BibTex RIS Cite

Determining Methods Used By Prospective Teachers Of Social Studies In Teaching About Historical Topics

Year 2015, Volume: 6 Issue: 2, 112 - 153, 24.11.2015
https://doi.org/10.17499/jsser.01501

Abstract

Attainments about history and historical topics constitute one of important parts of Social Studies curricula. This curricula prepared with a constructivist approach should be applied in the light of accurately chosen methods. Performing social studies course whose one of main objectives is training active citizen through using accurate methods will enable historical attainments, being present within the curriculum, to be realized more accurately. Students attainments results in the application of the correct method of historical topics easy to learn and will do better bindings with their daily lives. Therefore, students will learn historical topics more easily and make better associations with their daily lives. In this study which was conducted in the light of this purpose, practice files prepared by Social Studies Teacher Training students of Sakarya University in the courses of Teaching Practice I and II were subjected to document analysis. It was found out that prospective teachers did not use the methods and techniques sufficiently necessary for an effective social studies course.

References

  • Aslan, E. (2006). Neden Tarih Öğretiyoruz.(WhyTeachHistory)Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. c. 20. 162-174.
  • Avşar, O., (tarihsiz). Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (New Approaches in Education) TED Ankara Koleji Vakfı.
  • Bal, M. S. & Yiğittir, S. (2011). Tarih ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Uygulanan Etkinliklerin Yöntem ve Teknikler Açısından İncelenmesi,
  • (Historyand Analysis
  • MethodsandTechniques in AppliedSocialStudies in Terms of Activities), SBARD, (18).
  • Bal, S., (2011). Türkiye’de Tarih Öğretiminin Sorunları ve Çözüm Yolları Konusunda Öğretmen Adayı ve Öğretmen Görüşlerinin Karşılaştırılması. (A Comparıson Of Views Of In-ServıceAndPre-ServıceTeachers On Problems Of HistoryTeachingAnd Solutions ForTheseProblems) Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. c. 8. s. 15. 371-387
  • Barth, J. & Demirtaş, A., (1997).İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Kaynak Üniteler. YÖK(ElementarySocialStudies Resource Units. YÖK/World Bank NationalEducation Development Project Pre-Service TeacherEducation.)Anlara: YÖK.
  • Berg, B.L., (2001). QualıtatıveResearchMethodsForTheSocıalScıences.Printed in the United States of America.
  • Bilgili, A. S., (2009). Sosyal Bilgilerin Temelleri. (SocialStudies Basics) (ed. Bilgili, A. S.) s. 2-36. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N., (2006).Sosyal Bilgilerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar.(Content Analysis Techniques in SocialSciencesand Case Studies).Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Brush, T.,& Saye, J. W. (2009). Strategies for Preparing Preservice Social Studies Teachers to Integrate Technology Effectively: Modelsand Practices. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 46-59.
  • Colley, B. M., (2012). Teaching Social Studies Through the Performing Arts. The Educational Forum, 76. 4–12.
  • Coşkun Keskin, S. &Kaplan, E., (2012). Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olarak Oyuncak Müzeleri.(Toys Museums As Out-Of-School Learning Method In Social Studies And History Education) Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. c. 11. s. (41). 95-115
  • Coşkun Keskin, S., (2012). Çocuklar İçin Değer Neyi Çağrıştırıyor? Değerleri Gündelik Hayata Aktarmaya Yönelik Bir Tespit Çalışması.(WhatDoes “Value” EvokeForChildren? A DetectionStudy as toTransferringValuesto Daily Life)Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(2). 1491-1512.
