: 2, 85 - 102

Abstract

References

  • Dinçer, Ç., Yarar, M., ve. Akgün, E. (2011). Okul öncesi öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1,1-9.
  • Durmuşoğlu Saltalı, N. (2010). Duygu eğitiminin okul öncesi dönem çocuklarının duygusal becerilerine etkisi (Doktora Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi. 258519
  • Duy, B. ve Yıldız, M. A. (2014). Ergenler için duygu düzenleme ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Turkish Psychological Counseling And Guidance Journal, (5)41, 23-35.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Environment and Culture
Journal Section Research Article
Authors

Hilal Altıntaş 0000-0001-6581-4775

Early Pub Date January 8, 2024
Publication Date
Submission Date December 8, 2023
Acceptance Date January 8, 2024
Published in Issue Year 2023 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Altıntaş, H. (2024). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research, 12(2), 85-102.
AMA Altıntaş H. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. IJSSR. January 2024;12(2):85-102.
Chicago Altıntaş, Hilal. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 12, no. 2 (January 2024): 85-102.
EndNote Altıntaş H (January 1, 2024) Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research 12 2 85–102.
IEEE H. Altıntaş, “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”, IJSSR, vol. 12, no. 2, pp. 85–102, 2024.
ISNAD Altıntaş, Hilal. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 12/2 (January 2024), 85-102.
JAMA Altıntaş H. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. IJSSR. 2024;12:85–102.
MLA Altıntaş, Hilal. “Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research, vol. 12, no. 2, 2024, pp. 85-102.
Vancouver Altıntaş H. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerini Geliştirmek İçin Kullandıkları Stratejiler Konusundaki Görüşlerinin İncelenmesi. IJSSR. 2024;12(2):85-102.