Kurumsal enformasyonun paydaşlara aktarılması ve kurumun rakipleri arasında farklı bir konum elde etmesi noktasında önemli olan kurumsal iletişim, farklı uygulama ve tekniklerle sürekli gelişen bir alandır. Kurumlar kendileri ve ürünleri ile ilgili enformasyonu, hedef kitleye en etkin araç ve yöntemlerle ulaştırma çabasındadır. Geleneksel medya araçları kullanılarak gerçekleştirilen kurumsal iletişim faaliyetleri günümüzde sosyal medya platformlarının gelişmesi ve yayılması ile birlikte dijital ortamlarda da sürdürülmeye başlamıştır. Son dönemlerde iletişim ağına eklemlenen bir sistem olan sosyal medya, kurumsal iletişim faaliyetlerinin sürdürüldüğü, etkileşimli bir süreci mümkün kılmaktadır. Önemli bir sosyal medya platformu olarak ön plana çıkan Facebook, çift yönlü iletişim olanağı sağlaması ve kurum ile hedef kitlesini ortak bir alanda buluşturması nedeniyle kurumsal iletişim faaliyetlerinde kullanılmaktadır. Bu çalışma, sosyal medyanın kurumsal iletişim açısından kullanım biçimlerini ortaya koyan, Turkcell, Avea ve Vodafone GSM Operatörlerinin kurumsal Facebook sayfalarındaki kurumsal iletişim performanslarını konu edinmektedir. Sayfalar üzerinde gerçekleştirilen içerik analiziyle, kurumsal iletişim uygulamalarının yoğunluğu ve biçimleri karşılaştırmalı olarak tespit edilmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Kurumsal İletişim, Kurumsal Facebook Sayfası, Turkcell, Avea, Vodafone
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 25, 2016 |
Submission Date | January 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |
Intermedia International E-journal
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.