  • Çapa, M., (2009).Sosyal Bilim Disiplinleri. Sosyal Bilgilerin Temelleri(Social Science Disciplines. Basics of Social Science). (ed. Bilgili, A. S.) s. 121-140. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelikkaya, T. & Kuş, Z., (2009). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kullandıkları Yöntem ve Teknikler. (Methods and Teachniques They Use Social Studies Teachers) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XXII(2). 741-758
  • Çengelci, T. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Dışı Öğrenmeye İlişkin Görüşleri. (Social Studies Teachers’ Views On Learning Outside The Classroom) Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 13(3). 1823-1841.
  • Çulha, B., (2010).Tarih Derslerinde Etkin Soru Sorma. Tarih Nasıl Öğretilir. Tarih Öğretmenleri İçim Özel Öğretim Yöntemleri.(EffectiveQuestioning in History Course. How toTeachHistory? Teaching Methodology for History Teachers.) (Ed. Safran, M.). s. 290-297. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Dilek, D. (2002).Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi (Learning and Development Thought in History Courses). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dönmez, C. &Yazıcı, K., (2008). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi.(Teaching Topics of Revolution History and Kemalism.) Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Erden, M. (tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Social Studies Education). İstanbul: Alkım Yayın Evi.
  • Gençtürk, E. & Sarpkaya, G., (2012).Sosyal Bilgiler Öğretmen Yeterlilikleri. Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Social Studies Teacher Qualifications Social Studies Education)..(ed. Safran. M.) s. 49-66. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güçlü, Y. &diğ., (2012). Sakarya İlinde Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretmen Yeterlilikleri ve Öğrenci Tutumları Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Tespit Çalışması.Sakarya (TeacherQualificationandRetainingStudy on the Evaluation of StudentAttitudes of SocialStudies in theProvince.)Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Sonuç Raporu. Sakarya.
  • Kan, Ç., (2006). Etkili Sosyal Bilgiler Öğretimi Arayışı.(ThePursuit Of EffectiveInstructionSocialStudies Course) Kastamonu Eğitim Dergisi. s. 14. 537-544.
  • Köstüklü, N., (1998). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. (Social Sciences and History Teaching.) Konya: Kuzucular Ofset.
  • Lovom, M.G., (2012). Historiography in theMethods Course: Training Preservice History
  • Teachers to Evaluate Local Historical Commemorations. The History Teacher. 45 (4). 569-579.
  • Mathis, P. B. &Boyd, N. C., (2009). Who is Teaching Social Studies? Pre-Service Teachers’
  • Reaction. Social Studies Research & Practice. 4 (3). p76.
  • Mayring, P., (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. (Introduction to Qualitative Social Research). Ankara: Baki Kitapevi.
  • McMormick, T. M. &Hubbard, J., (2011). Every Picture Tells a Story: A Study of TeachingMethods Using Historical Photographs With Elementary Students.The Journal of Social Studies Research. 35 (1). 80-94.
  • Meydan A. & Akkuş, A., (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Gezilerinin Tarihi ve Kültürel Değerlerin Kazandırılmasındaki Önemi.(The Importance of Getting Students Adoptthe History and Cultural Values Through MuseumVisits in Social StudiesTeaching) Marmara Coğrafya Dergisi.s. 29. 402-422.
  • Miles, M.B.,&Huberman, A.M. (1994). Qualitativedataanalysis: an expandedsourcebook (2nd ed.). ThousandOaks, California: SAGE. Morahan- Martin, 1996.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2008).Sosyal Bilgiler 6. ve 7. Sınıf Programı.(Ministry of Education Social Studies Curriculum. Grade: 6 and 7)
