BibTex RIS Cite

REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU

Year 2012, Issue: 42 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 0 - , 18.09.2012

Abstract

Reklam, insanın günlük yaşamının neredeyse her anına nüfuz etmiş bir olgudur. Reklamı oluşturan
temel unsurlar, insanın algısını inşa eden duyular ile eşleşir. Reklamda görme duyusuna yönelik yazılar,
şekiller, renkler, nesneler söz konusu iken, duyma duyusuna da sesler, müzik veya sessizlik hitap eder.
Reklamda görsel öğeler de dikkate alınarak kullanılan reklam müziği; stratejik olarak ürünün, markanın,
kurumun tanıtılmasına ve hatırlanmasına, uzun dönemde ise hedef kitlenin zihninde bir marka kişiliğinin
oluşmasına yardımcı olur. Reklamın hitap ettiği hedef kitlenin kültürel anlamda sahip olduğu değerlerin,
gelenek ve göreneklerin, reklamda görsel unsurların yanı sıra müzik olarak da formüle edilerek kullanılabildiği
görülmektedir. Reklam müziğinde yer verilen bu kültürel motiflerin de markanın ve dolayısıyla
da marka kişiliğinin sunumuna yardımcı olduğu ifadesinin doğruluğunu ortaya koymak üzere gerçekleştirilen
bu çalışmada; Türk kültürü açısından önem taşıyan bir dönem olan Ramazan ayının içindeki
üç haftada, televizyonda üç ulusal kanalda, izlenme oranlarının yüksek olduğu prime time saatleri içinde
yayınlanan reklamlar arasından seçilen örneklem üzerinde bir içerik analizi yapılmıştır. 112 reklamdan
28 reklamda reklam müziğinde Türk müziğine özgü çalgılardan yararlanıldığı, bu etkileşimin reklamda
‘samimi' bir marka kişiliğinin sunumuna yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Reklam Müziği, Kültür, Marka Kişiliği


Abstract: The Use of Cultural Motifs in Advertisement Music and the Presentation of Brand
Personality
Advertising influences almost all of the daily life of human. The basic elements in the advertisement match
with the senses that compose human perception. While text, graphics, colors and objects are directed
towards the sense of sight; sounds, music or silence are directed towards hearing. Music in advertisement
which is used by taking into consideration the visual elements in advertisements helps to promote
product, brand and corporation strategically and be remembered by the consumers. It also helps to form
the brand personality in the mind of target audience in a long period. The values, traditions and customs
that the target audience of the advertisement has, can be formulated and used in advertisement as music
besides the visual elements. The cultural motifs that are used in music in advertisement support the
presentation of the brand and brand personality. In order to demonstrate the accuracy of this statement,
in this article, the sample of TV commercials which were broadcasted in three weeks in Ramadan, which
is an important month for Muslims, was analyzed by content analysis. 112 sample commercials were
broadcasted in three national channels in prime time. It's concluded that Turkish musical instruments
were used in 28 commercials and this use helps to present the ‘sincere' personality of the brand.

Key Words: Advertisement Music, Culture, Brand Personality

Year 2012, Issue: 42 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, 0 - , 18.09.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nihan Aytekin

Publication Date September 18, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 42 - İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi

Cite

APA Aytekin, N. (2012). REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal(42). https://doi.org/10.17064/iüifhd.87047
AMA Aytekin N. REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. September 2012;(42). doi:10.17064/iüifhd.87047
Chicago Aytekin, Nihan. “REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, no. 42 (September 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.87047.
EndNote Aytekin N (September 1, 2012) REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 42
IEEE N. Aytekin, “REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, no. 42, September 2012, doi: 10.17064/iüifhd.87047.
ISNAD Aytekin, Nihan. “REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal 42 (September 2012). https://doi.org/10.17064/iüifhd.87047.
JAMA Aytekin N. REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012. doi:10.17064/iüifhd.87047.
MLA Aytekin, Nihan. “REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal, no. 42, 2012, doi:10.17064/iüifhd.87047.
Vancouver Aytekin N. REKLAM MÜZİĞİNDE KÜLTÜREL MOTİFLERİN KULLANIMI VE MARKA KİŞİLİĞİNİN SUNUMU. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi | Istanbul University Faculty of Communication Journal. 2012(42).