Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 309 - 329, 30.12.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı üniversite öğrenimine devam eden profesyonel futbolcuların üniversite eğitimleri sürecinde kulüpte, okulda ve aile hayatında yaşadığı zorlukların belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılımcı olarak 40 aktif profesyonel futbolcu dâhil edilmiştir. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış sorular hazırlanıp 40 futbolcuya uygulanmıştır. Sorular futbolcuların eğitim sürecinde kulüp, aile ve okulda yaşadıkları sorunları kapsamaktadır. Verilerin toplanmasında internet yoluyla katılımcılara ulaşılmış ve cevaplamaları istenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Nvivo çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularında katılımcıların çoğunlukla profesyonel futbol yaşantısının akademik başarıyı olumsuz etkilediğini, okul, aile ve kulüp sürecinde zaman yönetimi konusunda zorlandıklarını ancak profesyonel futbolculuk ve eğitim sürecinin devam etmesi onların aile yaşamı ve ilişkilerini olumlu yönde etkilediğini ifade etmişlerdir. Sonuç olarak futbolcular kulüp, okul ve aile arasında denge kurduklarını, zorunluluk derecesine göre aile, kulüp ve okul planlaması yaptıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca futbolcuların ifadelerinde eğitim kazanımlarının performanslarını olumlu yönde etkilediğini ve aile bireyleri, kulüp yöneticileri, antrenör ve öğretim elemanlarının futbolcuların eğitim sürecine olumlu yaklaşmalarının motivasyonlarını artırdıkları anlaşılmaktadır.

Thanks

İyi çalışmalar dileriz.

References

  • Alvurdu, S., Şenel, Ö. (2010). Lise Eğitimi Sürecindeki Futbolcu Öğrencilerin Sorunları (Ankara İli Örneği). SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1): 17-28. DOI: 10.1501/Sporm_0000000171
  • Canal, E. (2008). Spor Liselerindeki Öğrencilerin Problemleri ve Beklentilerinin Belirlenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Cengiz, R., Taşmektepligil, M. Y. (2016). “Spor Üzerine Sosyolojik Bir Çözümleme: Spor Merkezleri (Samsun Örneği)”. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (56), 220-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/abuhsbd/issue/32964/366317
  • Culbertson, L., McNamee, M., ve Ryall, E. (2008). Resource guide to the philo¬sophy of sport and ethics of sport. The higher education academy. http://www.heacademy.ac.uk/assets/hlst/documents/resources/philosophy_et¬hics_sport.pdf
  • http://www.kimkimdir.net.tr/kisiler/fethi-heper, Erişim tarihi: 10.12.2022
  • http://www.yilmazvural.com/hakkinda, Erişim tarihi: 02.06.2022
  • https://ajansspor.com/haber/yucel-ildiz-cok-takim-cikardik-sira-erzurumsporda-596821, Erişim tarihi: 01.06.2022
  • https://dinyakos.com/2015/01/22/fethi-heper-futbolun-profesoru/, Erişim tarihi: 10.12.2022
  • https://fastcompany.com.tr/calisma-hayati/harvardli-futbolcu/, Erişim tarihi: 01.06.2022
  • https://fcbayern.com/en/club/company/oliver-kahn, Erişim tarihi: 01.06.2022
  • https://sportslaw.uslegal.com/sports-agents-and-contracts/ncaa-sports-contracts-and-amateurism/, Erişim tarihi: 10.06.2022
  • https://www.cnnturk.com/spor/futbol/nuri-sahin-harvardtan-basariyla-dondu, Erişim tarihi: 02.06.2022
  • https://www.goal.com/en-us/news/an-experience-of-a-lifetime-for-14-kids-from-the-oscar/ksyjcws1dlss1k98j3j7li9ql, Erişim tarihi: 10.06.2022

Determining the Difficulties Faced by University-Educated Footballers in the Education Process

