Bu çalışmada, bilim
eğitiminde düşünce deneyleri temelli online argümantasyonla lise öğrencilerinin
eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma
Ankara’da bir ortaöğretim kurumunda 11, dokuzuncu sınıf öğrencisiyle online
grup üzerinden durum çalışması temelinde yürütülmüştür. Uygulama sürecinde
öğrenciler online grup üzerinden düşünce deneylerini argüman olarak yeniden
kurgulamışlar, kendilerinin ve diğerlerinin düşünme stratejilerini kritik etmişler,
argümanlara karşı argümanlar sunmuşlardır. Veri toplama aracı olarak yedi adet
düşünce deneyinden oluşan öğretim dizini, online gruptaki
tartışma süreci ve öğrenci gözünden sürecin değerlendirilmesi kullanılmıştır.
Veri toplama araçlarının kapsam geçerliği alan eğitiminde uzman üç fen
eğitimcisi tarafından kontrol edilerek sağlanmıştır. Veri toplama araçlarının
güvenirliği ise aynı üç fen eğitimcisinin veri analizi sırasında aralarındaki
%95 uyum ile sağlanmıştır. Veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma
sonunda öğrencilerin düşünce deneyleri temelli online argümantasyonla düşünce
deneyini argüman olarak yeniden kurgulama, kendilerinin ve diğerlerinin düşünme
stratejilerini kritik etme ve birbirlerinin argümanlarına karşı argümanlar
sunma vasıtasıyla eleştirel düşünme becerilerinin geliştirildiği bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2018 |
Submission Date | June 29, 2018 |
Acceptance Date | December 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.