BibTex RIS Cite

TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI

Year 2006, Volume: 1 Issue: 4, 351 - 375, 01.06.2006

Abstract

References

  • Ali Fuat Ersoy ve Seher Ersoy, “Tüketici Davranışlarında Etkili Olan Bazı Faktörler”, Karınca Kooperatif Postası Dergisi Haziran 2004 yıl: 69 Sayı: 810.
  • Birol TENEKECİOĞLU, Genel İşletme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268 Açık
  • Öğretim Fakültesi Yayını No: 704, Eskişehir- 2003.
  • Halil APAYDIN, Burçların Dini Tutum Ve Davranışlarla İlişkisi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi II (2002), Sayı: 3.
  • Hüseyin ÖZTÜRK, Eğitim sosyolojisi, Gazi Büro Kitapevi, Ankara, 1990.
  • İlhan CEMALCILAR, Pazarlama, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul-1998.
  • İsa KAYAALP,İletişimde İnsan Dili, Bilge Yayıncılık, İstanbul-2002.
  • İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Yayınevi, İstanbul- 1999.
  • Mahmut PAKSOY ve diğerleri, Örgütsel İletişim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 533, Eskişehir- 1996.
  • Michael R. Solomon, Consumer Behavior 2nd edition Allyn and Bacon, 1994.
  • Murat ÖZCAN, Kobilerde Pazarlama, Ekin Kitapevi, 1996.
  • Nuri ÇALIK, Pazarlama Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1478 Açık
  • Öğretim Fakültesi Yayını No: 791, Eskişehir- 2003.
  • Ömer Baybars TEK, Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul-1999.
  • Philip KOTLER Pazarlama yönetimi ( çev: Nejat MUALLİMOĞLU), Beta Basım A.Ş., İstanbul - 2000.
  • P. R. SMİTH, Marketing Comunication An İntegrated Approache, Kogan Page Limited, London- 1994.
  • Sabiha KILIÇ ve Aykut GÖKSEL, Tüketici Davranışlar: İndirim Kartlarının Tüketici Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Etkisine Dair Ampirik Bir Çalışma, Standard Dergisi Sayı 509 Mayıs 2004.
  • Tuncer TOKOL, Pazarlama Yönetimi, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa- 1994.
  • Türkay DERELİ ve Adil BAYKASOĞLU, Gaziantep Tüketicisinin Süpermarket Alışveriş Alışkanlıkları, Standard Dergisi Sayı 485 Mayıs 2002.
  • “Buyer Behaviour”, “tarih yok” Erişim: http://www.buseco.monash.edu.au/depts/mkt/mtp_online/factors.html, [2003-09-23]
  • Car Sales Training, “tarih yok” Erişim: http://www.ul.ie/techcomm/ELearning/Projects/ELearning%20Projects/ElaineWalsh/CARS/ module1 titles.htm., [2004-01-20]
  • “Consumer buyer Behaviour”, “tarih yok” Erişim: http://www.marketingteacher.com/Newsletter/registration_form.htm, [2004- 11-16]
  • Davranış Bilimleri Enstitüsü, “Kişilik Kuramları Gelişimi ve Ölçümü”, “tarih yok” Erişim: http://www.dbe.com.tr/psikoloji dunyasi/default.asp?cntId=03030199, [2004-02-21]
  • Geoff Lancaster, “tarih yok” Erişim: http://www.marketingmasters.co.uk/geoff/Buybeh%20handout.doc, [2003-11-06]
  • James YİP, “Final Revision Notes for Consumer Behaviour Module for ICB”, “tarih yok” Erişim: http://www.icbwin.com/upload/Final%20Revision%20Notes%20for%20Consumer%20Behavi our-PART%20B.doc, [2003- 11- 24]
  • John C. MOWEN and Michael S. MİNOR Consumer Behaviour A Framework, Sample Pages, “tarih yok” Erişim: http://www.amazon.com/gp/reader/0130169722/ref=sib_int_redir/104-1 145649
  • ?v=look-inside&s=books#reader-page, [2004- 12- 23]. Motivasyon ve İş
  • Yaşamına Etkileri, “tarih yok” Erişim: http://www.insankaynaklari.gokceada.com/ motivasyon.html., [2004-02-23]
  • (2001-01-24), Karen A. Blotnicky, “Social and Psychological Influences on Consumer
  • Behaviour”, Erişim: http://www.busi.mun.ca/dstewart/1201/Ch6.ppt, [2003- 12- 22]
  • “tarih yok” Erişim: http://www.tutor2u.net/business/marketing/buying cultural factors.asp, 09.2003]
  • “tarih yok” Erişim: http://www.astrolojidergisi.com/dinbilimleri- akademik-arastirma.htm, 05-21]

TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI

Year 2006, Volume: 1 Issue: 4, 351 - 375, 01.06.2006

Abstract

Modern pazarlama anlayışının odak noktası kabul edilen tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörler kültürel, kişisel, sosyal ve psikolojik olmak üzere dört başlık altında incelenmektedir. Tüketicilerin satın almasını etkileyen bu etkenler, 1000 (Bin) kişi ile yüz yüze anket görüşmesi yapılarak etki dereceleri ölçülmeye ve sonuçları yorumlanmaya çalışılmıştır

References

  • Ali Fuat Ersoy ve Seher Ersoy, “Tüketici Davranışlarında Etkili Olan Bazı Faktörler”, Karınca Kooperatif Postası Dergisi Haziran 2004 yıl: 69 Sayı: 810.
  • Birol TENEKECİOĞLU, Genel İşletme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1268 Açık
  • Öğretim Fakültesi Yayını No: 704, Eskişehir- 2003.
  • Halil APAYDIN, Burçların Dini Tutum Ve Davranışlarla İlişkisi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi II (2002), Sayı: 3.
  • Hüseyin ÖZTÜRK, Eğitim sosyolojisi, Gazi Büro Kitapevi, Ankara, 1990.
  • İlhan CEMALCILAR, Pazarlama, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul-1998.
  • İsa KAYAALP,İletişimde İnsan Dili, Bilge Yayıncılık, İstanbul-2002.
  • İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Yayınevi, İstanbul- 1999.
  • Mahmut PAKSOY ve diğerleri, Örgütsel İletişim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 533, Eskişehir- 1996.
  • Michael R. Solomon, Consumer Behavior 2nd edition Allyn and Bacon, 1994.
  • Murat ÖZCAN, Kobilerde Pazarlama, Ekin Kitapevi, 1996.
  • Nuri ÇALIK, Pazarlama Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1478 Açık
  • Öğretim Fakültesi Yayını No: 791, Eskişehir- 2003.
  • Ömer Baybars TEK, Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul-1999.
  • Philip KOTLER Pazarlama yönetimi ( çev: Nejat MUALLİMOĞLU), Beta Basım A.Ş., İstanbul - 2000.
  • P. R. SMİTH, Marketing Comunication An İntegrated Approache, Kogan Page Limited, London- 1994.
  • Sabiha KILIÇ ve Aykut GÖKSEL, Tüketici Davranışlar: İndirim Kartlarının Tüketici Satın Alma Karar Süreci Üzerindeki Etkisine Dair Ampirik Bir Çalışma, Standard Dergisi Sayı 509 Mayıs 2004.
  • Tuncer TOKOL, Pazarlama Yönetimi, Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa- 1994.
  • Türkay DERELİ ve Adil BAYKASOĞLU, Gaziantep Tüketicisinin Süpermarket Alışveriş Alışkanlıkları, Standard Dergisi Sayı 485 Mayıs 2002.
  • “Buyer Behaviour”, “tarih yok” Erişim: http://www.buseco.monash.edu.au/depts/mkt/mtp_online/factors.html, [2003-09-23]
  • Car Sales Training, “tarih yok” Erişim: http://www.ul.ie/techcomm/ELearning/Projects/ELearning%20Projects/ElaineWalsh/CARS/ module1 titles.htm., [2004-01-20]
  • “Consumer buyer Behaviour”, “tarih yok” Erişim: http://www.marketingteacher.com/Newsletter/registration_form.htm, [2004- 11-16]
  • Davranış Bilimleri Enstitüsü, “Kişilik Kuramları Gelişimi ve Ölçümü”, “tarih yok” Erişim: http://www.dbe.com.tr/psikoloji dunyasi/default.asp?cntId=03030199, [2004-02-21]
  • Geoff Lancaster, “tarih yok” Erişim: http://www.marketingmasters.co.uk/geoff/Buybeh%20handout.doc, [2003-11-06]
  • James YİP, “Final Revision Notes for Consumer Behaviour Module for ICB”, “tarih yok” Erişim: http://www.icbwin.com/upload/Final%20Revision%20Notes%20for%20Consumer%20Behavi our-PART%20B.doc, [2003- 11- 24]
  • John C. MOWEN and Michael S. MİNOR Consumer Behaviour A Framework, Sample Pages, “tarih yok” Erişim: http://www.amazon.com/gp/reader/0130169722/ref=sib_int_redir/104-1 145649
  • ?v=look-inside&s=books#reader-page, [2004- 12- 23]. Motivasyon ve İş
  • Yaşamına Etkileri, “tarih yok” Erişim: http://www.insankaynaklari.gokceada.com/ motivasyon.html., [2004-02-23]
  • (2001-01-24), Karen A. Blotnicky, “Social and Psychological Influences on Consumer
  • Behaviour”, Erişim: http://www.busi.mun.ca/dstewart/1201/Ch6.ppt, [2003- 12- 22]
  • “tarih yok” Erişim: http://www.tutor2u.net/business/marketing/buying cultural factors.asp, 09.2003]
  • “tarih yok” Erişim: http://www.astrolojidergisi.com/dinbilimleri- akademik-arastirma.htm, 05-21]
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Yavuz CÖMERT  Dr. Yakup Durmaz

Yavuz Cömert This is me

Yakup Durmaz

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 1 Issue: 4

Cite

APA Durmaz, Y. D. D. Y. C. D. Y., Cömert, Y., & Durmaz, Y. (2006). TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 1(4), 351-375. https://doi.org/10.19168/jyu.31680
AMA Durmaz YDDYCDY, Cömert Y, Durmaz Y. TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. June 2006;1(4):351-375. doi:10.19168/jyu.31680
Chicago Durmaz,Yrd.Doç.Dr.YavuzCÖMERT Dr.Yakup, Yavuz Cömert, and Yakup Durmaz. “TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 1, no. 4 (June 2006): 351-75. https://doi.org/10.19168/jyu.31680.
EndNote Durmaz YDDYCDY, Cömert Y, Durmaz Y (June 1, 2006) TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 1 4 351–375.
IEEE Y. D. D. Y. C. D. Y. Durmaz, Y. Cömert, and Y. Durmaz, “TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI”, Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, vol. 1, no. 4, pp. 351–375, 2006, doi: 10.19168/jyu.31680.
ISNAD Durmaz,Yrd.Doç.Dr.YavuzCÖMERT Dr.Yakup et al. “TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi 1/4 (June 2006), 351-375. https://doi.org/10.19168/jyu.31680.
JAMA Durmaz YDDYCDY, Cömert Y, Durmaz Y. TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2006;1:351–375.
MLA Durmaz,Yrd.Doç.Dr.YavuzCÖMERT Dr.Yakup et al. “TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI”. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, vol. 1, no. 4, 2006, pp. 351-75, doi:10.19168/jyu.31680.
Vancouver Durmaz YDDYCDY, Cömert Y, Durmaz Y. TÜKETİCİNİN TATMİNİ İLE SATIN ALMA DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERE BÜTÜNLEŞİK YAKLAŞIM VE ADIYAMAN İLİNDE BİR ALAN ÇALIŞMASI. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi. 2006;1(4):351-75.