  • Öztürk, C. (2006). Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler arası Bir Bakış. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım.(Social Studies: Interdisciplinary Social Life at a Glance. Life Science and Social Studies Education: A Constructivist Approach). (Ed. Öztürk, C.). s. 21-50. Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, C., Coşkun Keskin, S. & Otluoğlu, R. (2012). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller. (Literary textsand written materials of Social Studies)Ankara: Pegem A Akademi.
  • Punch, K., (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Introduction to Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches.)Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Russell, W. B., (2010). TeachingSocialStudiesInThe 21st Century: A ResearchStudy of
  • Secondary Social Studies Teachers' Instructional Methods and Practices. Action in
  • Teacher Education. 32 (1). 65-72.
  • Şimsek, A. (2004). İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Hikaye Anlatım Yönteminin Etkinliği.(Activities Story Telling Method of Teaching Primary School Social Studies History Subject.)Türk Eğitim Bilimleri Dergisi c. 2. S.4.
  • Şimşek, A. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Hikayeye Yönelik Öğrenci Görüşleri.(The Opinions of Students About Historical Story in Social Studies in Elementary Schools)G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 26. S. I .187-202.
  • Şimşek, A., Alkan, V. &Erdem, A.R. (2013). Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Nitel Bir Çalışma.(A Qualitative Study About Teaching Practice)Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. s.34 II. 63-73.
  • Tarman, B., (2012). Öğretmenlik Deneyimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik İnançlarına Etkisi.(Prospective Teachers’ Beliefs and Perceptions About Teaching As A Profession)Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(3). 1951- 1973.
  • Turan, R.,& Ulusoy K. (2013).Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (The Role and Importance of History in Social Studies. Basics of Social Science.)(Ed. Turan, R. ve Ulusoy, K.). s. 138-153. Ankara: Pegem Akademi.
  • Waring, S.M., (2010). TheSocialStudiesMethods Course: What Do Teacher Candidates Know And Want To Know About Teaching Social Studies? Educational Research and Evaluation. 16 (5). 437-449.
  • Wojcik, T. G.,Heıtzmann, R., Kılbrıde, C. &Hartwell, D., (2012). Instructional Strategies Recommended In Social Studies Methods Textbooks: A Historical Perspective. The Social Studies. 104. 241-249.
  • Yaşar, Ş. & Gültekin, M., (2006). Anlamlı Öğrenme İçin Etkili Öğretim Stratejileri. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım(Effective Teaching Strategies for Meaningful Learning. Social Studies Education: A Constructivist Approach.) (Ed. Öztürk, C.). s. 111-146. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yeşil, R. &Caliskan, N. (2006). Okul Deneyimi I Dersinde İşbirliği Sürecinin Değerlendirilmesi (Kırşehir Eğitim Fakültesi Örneği). (An Assessment Of The Cooperatiom Process in ‘School Experiance I’ Course in Teacher Training) Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.s.46. 277-310.
  • Yeşilyurt, E. & Semerci, Ç., (2011). Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri.(The Problems And Their Solutions Of Practice Teachers In Teaching Practice Process ) Akademik Bakış Dergisi. s.27. 1-23.
  • Yıldırım A. & H. Şimşek (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Qualitative Research Methods in Social Sciences)(6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K., (2010). Nitel Araştırmalarda Niteliği Artırma.(Raising The Quality In Qualitative Research) İlköğretim Online.s. 9 (1). 79-92.
  • Yılmaz, S., (2013). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bir Yöntem Olarak Dramanın Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri.(Teacher Candidates’ Opinions Related to Using Drama as a Teaching Method in Teaching of Social Studies) Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi.c. 14. s. 2. 123-145.
Year 2015, Volume: 6 Issue: 2, 112 - 153, 24.11.2015
https://doi.org/10.17499/jsser.01501

