The purpose of the study is to investigate the effects ofshort films used in math teaching on values education. It is designed in accordance with the research case study; It was carried out with 7th and 8th-grade students studying in a public school in the center of a province in Eastern Anatolia. Worksheets, interviews and diaries were used as data collection tools in the study. The collected data were analyzed by the content analysis method. The results obtained from the research show that short films have positive effects on values education. It can be said that these effects occur as students pay attention to moral dimensions, empathize, think about the results of positive behaviors and make positive decisions about their future behavior. As a result of the study, it was seen that both mathematics teaching and values education can be handled together with short films.
Araştırmanın amacı matematik öğretiminde kullanılan kısa filmlerin değerler eğitimi yönünden incelenmesidir. Araştırma durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Doğu Anadolu’da bir ilin merkezinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 7. ve 8.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme, günlük ve çalışma yaprakları kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar kısa filmlerin değerler eğitimine olumlu etkilerinin olduğunu göstermiştir. Bu etkiler öğrencilerin ahlaki boyutlara dikkat etmesi, empati kurmaları, olumlu davranışların sonuçları hakkında fikir yürütmeleri ve bundan sonraki davranışları hakkında olumlu kararlar vermeleri şeklinde olduğu söylenebilir. Çalışma sonucunda kısa filmlerle hem matematik öğretimi hem de değerler eğitiminin birlikte ele alınabileceği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 18, 2022 |
Publication Date | December 21, 2022 |
Submission Date | May 12, 2022 |
Acceptance Date | July 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...