BibTex RIS Cite

COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ

Year 2012, Issue: 25, 390 - 408, 02.10.2013

Abstract

Birleşmiş Milletler (BM) daimi üye ülkelerinin dünya barışına olan
etkisinin coğrafya öğretmen adaylarının düşüncelerine nasıl yansıdığını tespit
etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma prosedürüne göre
gerçekleştirilmiştir. Araştırma katılımcıları amaçlı örnekleme göre
belirlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak gerçekleştirilen görüşme ile elde edilmiştir. Görüşme sonunda elde
edilen veriler betimsel analiz yöntemine göre çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda katılımcıların büyük bir çoğunluğunun, BM daimi
üye ülkelerinin dünya barışının tesisine olumsuz yönde katkı sağladığını, söz
konusu ülkelerin daha çok kendi çıkarlarını önemsediklerini ve dünya barışını
tesis etmeyi ana gaye olarak benimsemediklerini düşündükleri tespit edilmiştir.

References

  • Akengin, H. ve Demircioğlu, İ. H. (2006). Zaman ve mekâna ilişkin becerilerin öğretimi. C. Öztürk (Der.), Hayat bilgisi ve sosyal
  • bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım kitabı içinde (s.188- 223). Ankara: PegemA Yayıncılık. Akengin, H., (2010). Siyasi coğrafya – insan ve mekan yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.

-

Year 2012, Issue: 25, 390 - 408, 02.10.2013

Abstract

-

References

  • Akengin, H. ve Demircioğlu, İ. H. (2006). Zaman ve mekâna ilişkin becerilerin öğretimi. C. Öztürk (Der.), Hayat bilgisi ve sosyal
  • bilgiler öğretimi yapılandırmacı bir yaklaşım kitabı içinde (s.188- 223). Ankara: PegemA Yayıncılık. Akengin, H., (2010). Siyasi coğrafya – insan ve mekan yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Balcı

Ahmet Katılmış

Publication Date October 2, 2013
Published in Issue Year 2012 Issue: 25

Cite

APA Balcı, A., & Katılmış, A. (2013). COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi(25), 390-408.
AMA Balcı A, Katılmış A. COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. October 2013;(25):390-408.
Chicago Balcı, Ali, and Ahmet Katılmış. “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 25 (October 2013): 390-408.
EndNote Balcı A, Katılmış A (October 1, 2013) COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi 25 390–408.
IEEE A. Balcı and A. Katılmış, “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, no. 25, pp. 390–408, October 2013.
ISNAD Balcı, Ali - Katılmış, Ahmet. “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 25 (October 2013), 390-408.
JAMA Balcı A, Katılmış A. COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:390–408.
MLA Balcı, Ali and Ahmet Katılmış. “COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, no. 25, 2013, pp. 390-08.
Vancouver Balcı A, Katılmış A. COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİRLEŞMİŞ MİLLETLER (BM) DAİMİ ÜYE ÜLKELERİNE YÖNELİK ALGILARININ BARIŞ DEĞERİ AÇISINDAN ANALİZİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(25):390-408.