Abstract

References

  • Aslan, E. (2006). Neden Tarih Öğretiyoruz.(WhyTeachHistory)Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. c. 20. 162-174.
  • Avşar, O., (tarihsiz). Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. (New Approaches in Education) TED Ankara Koleji Vakfı.
  • Bal, M. S. & Yiğittir, S. (2011). Tarih ve Sosyal Bilgiler Derslerinde Uygulanan Etkinliklerin Yöntem ve Teknikler Açısından İncelenmesi,
  • (Historyand Analysis
  • MethodsandTechniques in AppliedSocialStudies in Terms of Activities), SBARD, (18).
  • Bal, S., (2011). Türkiye’de Tarih Öğretiminin Sorunları ve Çözüm Yolları Konusunda Öğretmen Adayı ve Öğretmen Görüşlerinin Karşılaştırılması. (A Comparıson Of Views Of In-ServıceAndPre-ServıceTeachers On Problems Of HistoryTeachingAnd Solutions ForTheseProblems) Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. c. 8. s. 15. 371-387
  • Barth, J. & Demirtaş, A., (1997).İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Kaynak Üniteler. YÖK(ElementarySocialStudies Resource Units. YÖK/World Bank NationalEducation Development Project Pre-Service TeacherEducation.)Anlara: YÖK.
  • Berg, B.L., (2001). QualıtatıveResearchMethodsForTheSocıalScıences.Printed in the United States of America.
  • Bilgili, A. S., (2009). Sosyal Bilgilerin Temelleri. (SocialStudies Basics) (ed. Bilgili, A. S.) s. 2-36. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N., (2006).Sosyal Bilgilerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar.(Content Analysis Techniques in SocialSciencesand Case Studies).Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Brush, T.,& Saye, J. W. (2009). Strategies for Preparing Preservice Social Studies Teachers to Integrate Technology Effectively: Modelsand Practices. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 46-59.
  • Colley, B. M., (2012). Teaching Social Studies Through the Performing Arts. The Educational Forum, 76. 4–12.
  • Coşkun Keskin, S. &Kaplan, E., (2012). Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olarak Oyuncak Müzeleri.(Toys Museums As Out-Of-School Learning Method In Social Studies And History Education) Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. c. 11. s. (41). 95-115
  • Coşkun Keskin, S., (2012). Çocuklar İçin Değer Neyi Çağrıştırıyor? Değerleri Gündelik Hayata Aktarmaya Yönelik Bir Tespit Çalışması.(WhatDoes “Value” EvokeForChildren? A DetectionStudy as toTransferringValuesto Daily Life)Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(2). 1491-1512.
  • Çapa, M., (2009).Sosyal Bilim Disiplinleri. Sosyal Bilgilerin Temelleri(Social Science Disciplines. Basics of Social Science). (ed. Bilgili, A. S.) s. 121-140. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelikkaya, T. & Kuş, Z., (2009). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kullandıkları Yöntem ve Teknikler. (Methods and Teachniques They Use Social Studies Teachers) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XXII(2). 741-758
  • Çengelci, T. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sınıf Dışı Öğrenmeye İlişkin Görüşleri. (Social Studies Teachers’ Views On Learning Outside The Classroom) Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 13(3). 1823-1841.
  • Çulha, B., (2010).Tarih Derslerinde Etkin Soru Sorma. Tarih Nasıl Öğretilir. Tarih Öğretmenleri İçim Özel Öğretim Yöntemleri.(EffectiveQuestioning in History Course. How toTeachHistory? Teaching Methodology for History Teachers.) (Ed. Safran, M.). s. 290-297. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Dilek, D. (2002).Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi (Learning and Development Thought in History Courses). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dönmez, C. &Yazıcı, K., (2008). T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi.(Teaching Topics of Revolution History and Kemalism.) Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Erden, M. (tarihsiz). Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Social Studies Education). İstanbul: Alkım Yayın Evi.
  • Gençtürk, E. & Sarpkaya, G., (2012).Sosyal Bilgiler Öğretmen Yeterlilikleri. Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Social Studies Teacher Qualifications Social Studies Education)..(ed. Safran. M.) s. 49-66. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güçlü, Y. &diğ., (2012). Sakarya İlinde Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretmen Yeterlilikleri ve Öğrenci Tutumları Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Tespit Çalışması.Sakarya (TeacherQualificationandRetainingStudy on the Evaluation of StudentAttitudes of SocialStudies in theProvince.)Sakarya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Sonuç Raporu. Sakarya.
  • Kan, Ç., (2006). Etkili Sosyal Bilgiler Öğretimi Arayışı.(ThePursuit Of EffectiveInstructionSocialStudies Course) Kastamonu Eğitim Dergisi. s. 14. 537-544.
  • Köstüklü, N., (1998). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. (Social Sciences and History Teaching.) Konya: Kuzucular Ofset.
  • Lovom, M.G., (2012). Historiography in theMethods Course: Training Preservice History
  • Teachers to Evaluate Local Historical Commemorations. The History Teacher. 45 (4). 569-579.
  • Mathis, P. B. &Boyd, N. C., (2009). Who is Teaching Social Studies? Pre-Service Teachers’
  • Reaction. Social Studies Research & Practice. 4 (3). p76.
  • Mayring, P., (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. (Introduction to Qualitative Social Research). Ankara: Baki Kitapevi.