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 309 - 329, 30.12.2022

Abstract

The purpose of this research is to determine the difficulties faced by professional football players, who continue their university education, in their club, school and family life during their education process. Qualitative research method was used in the research. 40 active professional football players were included as participants in the study. In the collection of data, semi-structured and structured questions were prepared and applied to 40 football players. The questions contain the problems faced by the football players in the club, family and school during the education process. In order to collect the data, the participants were reached via the internet and they were asked to answer. Nvivo analysis technique was used to analyze the data. In the research findings; Most of the participants stated that professional football life affects academic success negatively, they have difficulties in time management in school, family and club processes, but the continuation of professional football and education process affects their family life and relationships positively. As a result, the football players stated that they established a balance between the club, school and family, and they planned family, club and school according to the degree of necessity. In addition, it is understood that the educational achievements of the football players affect their performance positively and the positive approach of family members, club board members, coaches and instructors to the education process of the football players increases their motivation.

References

  • Alvurdu, S., Şenel, Ö. (2010). Lise Eğitimi Sürecindeki Futbolcu Öğrencilerin Sorunları (Ankara İli Örneği). SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1): 17-28. DOI: 10.1501/Sporm_0000000171
  • Canal, E. (2008). Spor Liselerindeki Öğrencilerin Problemleri ve Beklentilerinin Belirlenmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Cengiz, R., Taşmektepligil, M. Y. (2016). “Spor Üzerine Sosyolojik Bir Çözümleme: Spor Merkezleri (Samsun Örneği)”. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (56), 220-240. https://dergipark.org.tr/tr/pub/abuhsbd/issue/32964/366317
  • Culbertson, L., McNamee, M., ve Ryall, E. (2008). Resource guide to the philo¬sophy of sport and ethics of sport. The higher education academy. http://www.heacademy.ac.uk/assets/hlst/documents/resources/philosophy_et¬hics_sport.pdf
  • http://www.kimkimdir.net.tr/kisiler/fethi-heper, Erişim tarihi: 10.12.2022
  • http://www.yilmazvural.com/hakkinda, Erişim tarihi: 02.06.2022
  • https://ajansspor.com/haber/yucel-ildiz-cok-takim-cikardik-sira-erzurumsporda-596821, Erişim tarihi: 01.06.2022
  • https://dinyakos.com/2015/01/22/fethi-heper-futbolun-profesoru/, Erişim tarihi: 10.12.2022
  • https://fastcompany.com.tr/calisma-hayati/harvardli-futbolcu/, Erişim tarihi: 01.06.2022
  • https://fcbayern.com/en/club/company/oliver-kahn, Erişim tarihi: 01.06.2022
  • https://sportslaw.uslegal.com/sports-agents-and-contracts/ncaa-sports-contracts-and-amateurism/, Erişim tarihi: 10.06.2022
  • https://www.cnnturk.com/spor/futbol/nuri-sahin-harvardtan-basariyla-dondu, Erişim tarihi: 02.06.2022
  • https://www.goal.com/en-us/news/an-experience-of-a-lifetime-for-14-kids-from-the-oscar/ksyjcws1dlss1k98j3j7li9ql, Erişim tarihi: 10.06.2022
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Recep Cengız 0000-0003-4097-2237

Göksel Yıkmış 0000-0003-2126-6003

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Cengız, R., & Yıkmış, G. (2022). Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 309-329.
AMA Cengız R, Yıkmış G. Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi. IntJCES. December 2022;8(2):309-329.
Chicago Cengız, Recep, and Göksel Yıkmış. “Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, no. 2 (December 2022): 309-29.
EndNote Cengız R, Yıkmış G (December 1, 2022) Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 2 309–329.
IEEE R. Cengız and G. Yıkmış, “Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi”, IntJCES, vol. 8, no. 2, pp. 309–329, 2022.
ISNAD Cengız, Recep - Yıkmış, Göksel. “Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/2 (December 2022), 309-329.
JAMA Cengız R, Yıkmış G. Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi. IntJCES. 2022;8:309–329.
MLA Cengız, Recep and Göksel Yıkmış. “Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, 2022, pp. 309-2.
Vancouver Cengız R, Yıkmış G. Üniversite Öğrencisi Profesyonel Futbolcuların Eğitim Sürecinde Yaşadığı Zorlukların Belirlenmesi. IntJCES. 2022;8(2):309-2.