Çağın koşulları gereği yeniden şekillenmek durumunda kalan eğitim anlayışının sağlıklı gelişimini sağlamak hemen hepimizin öncelikli sorumluluğu haline geldi. Buna göre özellikle eğitime doğrudan paydaş olan kişi, kurum ve kuruluşların gerek doğrudan gerekse dolaylı olarak eğitim politikalarında belirleyici oldukları görülmektedir. Özellikle OECD, AB, UNICEF, Dünya Bankası gibi çok uluslu kurum ve kuruluşların kaleme aldığı raporlar küresel anlamda ses getirmektedir. Bu çabaların da etkisiyle ortaya çıkan ve “21. Yüzyıl Yeterlikleri” diye tanımlanan yeterlikler çerçevesi eğitim politikalarında nelere dikkat edilmesi gerektiğine dair ipuçları vermektedir. Öte yandan eğitime ve okul sistemlerine ilişkin tek çaba sarf eden küresel aktörler de değildir; özellikle eğitimciler tarafından var olan sistemin iyileştirilmesi adına da farklı arayışlar sürdürülmektedir. Örneğin alternatif eğitim arayışları çerçevesinde ortaya çıkan “okul dışı öğrenme modeli” öğrenmeyi dört duvar arasına sıkışmaktan kurtarmak için bir yol haritasını ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın genel amacı 21. Yüzyıl Yeterlikleri ve okul dışı öğrenme modelini birlikte ele alarak alan yazında var olan bilgiler ışığında bu ikisinin nasıl sentezlenebileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla nitel bir araştırma tasarlanmış ve doküman analizi tekniği ile toplanan veriler kapsamında yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında 21. Yüzyıl Yeterliklerinin ortaya koyduğu başat beceri alanlarında okul dışı öğrenme modeline uygun etkinlikler yapılabileceğini göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | April 19, 2024 |
Submission Date | December 20, 2023 |
Acceptance Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |
Journal of Continuous Vocational Education and Training