  • McMormick, T. M. &Hubbard, J., (2011). Every Picture Tells a Story: A Study of TeachingMethods Using Historical Photographs With Elementary Students.The Journal of Social Studies Research. 35 (1). 80-94.
  • Meydan A. & Akkuş, A., (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Gezilerinin Tarihi ve Kültürel Değerlerin Kazandırılmasındaki Önemi.(The Importance of Getting Students Adoptthe History and Cultural Values Through MuseumVisits in Social StudiesTeaching) Marmara Coğrafya Dergisi.s. 29. 402-422.
  • Miles, M.B.,&Huberman, A.M. (1994). Qualitativedataanalysis: an expandedsourcebook (2nd ed.). ThousandOaks, California: SAGE. Morahan- Martin, 1996.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2008).Sosyal Bilgiler 6. ve 7. Sınıf Programı.(Ministry of Education Social Studies Curriculum. Grade: 6 and 7)
  • Öztürk, C. (2006). Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler arası Bir Bakış. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım.(Social Studies: Interdisciplinary Social Life at a Glance. Life Science and Social Studies Education: A Constructivist Approach). (Ed. Öztürk, C.). s. 21-50. Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, C., Coşkun Keskin, S. & Otluoğlu, R. (2012). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller. (Literary textsand written materials of Social Studies)Ankara: Pegem A Akademi.
  • Punch, K., (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Introduction to Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches.)Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Russell, W. B., (2010). TeachingSocialStudiesInThe 21st Century: A ResearchStudy of
  • Secondary Social Studies Teachers' Instructional Methods and Practices. Action in
  • Teacher Education. 32 (1). 65-72.
  • Şimsek, A. (2004). İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Hikaye Anlatım Yönteminin Etkinliği.(Activities Story Telling Method of Teaching Primary School Social Studies History Subject.)Türk Eğitim Bilimleri Dergisi c. 2. S.4.
  • Şimşek, A. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Hikayeye Yönelik Öğrenci Görüşleri.(The Opinions of Students About Historical Story in Social Studies in Elementary Schools)G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 26. S. I .187-202.
  • Şimşek, A., Alkan, V. &Erdem, A.R. (2013). Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Nitel Bir Çalışma.(A Qualitative Study About Teaching Practice)Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. s.34 II. 63-73.
  • Tarman, B., (2012). Öğretmenlik Deneyimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik İnançlarına Etkisi.(Prospective Teachers’ Beliefs and Perceptions About Teaching As A Profession)Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(3). 1951- 1973.
  • Turan, R.,& Ulusoy K. (2013).Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (The Role and Importance of History in Social Studies. Basics of Social Science.)(Ed. Turan, R. ve Ulusoy, K.). s. 138-153. Ankara: Pegem Akademi.
  • Waring, S.M., (2010). TheSocialStudiesMethods Course: What Do Teacher Candidates Know And Want To Know About Teaching Social Studies? Educational Research and Evaluation. 16 (5). 437-449.
  • Wojcik, T. G.,Heıtzmann, R., Kılbrıde, C. &Hartwell, D., (2012). Instructional Strategies Recommended In Social Studies Methods Textbooks: A Historical Perspective. The Social Studies. 104. 241-249.
  • Yaşar, Ş. & Gültekin, M., (2006). Anlamlı Öğrenme İçin Etkili Öğretim Stratejileri. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi: Yapılandırmacı Bir Yaklaşım(Effective Teaching Strategies for Meaningful Learning. Social Studies Education: A Constructivist Approach.) (Ed. Öztürk, C.). s. 111-146. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yeşil, R. &Caliskan, N. (2006). Okul Deneyimi I Dersinde İşbirliği Sürecinin Değerlendirilmesi (Kırşehir Eğitim Fakültesi Örneği). (An Assessment Of The Cooperatiom Process in ‘School Experiance I’ Course in Teacher Training) Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.s.46. 277-310.
  • Yeşilyurt, E. & Semerci, Ç., (2011). Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri.(The Problems And Their Solutions Of Practice Teachers In Teaching Practice Process ) Akademik Bakış Dergisi. s.27. 1-23.
  • Yıldırım A. & H. Şimşek (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Qualitative Research Methods in Social Sciences)(6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K., (2010). Nitel Araştırmalarda Niteliği Artırma.(Raising The Quality In Qualitative Research) İlköğretim Online.s. 9 (1). 79-92.
  • Yılmaz, S., (2013). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bir Yöntem Olarak Dramanın Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri.(Teacher Candidates’ Opinions Related to Using Drama as a Teaching Method in Teaching of Social Studies) Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi.c. 14. s. 2. 123-145.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section History Education
Authors

Ali Yılmaz

Ayşegül Kırtel This is me

Publication Date November 24, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, A., & Kırtel, A. (2015). Determining Methods Used By Prospective Teachers Of Social Studies In Teaching About Historical Topics. Journal of Social Studies Education Research, 6(2), 112-153. https://doi.org/10.17499/jsser.01501