Research Article
BibTex RIS Cite

Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi

Year 2017, Volume: 46 Issue: 46, 59 - 74, 01.06.2017
https://doi.org/10.15285/maruaebd.335964

Abstract

Bu araştırmada tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde ATBÖ yaklaşımının öğrenme, kavram

yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmaya fen bilgisi

eğitimi anabilim dalı birinci sınıfta öğrenim gören 45 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada

tek örneklem ön test - son test desen kullanılmıştır. Çalışma yaprakları uygulama öncesi ön

test, uygulama sonrası son test şeklinde uygulanarak veriler toplanmıştır. Araştırmada sodyum

asetat, kalsiyum nitrat ve amonyum klorür tuzlarının asidik, nötr ya da bazik olma durumları

sorgulanmıştır. Deneysel etkinlik sırasında doldurmaları için öğretmen adaylarına ATBÖ öğrenci

şablonu verilmiştir. Uygulama sonunda öğretmen adaylarından ATBÖ yaklaşımına ilişkin

düşüncelerini ifade etmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda ATBÖ yaklaşımının tuzların

hidrolizi konusunu öğrenme ile kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesi üzerinde etkili

olduğu saptanmıştır. Öğretmen adaylarının ATBÖ yaklaşımına yönelik olumlu düşüncelerini ön

bilgileri açığa çıkarma ve yeni öğrenilen bilgilerle karşılaştırma; anlamlı, kalıcı, kolay ve eğlenceli

öğrenmeyi sağlama; tartışma ve fikir alışverişleri ile grup etkinliklerine katılım; raporu aşama

aşama ve bilinçli yazma ve deneyi farkında olarak yapma şeklinde ifade ettikleri belirlenmiştir. Az

sayıda öğretmen adayının ise uygulamanın uzun sürdüğünü ve zor deneylerde uygulanmasının

güç olduğunu düşündüğü saptanmıştır.

References

  • Akar, S., Erkol, M., Kabataş, E., Büyükkasap, E., Günel, M. (2007, August). How did pre-service science teachers ideas toward laboratory activities changed after using the science writing heuristic student template? ESERA Conference, Malmö University, Malmö, Sweden.
  • Akkus, R., Gunel, M., Hand, B. (2007). Comparing an inquiry-based approach known as the science writing heuristic to traditional science teaching practices: Are there differences?International Journal of Science Education, 29(14), 1745-1765, doi: 10.1080/09500690601075629
  • Alexopoulou, E., Driver, R. (1996). Small-group discussion in physics: Peer interaction modes in pairs and fours. Journal of Research in Science Teaching, 33(10), 1099-1114, doi: 10.1002/(SICI)1098- 2736(199612)33:10<1099::AID-TEA4>3.0.CO;2-N
Year 2017, Volume: 46 Issue: 46, 59 - 74, 01.06.2017
https://doi.org/10.15285/maruaebd.335964

Abstract

References

  • Akar, S., Erkol, M., Kabataş, E., Büyükkasap, E., Günel, M. (2007, August). How did pre-service science teachers ideas toward laboratory activities changed after using the science writing heuristic student template? ESERA Conference, Malmö University, Malmö, Sweden.
  • Akkus, R., Gunel, M., Hand, B. (2007). Comparing an inquiry-based approach known as the science writing heuristic to traditional science teaching practices: Are there differences?International Journal of Science Education, 29(14), 1745-1765, doi: 10.1080/09500690601075629
  • Alexopoulou, E., Driver, R. (1996). Small-group discussion in physics: Peer interaction modes in pairs and fours. Journal of Research in Science Teaching, 33(10), 1099-1114, doi: 10.1002/(SICI)1098- 2736(199612)33:10<1099::AID-TEA4>3.0.CO;2-N
There are 3 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gonca Harman This is me

Dilek Çelikler

Publication Date June 1, 2017
Acceptance Date August 24, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 46 Issue: 46

Cite

APA Harman, G., & Çelikler, D. (2017). Tuzların hidrolizi konusunun öğretiminde argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (atbö) yaklaşımının etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46(46), 59-74. https://doi.org/10.15285/maruaebd.335964