-
Ortaöğretim Coğrafya Öğretim Programı’nın içeriği ve buna göre
hazırlanmış ders kitapları tetkik edildiğinde, bölgesel ve küresel bakış açılarına
geniş ölçüde yer verilirken yerel bakış açılarının genellikle ihmal edildiği
belirlenmiştir. Öğrencilerin kendi yaşam alanı ve yakın çevresini tanımaları son
derece önemlidir. Bu sayede yakın çevresindeki problemleri çözmede ve doğru
karar almada başarılı olurlar. Bu da ancak öğrencilerin alacağı coğrafya
eğitiminin içerdiği coğrafi becerilerin ve etkinliklerin yerel çevreye uyumlu
olması ile gerçekleştirilebilir.
Bu çalışmada, coğrafya eğitiminde yerel ortama ilişkin aktivitelere yer
verilmesinin önemi değerlendirilmeye çalışılmış ve yerel ortama ilişkin
kazandırılması gereken çok sayıda coğrafi becerilere ve aktivite önerilerine yer
verilmiştir. Ancak bu öneriler, programda yerel ortama ilişkin daha fazla
etkinlik örneği sunma imkânı veren beşeri sistemler öğrenme alanına yönelik
olacaktır. Programda bu öğrenme alanına ilişkin önerilen etkinlikler
incelendiğinde, bunların yerel bakış açısını ve yerel ortama ilişkin coğrafi
becerileri kazandırmada yetersiz kaldığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada sözü
edilen eksikliği gidermeye yönelik etkinlik örneklerine ve öğrencilere
kazandırılması gereken coğrafi becerilere yer verilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2008 Issue: 18 |