BibTex RIS Cite

-

Year 2008, Issue: 18, 238 - 252, 26.09.2013

Abstract

-

References

  • Bümen, T. (2004). Okulda Çoklu Zekâ Kuramı. Ankara: Pegem A yayınları.
  • Bümen, T. (2001). Gözden Geçirme Stratejisi ile Desteklenmiş Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamalarının Erişi, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara. YÖK Dökümantasyon Merkezi Tez No. 100466.
  • Çakır, İ. (2003). Designing Supplemantary Activities for the Sixth Grade Learners through Multiple Intelligences Theory, Doktora Tezi, Ankara.

SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ

Year 2008, Issue: 18, 238 - 252, 26.09.2013

Abstract

20. yüzyılın son çeyreğinde eğitim alanında ve buna bağlı olarak
öğrenme ve öğretme ortamında öğretmen ve öğrencinin rolünde bazı değişimler
yaşandı. Eğitimde yeni yaklaşım ve teoriler benimsendi.
İnsanların birbirinden farklı sekiz zekâ alanlarına sahip olduğunu öne
süren Çoklu Zekâ Teorisinin Sosyal Bilgiler dersi tarih konularında
uygulamasını göstermek amacıyla yapılan bu çalışma 2003-2004 eğitim
öğretim yılı Bahar döneminde Ümraniye’de bulunan Çağrı Bey ilköğretim
okuluna devam eden altıncı sınıf öğrencileri örneklem seçilerek
gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya başlamadan önce aynı okulda bulunan 6/A sınıfı deney 6/B
sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiş ve araştırmada öğretmen özelliğinin
sonuç üzerindeki etkisini en aza indirmek için dersler, iki grupta da aynı
öğretmen tarafından işlenmiştir. Uygulama tamamlandıktan sonra deney ve
kontrol grubunda bulunan öğrencilere veri toplama aracı olarak 10 sorudan
oluşan çoktan seçmeli başarı testi uygulanmış, öğrencilerin bu test sonucunda
elde ettikleri başarıları deney ve kontrol grupları arasında karşılaştırmalı
olarak değerlendirilmiştir.
Araştırmanın uygulandığı sınıfta bulunan öğrencilerin büyük
çoğunluğunun dersin bu şekilde işlenmesinden memnun olduklarını
belirtmeleri, öğrencilerin kendi yeteneklerini öğrenme ve öğretme ortamında
kullanabilmeleri için fırsat verilmesinden hoşnut kaldıklarını göstermesi
bakımından önemlidir.
Araştırmanın uygulama sonucunda elde edilen bulgulara göre
öğrencilerin zekâ özelliklerinin dersin planlanma aşamasında ve işlenme
sürecinde dikkate alınması öğrenci başarısını arttırmaktadır. Yine, deney
grubunda bulunan öğrencilerin dersin zekâ özellikleri dikkate alınarak
işlenmesinden memnun olduklarını belirtmeleri öğrenci merkezli öğrenme ve
öğretme ortamlarının oluşturulmasında çoklu zekâ kuramından
faydalanılabileceğini göstermektedir.

References

  • Bümen, T. (2004). Okulda Çoklu Zekâ Kuramı. Ankara: Pegem A yayınları.
  • Bümen, T. (2001). Gözden Geçirme Stratejisi ile Desteklenmiş Çoklu Zekâ Kuramı Uygulamalarının Erişi, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara. YÖK Dökümantasyon Merkezi Tez No. 100466.
  • Çakır, İ. (2003). Designing Supplemantary Activities for the Sixth Grade Learners through Multiple Intelligences Theory, Doktora Tezi, Ankara.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Yılmaz

Publication Date September 26, 2013
Published in Issue Year 2008 Issue: 18

Cite

APA Yılmaz, A. (2013). SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ. Marmara Coğrafya Dergisi(18), 238-252.
AMA Yılmaz A. SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(18):238-252.
Chicago Yılmaz, Ali. “SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 18 (October 2013): 238-52.
EndNote Yılmaz A (October 1, 2013) SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ. Marmara Coğrafya Dergisi 18 238–252.
IEEE A. Yılmaz, “SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 18, pp. 238–252, October 2013.
ISNAD Yılmaz, Ali. “SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 18 (October 2013), 238-252.
JAMA Yılmaz A. SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:238–252.
MLA Yılmaz, Ali. “SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 18, 2013, pp. 238-52.
Vancouver Yılmaz A. SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE İŞLENİŞİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(18):238-52.