Araştırmada, Türkiye’de öğretim programları üzerine yapılmış lisansüstü tezlerin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağı, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi arşivinden alınmıştır. Veri toplama sürecinde doküman incelemesi tekniğinden yararlanılmıştır. Veri analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularından hareketle erişilen sonuçlarda 2010 ile 2022 yılları arsında eğitim/öğretim programına yönelik hazırlanan 231 lisansüstü teze erişilmiştir. Tezler 56 farklı üniversitede hazırlanmıştır. Konuyla ilgili olarak en fazla 2019 yılında çalışma yapılmıştır. Hazırlanan tezlerin en fazla eğitim programları ve öğretim branşına yönelik hazırlandığı görülmekle beraber tezlerin danışman unvanlarına göre en fazla Yrd. Doç. Dr./ Dr. Öğr. Üyesi unvanındakilerin tez danışmanlığı yaptığı görülmüştür.
In the research, it is aimed to examine the postgraduate theses on curricula in Turkey in terms of different variables. For this purpose, content analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. The data source of the research was taken from the archive of the National Thesis Center of the Council of Higher Education. Document analysis technique was used in the data collection process. Descriptive analysis technique was used in data analysis. Based on the research findings, 231 graduate theses prepared for the education/training program between 2010 and 2022 were accessed. Theses were prepared in 56 different universities. The most studies on the subject were carried out in 2019. Although it is seen that the theses prepared mostly for the education programs and teaching branch, the theses are mostly Asst. Assoc. Dr. / Dr. Instructor It has been seen that those who are members of the title are thesis advisors.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |