Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sanal zorba ve mağdur olma durumlarının incelenmesi ve bu durumun cinsiyet ve sınıf düzeyiyle arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 öğretim yılı 2. döneminde Trabzon ili merkezinde öğrenim görmekte olan 209’u erkek 204’ü kız toplam 413 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kesitsel tarama modeline uygun olarak öğrencilerin sanal zorba ve mağdur olma durumlarını belirlemek üzere sanal zorba ve mağdur anketi kullanılmıştır. Toplanan veriler frekans, yüzde ve ki kare analizi ile test edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin %18,6’sının sanal zorbalığa maruz kaldığı, %11,6’sının sanal zorbalık davranışlarını sergilediği görülmüştür. Araştırmada 8. sınıfa devam eden öğrencilerin diğer sınıflardaki öğrencilere göre daha fazla sanal zorbalık yaptığı, 6. Sınıf öğrencilerin ise daha fazla sanal zorbalığa maruz kaldıkları bulunmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin daha çok msn ve sohbet odalarını kullanarak sanal zorbalık yaptığı ve sanal zorbalığa maruz kaldığı bulunmuştur
The aim of this research is to study the cyber bullying and victim incidents among primary school
students. A total of 413 students studying in Trabzon city center during the second term of 2010-2011 academic-year
constitute the study group of the research. Cyber bullying and victim questionnaire was used to determine the cyber
bullying and victim incidences among the students in the research. As a result of the study, it was determined that
18,6% of the students fall victim to cyber bullying and 11,6% of them display the cyber bullying behaviors. In the
research, it was found than students studying in 8th grade display more cyber bullying behaviors than the students in
other grades and 6th grade students suffer more from cyber bullying. It was found that the students in the research get
involved in cyber bullying and fall victim to such behaviors mostly while using msn and chat rooms.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 2 |