Bu çalışmanın amacı, konaklama ve seyahat
işletmelerinde yaşanan etik sorunların belirlenmesi; ahlak ve etik
kavramlarının tanımlanması ve turizm işletmelerinde etik kuralların neler
olduğunun ortaya konulmasıdır. Bu kapsamda etik kavramı ve etik türlerine
değinilmiş; söz konusu işletmelerde meydana gelen etik sorunlar ele alınmıştır.
Etik, turizm sektörü açısından oldukça önemli bir konudur. Turizm sektörü
bünyesinde yer alan konaklama ve seyahat işletmeleri turizmin faaliyet
alanlarıdır. Seyahat işletmeleri insanlara seyahate çıkmadan önce yardımcı olan
işletmelerdir. Bu bağlamda, müşterisine gidilen destinasyon hakkında aslında
var olmayan bir ürünün var olduğunu söyleyen bir seyahat işletmesi çalışanı bu
etik dışı davranışı nedeniyle, müşterisinin söz konusu acentayı bir daha tercih
etmemesine neden olmaktadır. Konaklama işletmelerinde ise müşteri ile işletme
personelinin uzun saatler boyunca bir arada bulunmaları ve müşterilerin can ve
mal güvenliğinin konaklama işletmesinin sorumluluğunda olması gibi nedenlerden
dolayı, turizm etik olarak incelenmesi gereken bir alandır. Bu çalışmada ilgili
alanyazın taraması yapılmış, araştırmacıların sektör tecrübelerinden
yararlanılmış ve konuyla ilgili yapılmış önceki çalışmalara yer verilmiştir. Araştırmanın
sonucunda en fazla göze çarpan etik sorunların; aldatıcı ve yanıltıcı
nitelikteki haberler, fazla rezervasyon, çalışanlarla ilgili sorunlar ve cinsel
sorunlar olduğu görülmektedir. Bu doğrultuda söz
konusu işletme yöneticilerine ve turizm eğitimi veren kurumlara çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
Bu çalışmanın amacı, konaklama ve seyahat işletmelerinde yaşanan
etik sorunların belirlenmesi; ahlak ve etik kavramlarının tanımlanması ve
turizm işletmelerinde etik kuralların neler olduğunun ortaya konulmasıdır. Bu
kapsamda etik kavramı ve etik türlerine değinilmiş; söz konusu işletmelerde
meydana gelen etik sorunlar ele alınmıştır. Etik, turizm sektörü açısından
oldukça önemli bir konudur. Turizm sektörü bünyesinde yer alan konaklama ve
seyahat işletmeleri turizmin faaliyet alanlarıdır. Seyahat işletmeleri insanlara
seyahate çıkmadan önce yardımcı olan işletmelerdir. Bu bağlamda, müşterisine
gidilen destinasyon hakkında aslında var olmayan bir ürünün var olduğunu
söyleyen bir seyahat işletmesi çalışanı bu etik dışı davranışı nedeniyle,
müşterisinin söz konusu acentayı bir daha tercih etmemesine neden olmaktadır.
Konaklama işletmelerinde ise müşteri ile işletme personelinin uzun saatler
boyunca bir arada bulunmaları ve müşterilerin can ve mal güvenliğinin konaklama
işletmesinin sorumluluğunda olması gibi nedenlerden dolayı, turizm etik olarak
incelenmesi gereken bir alandır. Bu çalışmada ilgili alanyazın taraması
yapılmış, araştırmacıların sektör tecrübelerinden yararlanılmış ve konuyla
ilgili yapılmış önceki çalışmalara yer verilmiştir. Araştırmanın sonucunda en
fazla göze çarpan etik sorunların; aldatıcı ve yanıltıcı nitelikteki haberler,
fazla rezervasyon, çalışanlarla ilgili sorunlar ve cinsel sorunlar olduğu
görülmektedir. Bu doğrultuda söz konusu işletme
yöneticilerine ve turizm eğitimi veren kurumlara çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Tourism, Hospitality and Sports |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Submission Date | September 23, 2018 |
Acceptance Date | December 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Vol 17 Ethics Special Issue |